2013-10-08, 18:38
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobmeister
Jag har en fråga som jag inte hittat svar på, om man redan spelat violent duct en gång utan att trycka restart, kommer det vara möjligt för en att göra det igen då? Det är ju onekligen det mest lukrativa uppdraget hitintills. Någon som har en aning?

För övrigt; ni som tycker att spelet är skit och en stor flopp, jag kan köpa att ni fortsätter spela ändå, men jag råder er att sluta spela om ni nu tycker det är så illa, för er egen skull. Vidare vill jag be er: snälla sluta skriv i tråden, det tillför absolut ingenting.
Ja, det går att föra uppdrag man redan gjort igen, fast man får ha lite tur.
Du ringer till Gerald och ber om ett jobb, håll tummarna att du får just Violent Duct.

Det går dock inte, vad jag vet iallafall, att göra om uppdrag på detta sättet om man är för hög level.

edit: tvåa på bollen.
Citera
2013-10-08, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yakupov
Ja för att göra heists för att det är kul finns ju inte!!!! Här ska det bara tjänas pengar även fast det innebär flera timmars tråkig grind.

Det är iofs sant. Fast jag tycker att det roligaste med online var, (innan jag blev av med min karaktär), att levla och tjäna pengar.

Fast samtidigt finns det ju inget att lägga pengarna på förutom fordon, som max kostar kring 1m? En kvälls grind så har du ju råd med vad du vill. (Det är därför heists blir helt onödiga då det inte finns något behov av pengar)

Å andra sidan så har nog rockstar tänkt tjäna pengar på att sälja ingame cash, då ligger det nog i deras intresse att ta bort möjligheten att restarta uppdrag. Vi får väl se hur det blir
Citera
2013-10-08, 18:51
Medlem
PUSClFERs avatar
Varför spelar alla Grand Theft Auto: Online med det enda målet att tjäna pengar?

Personligen spelar jag enbart för att det är kul. De intjänade pengarna ser jag enbart som en bonus. Hade jag inte haft roligt när jag spelade hade jag valt något annat spel istället, då spelets enda syfte är att underhålla.
Citera
2013-10-08, 18:53
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Varför spelar alla Grand Theft Auto: Online med det enda målet att tjäna pengar?

Personligen spelar jag enbart för att det är kul. De intjänade pengarna ser jag enbart som en bonus. Hade jag inte haft roligt när jag spelade hade jag valt något annat spel istället, då spelets enda syfte är att underhålla.
Jag spelar för att hålla mig högre lvl än mina polare/släktingar som lirar, men även för pengar för att skaffa fetaste lägenheten.. Efter jag är klar med det så kommer jag inte bry mig ett skit om cash så länge jag har råd med vapen & supplies xd
Citera
2013-10-08, 18:56
Medlem
Citat:

Håller med, jag freeromar mest. Iofs för att jag tycker uppdragena är rätt tråkiga och ger förlite pengar, rånar hellre ett snabbköp än att spenderar massa tid på ett kasst uppdrag för mindre cash än snabbköpet =) Bara jag som helt oundvikligt inte kan låta bli att mörda andra spelare? Så fort jag ser nån till fots när jag sitter i bil kör jag över dom! Ser jag nån springa in i butik/ls customs/liknande så ställer jag bilen som skydd utanför och förbereder mig =)

Är runt lvl10, blir uppdragen roligare/mer cashgivande?
Kan mitt "dåliga" beetende mot andra spelare kosta mig nått på nå sätt?
Citera
2013-10-08, 18:58
Avslutad
Citat:

För att folk tycker att det är roligt att tjäna pengar? Hela spelet handlar om pengar. Rockstar har ju sagt att cash is king i onlinemode. Att skaffa pengar är roligt och att de facto ha pengar är också roligt.
Citera
2013-10-08, 19:01
Medlem
Autoziones avatar
Citat:

Håller med fullständigt. Satt och kämpade för att få ihop pengar till lägenheten men efter det har jag bara haft skoj: gjort uppdrag, spelat golf och tennis, fallskärmshoppat, lite role-playing med suv och sniper i vildmarken och skapat allmänt kaos. Spelet är mycket roligare om man kör avslappnat. Spyr lite inombords när jag ser meddelandena om Violent Duct från Gerald
Citera
2013-10-08, 19:06
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ped-Ober
För att folk tycker att det är roligt att tjäna pengar? Hela spelet handlar om pengar. Rockstar har ju sagt att cash is king i onlinemode. Att skaffa pengar är roligt och att de facto ha pengar är också roligt.
Absolut, men finns det ingen gräns för när "roligt" blir till ett sorts deltidsjobb istället?
Citera
2013-10-08, 19:08
Medlem
charlezzz173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ped-Ober
Exakt, med hjälp av pengar blir spelet roligare, därav strävan efter pengar. Bättre vapen, bilar, fastigheter osv. Fatta vad grymt o gå runt o pka med grenade launcher, eller kunna ha explosives på bilen
Citera
2013-10-08, 19:08
Avslutad
Citat:
Absolut, men finns det ingen gräns för när "roligt" blir till ett sorts deltidsjobb istället?

Att bara driva omkring och göra saker spontant tycker jag är roligt i max någon timme, sen blir jag less och vill åstadkomma något. Kanske därför jag uppskattar "grind" games så mycket.

När det blir tråkigt stänger jag av och gör något annat bara. Har inte spelat gta sen i söndags när jag blev av med min karaktär, och saknar det inte överhuvudtaget. Kommer dock bli sugen inom snar framtid igen
Citera
2013-10-08, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av charlezzz173
Exakt, med hjälp av pengar blir spelet roligare, därav strävan efter pengar. Bättre vapen, bilar, fastigheter osv. Fatta vad grymt o gå runt o pka med grenade launcher, eller kunna ha explosives på bilen

Precis! Fast att tjäna pengar ska inte vara så lätt som det är nu när folk restartar samma uppdrag HELA tiden och får allt dom vill ha på bara någon dag. Det borde ta tid att få den där snabba bilen, eller den fetaste lägenheten. Dom flesta har dock redan achievat detta redan :/
Citera
2013-10-08, 19:11
Medlem
Mr.Golds avatar
Kanske vart uppe tidigare men:

Någon som rånat bank än? Läste lite innan att man var tvungen att ha en ganska hög rank samt ha en egen lya för planering...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in