2013-08-17, 15:10
Medlem
WD40s avatar
Hej.

Jag har en Iphone 4S och skulle föra över bilderna jag har till datorn.
Jag har tre kategorier i albumet (begriper i varför) som heter kamerarulle , bildbibliotek och mina bilder.

Dom bilderna som låg i kamerarullen kunde jag föra över till datorn , men ej dom i de andra kategorierna.

Och dom som ligger i bildbiblioteket och mina bilder är samma bilder , verkar vara kopierat på något vis , men dom i kamerarullen var andra bilder.

Någon som vet varför det har blivit så här , eller hur jag kan föra över bilderna från bildbiblioteket och mina bilder till kamerarullen så jag får in dom i datorn.

Använde Itunes på den gamla datorn , men har inte laddat ner det på denna om det kan ha med saken att göra.

Bara så att ni vet så är jag en teknisk idiot på sånt här , så ta det lugnt med mig
Citera
2013-08-17, 15:20
Medlem
kimdah2002s avatar
Jag brukar markera de bilder jag skall ha och välja skicka och skriva in min mailadress och sedan hämta dom därifrån på datorn. ITunes är ju värre än ett virus och gör aldrig som jag vill så jag har slutat använda det :-)
Citera
2013-08-17, 15:22
Medlem
Stjepan50s avatar
Som jag brukar göra personligen när jag ska föra över bilder från min iPhone till min dator (Windows) så brukar jag rent av gå Dator > iPhone > Kamera... Och sedan har jag mina bilder där.

Skulle jag ha låt oss säga ca 100 bilder på telefonen så brukar dom delas upp i mappar inne i datorn så att säga. Sedan är det bara att klicka in sig i den mapp jag vill och dra över dom bilderna jag önskar till den mapp på datorn jag önskar.

Alltså iTunes behöv inte för att föra över bilder men musik däremot måste du ha iTunes.
Citera
2013-08-17, 15:29
Medlem
WD40s avatar
Jag testade att mejla en bild till mig , men fick aldrig den haha. Ska testa igen och se. Som sagt , jag ska inte hålla på med grejer jag inte begriper Har du också tre kategorier i ditt album , eller har du bara kamerarullen?
Citera
2013-08-17, 15:31
Medlem
WD40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjepan50
Som jag brukar göra personligen när jag ska föra över bilder från min iPhone till min dator (Windows) så brukar jag rent av gå Dator > iPhone > Kamera... Och sedan har jag mina bilder där.

Skulle jag ha låt oss säga ca 100 bilder på telefonen så brukar dom delas upp i mappar inne i datorn så att säga. Sedan är det bara att klicka in sig i den mapp jag vill och dra över dom bilderna jag önskar till den mapp på datorn jag önskar.

Alltså iTunes behöv inte för att föra över bilder men musik däremot måste du ha iTunes.

Ok , jag hade 895 st bilder i telefonen. Kanske det är därför den lägger det i fler kategorier.

Tacksam för svar av er båda. Ska testa det ni sagt.
Citera
2013-08-17, 15:48
Medlem
WD40s avatar
Har testat mejla över bild , men det funkar fan inte får inget på min mejl.
Har även testat att gå in genom Dator och vidare där , men får bara upp kamerarullen , ej kategorierna bildbiblioteket och mina bilder där.

Vet ej hur jag ska göra nu.
Citera
2013-08-17, 17:53
Medlem
WD40s avatar
Lyckades föra över bilderna till kameraalbumet från dom andra två mapparna , genom att trycka på ändra och autoförbättra dom och därefter spara dom i kamerarullen
Citera
2013-08-17, 19:18
Moderator
Tystnads avatar
Har själv sedan ett tag en Iphone 4s och vet att det kan vara meckigt

Citat:
kamerarulle , bildbibliotek och mina bilder.

Själv har jag bara "kamerarulle" i mobilen så min teori är att du själv någon gång skapat två mappar med namnet bildbiblotek och mina bilder.
Har du någon gång aktiverat "iCloud" ? iså fall kan det ja vara så att dessa två kategorier finns med här i "molnet" och därför tar kopior och hela tiden synkar bilderna mellan mobilen-Molnet.

Fast då borde det väl finnas en mapp i bilder som heter "bildström" och har ett moln över sig?
Citera
2013-08-18, 12:38
Medlem
WD40s avatar
Ja , detta var lite krabbigt

Icloud har jag haft aktiverat innan , så det är väl därför det har blivit så. Har bildström och sånt avaktiverat nu sen ett bra tag . Försökte att radera dom två andra mapparna , men det gick inte att få väck dom. Men jag fick över bilderna till datorn , så jag orkar inte forska mer i det.

Tack för all hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in