2013-08-17, 16:11
Medlem
Menimienais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menaren
Bara att blåneka då. Teoretiskt sett så var det en våldtäkt. Du kanske ska anmäla henne?

det blir bara aktivt om hon är gravid och vill behålla barnet
Citera
2013-08-17, 16:20
Medlem
Tycker du låter som en lyckligt lottat jävel men men... Jag förstår din ångest haha men det är bara snacka med henne, eller så väntar du några månader har hon inte blivit större så hade du tur
Citera
2013-08-17, 18:28
Medlem
Dominars avatar
Svaret är nej! En försats innehåller för lite spermier/ml som det krävs för att bryta ned cellväggen in till ägget. Så du kan vara lugn.

För dom som påstår att de blivit gravida/gjort folk gravida av försatsen så handlar det om att det kommit vanlig sperma, man behöver inte få en full orgasm för att det ska spruta ut lite. Är man riktigt nära och har svårt att hålla tillbaka orgasmen är det stor risk att det kommer mindre mängder sperma utan att man märker det.
Citera
2013-08-21, 17:49
Medlem
Menimienais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dominar
Svaret är nej! En försats innehåller för lite spermier/ml som det krävs för att bryta ned cellväggen in till ägget. Så du kan vara lugn.

För dom som påstår att de blivit gravida/gjort folk gravida av försatsen så handlar det om att det kommit vanlig sperma, man behöver inte få en full orgasm för att det ska spruta ut lite. Är man riktigt nära och har svårt att hålla tillbaka orgasmen är det stor risk att det kommer mindre mängder sperma utan att man märker det.

Får hoppas att det inte händer något jag fick sånna skuldkännslor att jag blev slak innan jag änns var nära att komma, så det borde ju inte kommit något då tycker man.

men som sagt man vet ju aldrig, nu har jag iaf en mensdoft att försöka bli av med i lägenheten
Citera
2013-08-21, 18:44
Medlem
BigDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menimienai
Får hoppas att det inte händer något jag fick sånna skuldkännslor att jag blev slak innan jag änns var nära att komma, så det borde ju inte kommit något då tycker man.

men som sagt man vet ju aldrig, nu har jag iaf en mensdoft att försöka bli av med i lägenheten

Mensdoften kan du glömma. Att det skulle lukta flera dar efter att du hade hem den där bruttan är omöjligt. Du kanske känner doften för att du är orolig, men var lugn risken att du gjorde henne på smällen är väldigt liten.

Ta och ring upp henne och säg som det är att du är orolig. Är hon så mycket äldre än du som du skrev så kommer hon att tycka att du är mogen och ansvarskännande. Kanske du till och med får en ny chans att sätta på henne (är du lite nyktrare så kan det bli ett eller flera toppenknull). Lite äldre tjejer brukar vara betydligt bättre än fjortisar.
Citera
2013-08-21, 18:52
Bannlyst
Ja
Citera
2013-08-21, 21:42
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitster
Ja
Var kan jag läsa om detta? Mig veterligen är försats väldigt lik kvinnans lubrikation, och innehåller ej spermier.
Citera
2013-08-21, 21:57
Medlem
Roxanas avatar
E&S - Barn och familj /mod
Citera
2013-08-22, 12:43
Medlem
Citat:

Svaret är ja.

Levande bevis på det.
Citera
2013-08-23, 16:35
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:

Har själv gjort en tjej gravid utan penetration, ejakulation eller erektion, så... Jo!
Citera
2013-08-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menimienai

Ja, det är fullt möjligt. Lyssna inte på den snubben, låter kanske skönt att han säger det du vill höra, men jo; tjejen kan bli gravid av bara försatsen. Försatsen i sig är bara klet, men spermavätska kan läcka ut i den, alltså är den samma som själva utlösningen men med annan vätska än det som normalt kommer med sädesvätskan. Och att hon har mens är heller ingen säkerhet. Ibland åker inte ägget ut förän i slutet av cykeln, och hinner dina simmare dit innan den lämnat livmodern kan det mycket väl bli en graviditet.

MEN! Riskerna för detta är små. Väldigt små. Det beror också på er generella fertilitet och hur kompatibla ni är med varandra. Räcker att gnugga utanpå kön mot kön utan skydd så kan en graviditet uppstå. KAN, men är högst osannolikt.

Jag tror inte du kommer att bli pappa, men du bör anmäla våldtäkten och testa dig för eventuella könssjukdommar. En donna som våldtar medvetslösa killar vet man ju aldrig var hon har varit, eller med vem.
Våldtäkt mot män är något som man bör uppmärksamma mer. Vill polisen inte ta dig seriöst så ska du anmäla dem för diskriminering. Killar har lika mycket rätt att inte bli våldtagna som tjejer har. Dessutom finns det ju killar som värderar sin första gång de med, det ska man aldrig bli berånad.
Citera
2013-08-23, 19:56
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menaren
Aldrig hört talas om försats? Försatsen är det som kommer innan "huvudsatsen". Det ska funka som glidmedel bl a. Om man har runkat tidigare under dagen så kan det förekomma spermier i urinröret och hänga med i detta. Sen så kan man komma en skvätt utan att man märker det. Men du har väl inte lärt dig det på sexualkunskapen än.

Menaren, du verkar väldigt väldigt erfaren. Du vet verkligen vad försats handlar om och jag blir glad att du följde med i lektionerna i nian förra året! Härligt!

Slut på skojet nu Menaren och ska inte dra i långbänk hur gammal man får vara här på Flashback!

En försats är dock inget glidmedel utan bara några droppar som kommer från penis och den består av tunnflytande sekret. Den kan innehålla spermier men ingen förutsättning för att det ska kunna bli barn. Heller inte glidmedel, som jag skrev tidigare, utan glidmedel kommer från Vulva.
Och Menaren, Vulva är inte Volvo utan ett annat ett ord för kvinnans könsorgan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in