Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-08-17, 10:11
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17310625.ab

Citat:
Två personer dog i en singelolycka på E 45 vid Önnerud i Värmland, strax innan klockan tre på lördagsmorgonen.
Sex personer, födda 1991–1995, befann sig i bilen som körde av vägen. En person är svårt skadad och tre personer skadades lindrigt. De fördes till sjukhus i Torsby och Karlstad.
Samtliga är hemmahörande i Värmland. Vad som ligger bakom olyckan vet polisen ännu inte.
– Det har regnat väldigt mycket, men jag törs inte spekulera. Vi får försöka prata med de överlevande, säger Bo Jansson, vakthavande befäl vid polisen i Värmland.

Någon som sitter på mer info?
Citera
2013-08-17, 10:50
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17310625.ab

Någon som sitter på mer info?
Sex personer födda mellan 1991-1996 och trolig orsak enligt polisen vattenplaning. Den svårast skadade har ännu inte kunnat flyttas. Så tragiskt.
Citera
2013-08-17, 10:57
Medlem
Diabeteskomas avatar
Vattenplaning - troligen ej anpassad hastighet utefter förutsättningarna. Inget ovanligt att folk i den åldern tror att det är 90 (eller motsvarande) hela tiden trots mörker och dåligt väder.
Citera
2013-08-17, 12:03
Bannlyst
David grönw*ll och Henrik G*stavsson heter två av dom. Totalt 3 som dog.
Citera
2013-08-17, 12:11
Medlem
Otems avatar
VF har lite mer info samt en bild. 19-årig pojke och 17-årig flicka.

Det står att personbil kört av och krockat med en vägtrumma.

http://www.vf.se/nyheter/torsby/tva-doda-i-trafikolycka

Citerar lite delar:

Citat:
Två ungdomar dog och en blev allvarligt skadad vid en singelolycka på E45 norr
om Torsby i natt.Sammanlagt fanns sex ungdomar i bilen, samtliga hemmahörande
i Arvika respektive Sunne kommuner.

Citat:
Bilen var på väg norrut när olyckan inträffade vid på E 45 vid Önnerud någon kilometer
norr om Torsby. Vid olyckan hade bilen kört av vägen och ner i diket där den hade
krockat med en vägtrumma. Några av personerna hade slungats ur bilen vid kollisionen.

Citat:
De två som omkom i olyckan är 19-årig pojke från Arvika kommun och en 17-årig flicka
hemmahörande i Sunne kommun.
Citera
2013-08-17, 12:12
Medlem
TwinPeaks77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcdahlen
David grönw*ll och Henrik G*stavsson heter två av dom. Totalt 3 som dog.
Enligt media dog en kvinna och en man och ytterligare en vårdas med livshotande skador. Stämmer inte det alltså?
Citera
2013-08-17, 12:14
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwinPeaks77
Enligt media dog en kvinna och en man och ytterligare en vårdas med livshotande skador. Stämmer inte det alltså?

Hen nämnde två av dom fem personernas namn, om jag förstår hen rätt, läser du på VF eller
det jag citerade skall det vara en 19-årig pojke och en 17-årig flicka som omkommit.
Citera
2013-08-17, 12:15
Medlem
TwinPeaks77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Hen nämnde två av dom fem personernas namn, om jag förstår hen rätt, läser du på VF eller
det jag citerade skall det vara en 19-årig pojke och en 17-årig flicka som omkommit.
Jag syftade på att det skrivs att tre omkom. Har han med de svåra skadorna omkommit alltså?
Citera
2013-08-17, 12:17
Bannlyst
Citat:
Han med livshotande skador , dvs david har avlidit. Enligt källor så ska tjejen hetat Sofie , någon som besitter mer information får gärna träda fram.
Citera
2013-08-17, 12:26
Medlem
Otems avatar
Citat:
Jag syftade på att det skrivs att tre omkom. Har han med de svåra skadorna omkommit alltså?

Ber om ursäkt, läste nog lite för fort, så tre döda nu, riktigt tragiskt!
Tidningarna har inte ändrat dödstalet ännu, avled den tredje personen ganska nyligen då
antar jag?
Citera
2013-08-17, 12:27
Medlem
facerapeforfriendss avatar
Ser här att tjejen heter sofie, skulle gärna vilja veta lite mer där.

för tidigt att länka FB-länk till Dav*d och Henr*k?
Citera
2013-08-17, 12:30
Medlem
facerapeforfriendss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Ber om ursäkt, läste nog lite för fort, så tre döda nu, riktigt tragiskt!
Tidningarna har inte ändrat dödstalet ännu, avled den tredje personen ganska nyligen då
antar jag?

Dav*d dog för ca 1 timme sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här