• 1
  • 2
2013-08-17, 16:36
Medlem
hej, jag ska förklara så mycket som det går kanske blir en lång text av det hela, men ska försöka förklara hela grejen så mycket som det går för att få en bra uppfattning av hela problemet.

lite kort beskrivning,
för några månader sen så träffade jag en tjej, och vi blev på G med varandra. och vi var nästan varje dag. hon och jag gillade varandra väldigt mycket. hon brydde sig mycket om mig och jag om henne.

efter en månad,
då blev det värsta problemt att hon hade ett EX som hon aldrig sa till mig från första början. hon började ljuga för mig som fan, hon ville träffa mig. jag ställde upp. hon ljög en gång om att vi skulle vara en gång och att hon glömde tiden vi skulle vara. och när jag va utanför hennes hus, så såg jag henne på balkongen och att hon gömmer sig så fort jag kom dit. vi är alltså grannar med varandra. bor på samma gata. hon sa då att hon inte va hemma. men jag såg henne på balkongen så visste dirket att hon va hemma. hon sa då att det kanske inte funkar mellan dom och så. hon gillar han mycket har hon berättat för mig. men att det inte funkar mellan dom.

just nu har dom ett "öppet förhållande" med varandra.

just nu är jag helt deprimerad av hela händelsen, tycker det är så jävla jobbigt. att hon först gillar mig. sen bara skita i mig och tar hennes EX. jag tar medicin för både deppresion, ångest, har diagnos också. jag har tagit mitt beslut att jag inte vill ha kontakt med henne. och smsar inte med henne längre. när hon smsar mig så tycker jag det är jävligt jobbigt.

behöver bra tips och råd. jag kan tyvärr inte gå ut på grund av detta. för jag och hon är grannar, och bor på samma gata. "så fort jag går ut så får jag känslor som är starka att jag kommer träffa henne ute, eller något liknade." jag kan inte flytta här från för jag har min sista år på gymnasiet. sen har jag tänkt och flytta hemifrån när jag har fått jobb. hon är ute varje dag på samma gata där jag bor, och bor på samma gata och hon är överallt, så kan inte vara ute på grund av detta. vill inte träffa henne ute nu om jag skulle råka träffa henne ute om jag nu skulle gå ut.

tacksam för seriösa svar!
Senast redigerad av sstar2 2013-08-17 kl. 16:38.
Citera
2013-08-17, 16:41
Medlem
quuids avatar
Hon är bara en dum brud som inte vet vad hon vill, om du kämpar så förtjänar du bättre! Du kommer över henne efter några veckor ska du se. Gör något som du tycker är kul så går tiden snabbare och du tänker inte alls lika mycket på henne.
Citera
2013-08-17, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quuid
Hon är bara en dum brud som inte vet vad hon vill, om du kämpar så förtjänar du bättre! Du kommer över henne efter några veckor ska du se. Gör något som du tycker är kul så går tiden snabbare och du tänker inte alls lika mycket på henne.

jag är i depression. jag tar medicin varje dag. varit i depression snart 2 månader blir bara värre och värre. så fort jag tänker på henne. kan inte gå ut heller, för om jag nu skulle råka träffa henne ute, om jag nu skulle vara ute. jag och hon bor på samma gata. hon brukar vara överallt.
Citera
2013-08-17, 16:46
Medlem
quuids avatar
Gå ut och prata med henne då, säg som det är att du tycker om henne. Fråga om hon vill hitta på någonting typ gå på bio eller gå ut och äta. Så kanske hennes känslor växer fram för dig också. De hjälper inte att bara sitta inne och ta medeciner om du verkligen vill ha henne.
Citera
2013-08-17, 16:46
Medlem
Snälla skriv om med punkt.
Ny rad med stor bokstav.

Jag får aids av att läsa detta...
Citera
2013-08-17, 16:47
Medlem
Citat:
Gå ut och prata med henne då, säg som det är att du tycker om henne. Fråga om hon vill hitta på någonting typ gå på bio eller gå ut och äta. Så kanske hennes känslor växer fram för dig också. De hjälper inte att bara sitta inne och ta medeciner om du verkligen vill ha henne.

jag har redan sagt att jag gillar henne. hon bryr sig inte. hon bryr sig bara om sitt ex och nu har dom öppet förhållande med varandra.
Citera
2013-08-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodonten1337
Snälla skriv om med punkt.
Ny rad med stor bokstav.

Jag får aids av att läsa detta...

det är ju punkt.
Citera
2013-08-17, 16:49
Medlem
quuids avatar
Jaha då blir det lite svårare, leta efter någon annan brud då! Finns säkert 10000 brudar som väntar på dig där ute!
Citera
2013-08-17, 16:50
Medlem
leanfxs avatar
Va en man.
Citera
2013-08-17, 16:51
Medlem
Citat:
Jaha då blir det lite svårare, leta efter någon annan brud då! Finns säkert 10000 brudar som väntar på dig där ute!

jag gör det det får mig och tänka på annat. sitter och skriver lite med brudar från internet folk som bor närheten mig. men problemet är att jag inte kan gå ut. för då får jag känslor, fantasier om att jag nu skulle träffa henne ute. jag vill ta glömma henne men inte så lätt när man bor på samma gata, och att hon är överallt.
Citera
2013-08-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leanfx
Va en man.

jag är redan man. men du förstår nog inte hur jobbigt skitet är.
Citera
2013-08-17, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sstar2
jag är i depression. jag tar medicin varje dag. varit i depression snart 2 månader blir bara värre och värre. så fort jag tänker på henne. kan inte gå ut heller, för om jag nu skulle råka träffa henne ute, om jag nu skulle vara ute. jag och hon bor på samma gata. hon brukar vara överallt.

Okej, men jag råder dig att avhjälpa andra problem innan du tar tag i tjejen! Det är nog ingen bra lösning att kasta sig in i ett förhållande ens om inte mår bra själv och det är viktigaste, och inte att du har en statuspryl som du kan gå runt och bära på. Det kommer du inse själv en dag när du vet att det inte är den första snabba och snyggaste bruden man ska bli ihop med!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in