Citat:
Som sucuk sa, men ditt ärende kommer efter eventuella skatteskulder.
Fogden driver ju naturligtvis in skulden åt dig om du har ett korrekt utfört skuldebrev, men du får själv stå ute med kostnaden för indrivningen årligen tills de kan driva in den. Har hon ingen inkomst eller något av värde finns det ju inget de kan mäta ut, alltså kan de inte driva in skulden. Sök på "kronofogden" och du hittar massor med sätt som folk myglar sig ur att betala eller få saker utmätta. Så med allt extrajobb för att få in pengarna som kanske aldrig kan drivas in (vet inte hur der fungerar med preskribering av skulder heller, så där kan du ju även få dig en känga om skulden skrivs av efter en viss tid) så är det lika bra att räkna med att man aldrig får igen dem. Även om det är en lån med skuldebrev, så ska man tänka på det mer som en gåva man kanske kan få tillbaka.
Fogden driver ju naturligtvis in skulden åt dig om du har ett korrekt utfört skuldebrev, men du får själv stå ute med kostnaden för indrivningen årligen tills de kan driva in den. Har hon ingen inkomst eller något av värde finns det ju inget de kan mäta ut, alltså kan de inte driva in skulden. Sök på "kronofogden" och du hittar massor med sätt som folk myglar sig ur att betala eller få saker utmätta. Så med allt extrajobb för att få in pengarna som kanske aldrig kan drivas in (vet inte hur der fungerar med preskribering av skulder heller, så där kan du ju även få dig en känga om skulden skrivs av efter en viss tid) så är det lika bra att räkna med att man aldrig får igen dem. Även om det är en lån med skuldebrev, så ska man tänka på det mer som en gåva man kanske kan få tillbaka.
Tanken är väl att vi ska försöka hitta tillbaka och skaffa oss ett liv då vi levt med varandra i 7 år, sen om det fungerar i denna värld vet jag inte, jag hade väl velat att vi bara ska träffas och umgås och inte ha några problem eller måsten eller veta varandras problem i början då lär det gå åt helvete eller att tjafs kan uppstå och då lär man aldrig hitta tillbaka till varandra.
Enda jag vet är att det finns en katt som är dyr, nästan lika mycke som jag ska låna ut, har inte tänkt på det innan för det känns inte så humant, men det man kan göra är väl att skriva att just nu äger jag katten och att jag behåller beviset på att katten är min och att slutar betalningen av en anledning och att man får jaga betalning så kan jag hämta katten och får jag inte det så får man väl ringa polisen och hejvilt, ja ni hör ju hur det låter det är det sista jag någonsin skulle vilja men jag vill verkligen hjälpa henne och att hon tar tag i sitt liv. tillit är något man förtjänar det kan jag inte påstå att jag har 100% än. Så skriva ett eget skuldbrev samt att jag äger katten samma dag som jag betalar alla pengar? vad säger ni? då förlorar hon åtminstode katten om hon skulle ''ge upp sitt liv'' eller om hon får andra tankar?