Efter lite googlesökning så hittade jag att de kallades "till möte" av konsumentverket, för att
få stopp på falskbiljetter. Hur man tolkar det är jag lite osäker på. Var det för ett ömsesidigt möte, eller mer eller mindre en uppmaning á la
"vi-håller-ögonen-på-er", sett från konsumentverket? Hittar ingenting om efterföljden av mötet, om de (eller Benny) ens närvarade. De andra som kallades in var 1 Biljett AB, Biljett 24, Biljett Nu i Stockholm, BiljettShop.se och Eventporten Sverige AB, och det var i oktober förra året. Närmare ett år sen, och sidan verkar uppenbart fortfarande vara igång.
1 Biljett AB har ju varit i blåsväder tidigare, men verkar inte vara en "renodlad" scamverksamhet, utan snarare uselt administrerat. Lika så Biljett 24, Biljett Nu i Stockholm var en historia för sig (google är din vän), BiljettShop.se verkar har klarat sig hyfsat (småtjafs om
billigare-platser-än-köpt) och Eventporten Sverige AB AKA slutsålt.se är nerlagt (scam trots allt?)
Enda omdömet jag hittar om dem är ett
http://www.reco.se/biljettakuten-nu. Hon fick "åtminstone" en biljett, men med tanke på att det fortfarande går att köpa halvkassa ståplatser till "min" konsert, så är jag delad om det är scam. Fortfarande märkligt att inte kunna hitta ett enda dåligt omdöme. Tom. Ticnet blir ju anklagad för scam av några rättshaverister emellanåt.