• 1
  • 2
2013-08-17, 18:55
Medlem
Paladias avatar
Finns det någon krydda eller arom som åtminstone i hyfsad mån ger den traditionella träkolssmaken som grillning tillför?
Citera
2013-08-17, 21:48
Medlem
MeanMEs avatar
Liquid Hickory Smoke?
Citera
2013-08-17, 21:59
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Liquid Hickory Smoke?

Hickory rök har en speciell egen smak.
Citera
2013-08-17, 22:29
Medlem
Maggoos avatar
Det var väl BBQ-grillsmak Paladia ville få tag på? Inte rökarom. Har också funderat om någon sådan arom finns att få tag på kommersiellt.
Citera
2013-08-18, 01:35
Medlem
klybans avatar
Någon tråkolssmak uppnår man inte utan att grilla anser jag.
Dock är denna liquid smoke ett utmärkt sätt att få en okey BBQ-smak.
Citera
2013-08-18, 01:36
Medlem
Maggoos avatar
Bäst om han förklarar själv exakt vad han är ute efter. Självklart finns aromer som simulerar grillning (BBQ)Men kanske inte i dagligvaruhanden.
Citera
2013-08-18, 08:36
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Hickory rök har en speciell egen smak.
Smaken baken.
Kom upp med något bättre i stället då och hjälp TS.
Att "gnälla" på mina förslag hjälper inte TS ett dugg
Citera
2013-08-19, 19:56
Medlem
Paladias avatar
Jag har prövat "Liquid smoke" men den smakade mest som koncentrerat korvspad, det smakade inte träkol.

Vad jag vill uppnå är att ge köttet samma smak som om det grillats på en träkolsgrill, alltså den karaktäristiska träkolssmaken. Jag är oerhört förtjust den smaken det ger på köttet men har tyvärr begränsade möjligheter till att grilla då jag bor i lägenhet.
Citera
2013-08-19, 20:45
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia
Jag har prövat "Liquid smoke" men den smakade mest som koncentrerat korvspad, det smakade inte träkol.

Vad jag vill uppnå är att ge köttet samma smak som om det grillats på en träkolsgrill, alltså den karaktäristiska träkolssmaken. Jag är oerhört förtjust den smaken det ger på köttet men har tyvärr begränsade möjligheter till att grilla då jag bor i lägenhet.

Skulle inte tro det finns såna som ger "äkta" träkolssmak.. Du kan ju alltid testa och ha träflingor i något ungsform som du har längst ner i ugnen och köttet ovanför.
Senast redigerad av EastClintfood 2013-08-19 kl. 20:48.
Citera
2013-08-19, 21:34
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia
Finns det någon krydda eller arom som åtminstone i hyfsad mån ger den traditionella träkolssmaken som grillning tillför?

Du kan ju köra med en rökpåse i ugnen.

http://www.ljimport.se/sv/Produkter/Rokpasar.aspx
Citera
2013-08-19, 23:31
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Du kan ju köra med en rökpåse i ugnen.

http://www.ljimport.se/sv/Produkter/Rokpasar.aspx

Intressant det där, aldrig hört talas om förut och blev nu riktigt sugen på köpa ett par påsar för litet test. Såg att min hemstad har flera butiker som säljer såna men, undrar vad kostnaden ligger på

Edit: Den till grillen känns lite onödigt. Makkarapussi, den va lite rolig.. Som betyder korvpåse
Senast redigerad av EastClintfood 2013-08-19 kl. 23:34.
Citera
2013-08-20, 02:06
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Intressant det där, aldrig hört talas om förut och blev nu riktigt sugen på köpa ett par påsar för litet test. Såg att min hemstad har flera butiker som säljer såna men, undrar vad kostnaden ligger på

Edit: Den till grillen känns lite onödigt. Makkarapussi, den va lite rolig.. Som betyder korvpåse

De brukar ligga på runt 30-40 pix.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in