2013-08-16, 14:39
Medlem
TheShapes avatar
Vad är era spekulationer kring dem? Ringde "kundtjänst", och en Benny svarade och verkade vara tillmötesgående, förklarade att biljetterna skickas direkt till min mail efter avslutat köp samt att de erbjuder det mot faktura.

Tydligen står bolaget registrerat under en "Benny Stolpe Golf AB", så under normala omständigheter så hade mina varningsklockor gått på helvarv, men då man kan välja faktuerabetalning, så känns det ändå någotsådär säkert. Vad är det värsta som kan hända? Att man får förfalskade biljetter och får bestrida fakturan därefter? Eller så lär man sig en läxa på sisådär 1600kr.

Några fler måste ha handlat av dem tidigare och därefter ha erfarenheter, men Google ger inte många träffar över det (vilket brukar ganska snabbt blossas upp).
Citera
2013-08-16, 14:54
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
T

https://www.flashback.org/t1998044

Tycker det verkar vara ett otroligt skumt företag.
Citera
2013-08-16, 14:57
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
https://www.flashback.org/t1998044

Ah, missade stavningen lite och dess tråd. Fast även den säger inte så mycket (plus att tråden är snart ett år gammal). Det skummaste är att ingen har något ont att säga om dem, med tanke på att de inte precis är något (allt för) nytt.
Citera
2013-08-16, 21:45
Medlem
TheShapes avatar
Efter lite googlesökning så hittade jag att de kallades "till möte" av konsumentverket, för att få stopp på falskbiljetter. Hur man tolkar det är jag lite osäker på. Var det för ett ömsesidigt möte, eller mer eller mindre en uppmaning á la "vi-håller-ögonen-på-er", sett från konsumentverket? Hittar ingenting om efterföljden av mötet, om de (eller Benny) ens närvarade. De andra som kallades in var 1 Biljett AB, Biljett 24, Biljett Nu i Stockholm, BiljettShop.se och Eventporten Sverige AB, och det var i oktober förra året. Närmare ett år sen, och sidan verkar uppenbart fortfarande vara igång.

1 Biljett AB har ju varit i blåsväder tidigare, men verkar inte vara en "renodlad" scamverksamhet, utan snarare uselt administrerat. Lika så Biljett 24, Biljett Nu i Stockholm var en historia för sig (google är din vän), BiljettShop.se verkar har klarat sig hyfsat (småtjafs om billigare-platser-än-köpt) och Eventporten Sverige AB AKA slutsålt.se är nerlagt (scam trots allt?)

Enda omdömet jag hittar om dem är ett http://www.reco.se/biljettakuten-nu. Hon fick "åtminstone" en biljett, men med tanke på att det fortfarande går att köpa halvkassa ståplatser till "min" konsert, så är jag delad om det är scam. Fortfarande märkligt att inte kunna hitta ett enda dåligt omdöme. Tom. Ticnet blir ju anklagad för scam av några rättshaverister emellanåt.
Citera
2013-08-17, 03:06
Medlem
Helt enkelt borde vi väl sammanfatta det hela med att vi ska undvika företaget för att inte bli lurade
Citera
2013-08-17, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfPac
Helt enkelt borde vi väl sammanfatta det hela med att vi ska undvika företaget för att inte bli lurade

Eller precis tvärtom eftesom, jag citerar ts "Fortfarande märkligt att inte kunna hitta ett enda dåligt omdöme"..
Citera
2013-08-18, 03:58
Medlem
TheShapes avatar
Kan faktiskt meddela att jag har ställt upp som försökskanin till dem. I ren desperation så beställde jag efter två biljetter till Roger Waters konsert som var (igår) afton. Beställde "mycket bra sittplatser", men fick sisådär mediokra (dvs. läge O), men nog var de äkta och kom in. Gick på 1700kr, för ett par biljetter som var köpta för 1100kr, så givetvis var det ett överpris, men det kunde jag leva med.

Off-topic så kan jag säga att det var en konsert värd att minnas. Helvete vad jag sörjer med er Pink Floyd/Roger Waters-fan som missade det. Hade lätt gett det dubbla om jag visste vad som väntade.

Summering; jag fick åtminstone mina (riktiga) biljetter genom dem. Men sådär skeptiskt så uppmanar jag folk att kanske se om efter biljetter som de kan få i handen först, innan de går genom sådana här firmor.
Citera
2016-07-08, 21:17
Medlem
Företaget gör inget olagligt i juridisk mening då konsumentverket har haft svårt att stoppa andrahandsförsäljning av biljetter. Man får inte sälja vidare i kommersiellt syfte men man har aldrig lyckats fälla någon för det.

Jämför man däremot biljettakutens biljettpriser med de som är officiella återförsäljare så hittar biljettakuten på diverse tillägg man kan betala för "bästa plats" fast alla biljetter är bokade i samma kategori. Dessa "tillägg" ger inte als en bättre biljett utan är ren vinst för biljettakuten.

Nu säljer de biljetter till Rhapsody in Rock på turné där biljetter i kategori A kostar 695kr + 300kr om man vill ha "bästa plats". Hade man bokat biljetterna hos den faktiska återförsäljaren så kostar kategori A 695kr och de är onumrerade så biljettakuten kan inte visa att du får en bättre biljett för 300kr när det är först till kvarn som gäller när det kommer till placering...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in