Finns det någon klubb omkring Göteborg, Borås, Motala eller Jönköping med omnejd (Vetlanda, Nässjö, Värnamo mm) som bedriver kick- eller thaiboxning med tjejgrupper?
Edit: Även Skaraborg.
Senast redigerad av gardin77 2013-08-17 kl. 14:25.
Tack för tipset, men jag har googlat i två veckors tid, ditt jävla stolpskott.
Har hittat 2 alternativ men det är inte omöjligt att det finns fler eftersom många hemsidor inte är underhållna.
Måste det vara grupper med endast tjejer? Är rätt så ovanligt. Samurai i Jönköping är nog dock överrepresenterade när det kommer till antalet kvinnor som tränar kickboxning.
Om du ska träna Thaiboxning eller kick boxning för att faktiskt bli bra på själva sporten eller eventuellt i själv försvars syfte och inte för att kunna skryta om "jag tränar Thaiboxning".
Så ser jag absolut ingen anledning till att försöka hitta en tjej grupp, då borde du istället försöka hitta den bästa klubben i din närhet.
Anledningen är att killar/män har generellt bättre fysik och är generellt bättre på sport än vad tjejer är, därmed får du även som tjej bättre träning om du är med i deras tränings grupp.
Och nej, dom kommer inte sparka huvudet av dig, oavsett om du är kille eller tjej så när det är sparring så anpassar man hur hårt man går på till personen man möter och det räcker med att du säger till att ta det lite lugnare om du sparras mot dom så kommer dom att göra det i 9/10, men retards finns såklart på sådana klubbar med likt på alla andra platser.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!