2014-01-20, 13:22
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av activity
Ang mitt andra inlägg här över, Hade ju vart trevligt om resande folket verkligen visade att de flesta är skötsamma vanliga människor och bygger vidare sina goda sidor på sin kultur och även visar oss icke resande sin kutur och eran historia, Tyvärr hör man ju ofta skit om det bara, och helt oskyldiga kan man ju inte säga att ni har vart heller, många sk resande eller tattare som jag skrev tidigare är ju dumma i huvudet o stoltserar med de för att man ska va "rädd" för er, Ex "never ever fuck with travelers" osv

Tycker sånt är så jävla barnsligt, vore kul om man fick andra bilder från resande !

Dom goda krafterna i från erat folk behöver få mer utrymme och höras, är rätt säker på att många vill se det ändå, Svenskarna som sådana är ju öppna för nya saker och ting

Det finns bra och dåligt ibland alla människor.
Är du rentav lite nyfiken på deras kultur och historia, eftersom du tar det här i den här tråden gällande ett mord?

Tycker det är bra att vara nyfiken. Finns så mycket att lära sig.

On topic; Finns gamla Fup från när Henrik hade ihjäl...ehm vad hette han nu då, Peter?
Citera
2014-01-20, 13:34
Medlem
activitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Det finns bra och dåligt ibland alla människor.
Är du rentav lite nyfiken på deras kultur och historia, eftersom du tar det här i den här tråden gällande ett mord?

Tycker det är bra att vara nyfiken. Finns så mycket att lära sig.

On topic; Finns gamla Fup från när Henrik hade ihjäl...ehm vad hette han nu då, Peter?

Jadå jag tycker allt sånt är lite intressant, Jaa de är klart de finns dåliga och bra människor överallt =)

Men jag tycker att ta in sig att man e resande för att försöka få "respekt" o tro att andra blir rädda, Det tycker jag är fel, Ahja inget mer off topic nu
Citera
2014-01-20, 13:34
Medlem
Minimois avatar
Har kvar tingsrättsdomen (P*der). Där framgår bl a att HH som 13-åring misstänktes för mordförsök med mera om hans bakgrund.

https://anonfiles.com/file/194e95847ab83282a2e27416e660fd84
Citera
2014-01-20, 14:12
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av activity
Ang mitt andra inlägg här över, Hade ju vart trevligt om resande folket verkligen visade att de flesta är skötsamma vanliga människor och bygger vidare sina goda sidor på sin kultur och även visar oss icke resande sin kutur och eran historia, Tyvärr hör man ju ofta skit om det bara, och helt oskyldiga kan man ju inte säga att ni har vart heller, många sk resande eller tattare som jag skrev tidigare är ju dumma i huvudet o stoltserar med de för att man ska va "rädd" för er, Ex "never ever fuck with travelers" osv

Tycker sånt är så jävla barnsligt, vore kul om man fick andra bilder från resande !

Dom goda krafterna i från erat folk behöver få mer utrymme och höras, är rätt säker på att många vill se det ändå, Svenskarna som sådana är ju öppna för nya saker och ting
Du har helt rätt i att dom borde se över sina egna led för att det har spårat ut! Många vet inte ens om sitt egna ursprung nu för tiden? Och den vanliga svensken är oftast helt felinfomerad man bör vara väl insatt i deras kultur för att förstå det hela.
Citera
2014-01-20, 16:59
Medlem
När man läser FUP så märker man hur HH ändrar sina svar beroende på hur mycket info polisen har.

I början har han inte träffat GH den 14:e men i slutet av förhöret så har han råkat döda GH och samtidigt ta kort på det hela

Solklart fall. Skyldiga till 100%. HH påstår också att han slängt kniven som GH högg med mot honom men minns inte var.
Citera
2014-01-20, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
För de som inte har inloggning till lokaltidningen, eller vill veta mer i detalj, följer här gärningsbeskrivningen rörande åtalspunkten mord, medhjälp och grovt skyddande. Från stämningsansökan:

Vittnen kallas av åklagaren bl a för att styrka att G*briel hade tabletter på sig tidigare under morddagen. Kan det handla om ett motiv liknande de båda Bollnäsmorden, där kompisar har mördat en nära?

Tror det handlar om att någon av HH eller Frans*on hade tabletter som var GH's på sig.
Citera
2014-01-20, 18:13
Medlem
När är rättegången? Kommer FUP att publiceras här efter det?

Har någon möjlighet att skicka FUP så kontakta mig via PM. Kommer inte lägga upp den här eller skicka till tredje part, i vart fall inte före rättegången.

Har någon förresten en bild på Fr*nsson?
Citera
2014-01-20, 18:17
Medlem
Jag vill också ha FUP :/ när kommer vi att få ta del av den? Minimoi, jag kan ej se din spoiler.
Citera
2014-01-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haribomuppen
Jag vill också ha FUP :/ när kommer vi att få ta del av den? Minimoi, jag kan ej se din spoiler.
https://www.flashback.org/sp47038994 - Där kan du se Minimois spoiler.
Citera
2014-01-20, 19:06
Medlem
Nu är ju inte jag en mördare så jag vet inte riktigt hur de tänker ..MEN varför skulle hh ha ett nytt kontantkort ?
Citera
2014-01-20, 19:22
Medlem
För de som vill ta del av FUP så är det ok att göra det eftersom att det är en offentlig handling.

Jag fick min version genom att maila Skaraborgs Tingsrätt.
Citera
2014-01-20, 19:23
Bannlyst
Det finns ju en facebookgrupp som heter? Vi som finns här för Henrik eller dylikt?
Finns det en sån för han Franson med eller är det bara en jävla bondräng som Bruno skulle uttryckt sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in