2013-08-16, 11:23
Medlem
j0k3r1s avatar
Citat:
Vid klockan 01.15-tiden, under natten mot fredag, kom en mopedist körande på Kullabergsvägen i Mölle. Där vägen övergår i backe hade någon spänt upp ett rep över vägen som föraren av mopeden körde in i.
https://hd.se/hoganas/2013/08/16/tva...sfarlig-falla/

Detta är inte första gången man hör talas om denna företeelse. Lokal surgubbe som tröttnat på grabbarnas nattliga mopedåkning?
Brottet rubriceras som grov misshandel, men skulle inte detta kunna vara mordförsök? Kommer man i 80 bloss och får ett rep som skär in i halsen tror jag fan inte man överlever.

Tankar? Diskutera gärna fritt kring händelsen.
Citera
2013-08-16, 11:29
Medlem
Verkar ju som om att repet harrblivit uppspänt på en 70 väg?
Måste ju vara ungdomar? Är väll knappast tanken att sikta in sig på mopeder där, brukar ju vara på cyckelvägar/parkeringsvägar som sånt sker
Citera
2013-08-16, 11:42
Medlem
j0k3r1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissekotten4
Verkar ju som om att repet harrblivit uppspänt på en 70 väg?
Måste ju vara ungdomar? Är väll knappast tanken att sikta in sig på mopeder där, brukar ju vara på cyckelvägar/parkeringsvägar som sånt sker

Nja, det är 30 från och med början på byn till Kullabergsområdet, grejen är att ingen håller det utan det är snarare en o-officiell 50 väg. Mopedisterna kör som fan där om kvällarna nu under sommaren, så jag är nog beredd att satsa min ena pungkula på att det var riktat åt de blådårarna.
Citera
2013-08-16, 14:26
Medlem
Hatar ljudet av mopeder gnälliga som måsar... Fy fan för otur dock o köra in i sånt rep aj aj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in