Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-17, 13:30
Medlem
ReggaeWigges avatar
Tjenare alla FBar hoppas ni har en trevlig helg!

Jag har snusat ett tag nu och snusar även lös snus. men om jag stoppar in för stor prilla med lös snus så glider den ut under hela läppen. har kanske för små läppar och borde stoppa in mindre mängd snus eller är det ngt man får lära sig?

Med Vänliga Hälsningar, Wigge
Citera
2013-08-17, 13:42
Medlem
Basfrostens avatar
Hej Wigge!

Dagen har varit trevlig, och hoppas jag kan lösa ditt problem! När du snusar löst måste du baka den ordentligt. Tänk dig att du stoppar en pipa när du bakar din prilla, med andra ord löst, ganska hårt och sedan hårt. En cylinderform på snuset är det optimala. Sedan när du stoppar in den, få den att sitta ordentligt, så du inte behöver tänka på den hela tiden. Det borde fixa det.

OnT: Vad är det för snus du snusar?

Ha en trevlig dag!

/Basfrosten
Citera
2013-08-17, 13:48
Medlem
ReggaeWigges avatar
okej tack. jag snusar general lös=)
Citera
2013-08-17, 14:16
Medlem
Basfrostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReggaeWigge
okej tack. jag snusar general lös=)
Då är vi två.
Citera
2013-08-17, 14:27
Medlem
Anti-WOGs avatar
Ska man få till den perfekta "prillan", då tar man snuset med pekfingret och tummen, man bestämmer själv hur mycket man vill ha och sen så ska man inte baka snuset utan man tar den valda mängden snus och trycker lätt mot doskanten. Sen så lägger man snuset på tungspetsen som sen lägger snuset till rätta under läppen.
När man väl har lärt sig denna metod, då kan man njuta av sin snus utan att den går sönder eller rinner, i många timmar.
Citera
2013-08-17, 18:46
Medlem
Cornholio.s avatar
Det kan vara en aning svårt att få kläm på't. Speciellt i början! Men övning ger färdighet som man brukar säga. Du får helt enkelt lära dig och det kan ta några dosor innan du börjar få in den verkliga snitsen på det här med lössnus. Men det är som att cykla, man behöver bara lära sig det en gång.

Du använder tummen och pekfingret och trycker snuset upp mot doskanten. Du bakar inte i handen eller med fingrarna utanför dosan. Använd själva kanten på dosan och två fingrar.
Citera
2013-08-17, 23:12
Medlem
Blefss avatar
Baka den å spänn överläppen över de en stund så blir de perfekt tillslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in