2013-08-18, 23:16
Bannlyst
Tänk på att om ni är på en allmän toa att det är väldigt mycket bakterier på dörrhandtaget och själva kranen. Så när ni tvättat händerna är det bäst att stänga av kranen med en bit papper och att öppna toadörren med fötterna om man är vig nog nee men med toapapper, annars kan man låta bli att tvätta händerna då det tappar vitsen.
Citera
2013-08-18, 23:21
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Tycker faktiskt att det är en smula äckligt att du inte tvättar utsidan av ditt könsorgan tillräckligt ofta för att hålla det fritt från skadliga bakterier. Börjar det inte lukta efter ett tag?

OnT: Kommer ihåg att Oprah Winfrey hade ett helt program om just toaletthygien.. Man började fundera på om det verkligen finns så många smutsgrisar där ute. Och det gör det tydligen, det ser man ju bara här i detta topic.

Varför ska det vara så svårt att utföra de mest grundläggande hygieniska rutiner när man har varit på toaletten? Det övergår mitt förstånd.
Senast redigerad av Sophisticatedcutiepie 2013-08-18 kl. 23:28.
Citera
2013-08-18, 23:29
Medlem
Jag brukar ta sista bajspappret och torka av bajs på kranen, vattenreglage, spolknapp och dörrhantag när jag är på offentliga toaletter.
Sen kastar jag bajslappen i papperskorgen.

Sjukt kul att veta att andra får mitt bajs på sig - till och med i munnen om dom dricker ur kranen.
Citera
2013-08-18, 23:59
Medlem
Fudge0wns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
När du spolar flyger/ stänker det upp små vatten/ kiss och bajspartiklar om du inte har toalettlocket nedfällt. Inte så roligt när avföringsbakterier hamnar på fel ställe och du blir sjuk. Dessutom finns risken att djur kan råka illa ut om de får för sig att dricka vatten eller liknande ur toan.

This.

Lilla mamma sa alltid att locket är där för att hindra bakterier att flyga hej-vilt när man spolar. Dock är jag inte helt säker på om det är så eller inte.
Citera
2013-08-19, 00:27
Medlem
Min fru har sagt att det ska vara så, fittludret ska ju bestämma allt..
Citera
2013-08-19, 00:50
Medlem
Arsenikarsles avatar
..För att min ena katt är så korkad så hon kan ramla ner i toaletten.
Det har hänt förr, hon skulle tvunget hoppa upp på toan men när hon satte sig på sitsen halkade hon och doppade hela överkroppen i vattnet, tur att man precis hade hunnit spola efter sig!

F.ö känns det fräschare att inte behöva se folks eventuella rester som kanske råkar glida upp.
Det dämpar också lukten från toaletten om locket är på.
Citera
2013-08-19, 01:31
Medlem
- För att förhindra att kiss-och-bajs-vatten skvätter upp i luften när man spolar.
- För att jag får för mig att det håller kiss-och-bajs-bakterier kvar i toan istället för att virvla runt i luften inne på badrummet.
- För att det känns fräschare än att se rakt ner i vattnet.
- För att jag är nojjig att tappa saker, typ mobil, tandborste eller w/e, ner i vattnet.
Citera
2013-08-19, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penka
Tänk på att om ni är på en allmän toa att det är väldigt mycket bakterier på dörrhandtaget och själva kranen. Så när ni tvättat händerna är det bäst att stänga av kranen med en bit papper och att öppna toadörren med fötterna om man är vig nog nee men med toapapper, annars kan man låta bli att tvätta händerna då det tappar vitsen.

Och det beror ju på att visst folk inte tvättar händerna med tvål efter toabesöket!
Citera
2013-08-19, 02:37
Medlem
GeneralPoops avatar
Därför att min dotter (15 månader) tycker om att kasta ner pappas nycklar i skitskålen.
Citera
2013-08-19, 02:53
Medlem
En del stänger locket för att inte råttor skall kunna ta sig upp...
Citera
2013-08-19, 03:26
Medlem
Vana för en av mina katter har tendens att ramla i.
Citera
2013-08-19, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breezer
Och det beror ju på att visst folk inte tvättar händerna med tvål efter toabesöket!

Kranen kommer ju alltid att vara skitig eftersom du tar i den innan och efter du tvättat händerna... Om du nu inte har en kran som styrs av rörelsedetektor....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in