• 1
  • 2
2013-08-16, 14:19
Medlem
gxflybabys avatar
Hej har swedbank just nu men tyckte inte om banken och vill gärna byta, ska dessutom öppna ett sparkonto var tycker ni jag ska göra det?

Nordea?

Tacksam för svar.
Citera
2013-08-16, 14:21
Medlem
Skohornets avatar
Beror väl helt på vad för något du saknar hos Swedbank och vad du är ute efter. Eller hade du tänkte välja efter logon?
Citera
2013-08-16, 14:23
Medlem
Läs på om de olika bankerna och välj den som låter bäst för dig?
Citera
2013-08-16, 14:27
Medlem
gxflybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Beror väl helt på vad för något du saknar hos Swedbank och vad du är ute efter. Eller hade du tänkte välja efter logon?

Ska öppna ett sparkonto och jag vill ha den bank som ger bäst ränta samt bäst service, d.v.s. bäst säkerhet o.s.v.

Handelsbanken?
Citera
2013-08-16, 14:41
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gxflybaby
Ska öppna ett sparkonto och jag vill ha den bank som ger bäst ränta samt bäst service, d.v.s. bäst säkerhet o.s.v.

Handelsbanken?

Jag har Avanza, Handelsbanken, GE Money Bank och Santander för olika tjänster för att få bra villkor. Öppna för guds skull inte ett sparkonto hos Nordea.
Citera
2013-08-16, 14:42
Medlem
alterans avatar
Citat:

Handelsbanken?
Bäst service skulle jag säga är Handelsbanken, som dessutom är en av de banker det har gått bäst för de senaste fem åren.

Nordea är ju ett säkert kort, men vad jag har hört har de usel service.
Citera
2013-08-16, 15:42
Medlem
kezz89s avatar
Nordea är skit. Hade dom i många år men servicen är usel.

Nu kör jag med Forex Bank
Citera
2013-08-16, 17:04
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Hej har swedbank just nu men tyckte inte om banken och vill gärna byta, ska dessutom öppna ett sparkonto var tycker ni jag ska göra det?

Nordea?

Tacksam för svar.

Handelsbanken har usel ränta men gratis internetbetalning,där kan du låta lönen gå in.Välj sedan annan bank för ev.sparande på konto.

Men frågan är vilka tjänster du tycker är viktiga.ICA banken har tex.inga påslag för uttag utomlands och pengar finns tillgängliga för uttag där ICA finns.Finns också medlemsförmåner.

GE moneybank har gratis Mastercard.

Avannza har nog bäst support för den som vill spara i fonder eller aktier.

Som sagt finns det en mängd olika skäl till att se över vad det är för tjänster du tycker är viktiga.
Citera
2013-08-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
Nordea är skit. Hade dom i många år men servicen är usel.

Nu kör jag med Forex Bank
På vilket sätt är Forex bra förutom när man lever i en svartjobbarvärld och behöver kontanter?
De har ju knappt några vettiga tjänster alls utöver de obskyra penningtvättskontoren.
Citera
2013-08-16, 19:16
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
På vilket sätt är Forex bra förutom när man lever i en svartjobbarvärld och behöver kontanter?
De har ju knappt några vettiga tjänster alls utöver de obskyra penningtvättskontoren.

Vad mer behöver du som dom saknar?
Citera
2013-08-17, 21:35
Medlem
hej du kan läsa lite bra tips i min tråd om samma ämne,
https://www.flashback.org/t2196861
Citera
2013-08-21, 19:51
Medlem
ErikJs avatar
Bara du aldrig någonsin väljer Nordea så känns allt annat relativt bra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in