Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-08-15, 22:24
Medlem
CommonKnowledges avatar
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=8735892
Citat:
Flera polisbilar har kallats Pressbyrån vid Skandiateatern på Drottninggatan vid 21.30-tiden på torsdagskvällen. Delar av gatan har spärrats av.

Vittnen har sett en man som legat i närheten av Skandiateatern som har haft blod på halsen och ena armen. Förbipasserade har satt ett tryckförband på mannen i väntan på att ambulans kom till platsen.

Någon som vet mer? Augustifestivalen pågår just nu i Norrköping så det borde finnas gott om vittnen till vad som hänt.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2013-08-15 kl. 23:06.
Citera
2013-08-15, 22:33
Medlem
Det låg en man precis utanför dörren till porten till höger om Skandiateatern, ambulansen var redan på plats när jag såg det. Dock såg jag inget av mannen. Polisen pratade med två unga tjejer som fick hjälp att tvätta av händerna. Polisen har gått in och ut genom porten ett flertal gånger.
Senast redigerad av PRMLSCRM 2013-08-15 kl. 22:40.
Citera
2013-08-15, 22:36
Medlem
Helenedals avatar
Skuren, på ett eller annat sätt, i halsen. Blod i trappuppgången och utanför en "välkänd" dörr. Snuten forcerade med järn och (förmodligen) slägghammare.
Citera
2013-08-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helenedal
Blod i trappuppgången och utanför en "välkänd" dörr.

Det där får du gärna utveckla
Citera
2013-08-15, 23:02
Medlem
CommonKnowledges avatar
Artikeln jag länkar till i TS har nu uppdaterats:
Citat:
Polisen: "En man tros ha blivit knivskuren"
Vid 22.30-tiden minskade polisen på avspärrningen och lät folk passera förbi på Drottninggatan. Men det är fortfarande avspärrat in till några fastighetsuppgångar.
Den biten säger polisen kommer vara avspärrad "ganska länge till".

I övrigt är polisen väldigt förtegna om vad det är som har hänt på Drottninggatan.
- Det jag kan berätta i nuläget är en man som påträffades vid Pressbyrån som man tror har blivit knivskuren, säger polismannen Nicklas Pettersson som är på platsen.

Det är oklart hur omfattande skadorna är som han har fått. Han är förd till sjukus och en patrull är på plats på sjukhuset och ska försöka förhöra honom. Enligt polisen var mannen vid medvetande när polisen fann honom.
Citera
2013-08-15, 23:03
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRMLSCRM
Det låg en man precis utanför dörren till porten till höger om Skandiateatern, ambulansen var redan på plats när jag såg det. Dock såg jag inget av mannen. Polisen pratade med två unga tjejer som fick hjälp att tvätta av händerna. Polisen har gått in och ut genom porten ett flertal gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av Helenedal
Skuren, på ett eller annat sätt, i halsen. Blod i trappuppgången och utanför en "välkänd" dörr. Snuten forcerade med järn och (förmodligen) slägghammare.
Vad hade mannen för ursprung? Såg han ut som gemene svennebanan eller någon man inte vill stöta ihop med?
Citera
2013-08-15, 23:04
Medlem
Zisselas avatar
Har inte nån liga sin lokal där?
Citera
2013-08-15, 23:10
Medlem
AussieRedMans avatar
Är det inte nära balkongflygningen?
Citera
2013-08-15, 23:14
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Är det inte nära balkongflygningen?
Den incidenten var ca. 200-300 meter längre ner på Drottninggatan.
Citera
2013-08-15, 23:21
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Vad hade mannen för ursprung? Såg han ut som gemene svennebanan eller någon man inte vill stöta ihop med?

Svensk, pundarmodell. Lugn och samlad, trots allt.
Citera
2013-08-15, 23:23
Trevligt Trevligt. Flyttade till Norrköping idag. Satt på en uteservering vid 21.30 inte alltför långt ifrån men har inte hört några sirener eller något. vid 21.30 tiden såg det ut att vara mycket folk i rörelse på drottninggatan.. Iofs lite längre upp mot saltängsbron men ändå. Någon har garanterat sett något.
Citera
2013-08-15, 23:48
Medlem
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=8736001
Citat:
En man i 45-årsåldern hittades knivskuren i Norrköping vid niotiden på torsdagskvällen. Polisen vill inte säga var mannen hittades, men brottet ska ha skett i en lägenhet i de centrala delarna av staden.

Ihop med Helenedals uppgifter låter det som ett klassiskt exempel på missbrukare i en lägenhet som bråkar varpå en blir knivskuren och tar sig ut på gatan för att få hjälp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in