Citat:
Ursprungligen postat av
Ubbe Cykelkedja
Jag har försökt 2-3 gånger nu att spela GTA 5 online och gett upp samtliga gånger. Man är extremt vilsen som nybörjare och precis allt man vill göra kräver mängder med research. Innan jag hittade hur fan jag slår av alla idioters mikrofoner höll jag på att bli galen. Det tog säkert 20 minuters letande och fipplande och har ännu inte hittat något smidigare sätt än att manuellt sätta "mute" på varenda jäkla spelare.
Inte hjälper det att var och varannan spelare är så extremt toxic. Jag är lvl 12 liksom, så ligger en lvl 300+ i bakhåll och lönnmördar mig, jag äger inte ens en egen bil ännu. Oj så värt det för den spelaren. Står jag och idlar i en affär och återigen gör research så kan man ge sig fan på att någon kommer in och dödar en.
Så säg mig, vad är det som gör spelet så roligt? Jag har inte hittat något värt att göra i GTA 5 online. Vad ska man sikta på att göra som nybörjare för missions? Och single player? Jag tål inte att spela tre olika karaktärer, det förstörde hela spelet för mig. Jag har kommit kanske 3% i single player och lär aldrig komma längre.
Jag får nog helt enkelt bara acceptera att GTA-spelen inte längre är något för mig. Senaste jag faktiskt spelade igenom flera gånger var Vice City. San Andreas slutade jag halvvägs i och musiken var rent skräp. Musikvalen i GTA 5 ska vi inte tala om, radio off, man mår ju fysiskt illa av radiokanalerna i 5:an. Mumble rap och lika dålig skit som riktiga radiokanaler.
Saints rowspelen har jag spelat sönder dock. Jag älskar att man får göra en egen karaktär och de är lagom oseriösa, åtminstone 3:an och 4:an.
Spelet får ingen mening (online) före du hittar sätt att tjäna pengar. Och det kan man göra på många olika sätt. De mest lukrativa aktiviteterna kräver dock först investeringar i mångmiljonklassen.
Börja genom att göra uppdrag (”contact missions”), t ex för Simeon, Gerald och Martin. Det är 2X pengarna rätt ofta på dessa, och då gäller det att grinda som fan.
När du sparat ihop en slant kan du välja stt investera denna i något som ger mer deg. Cayo Perico-heisten ger runt 1.5 miljoner per gång, men du måste köpa en ubåt för att låsa upp denna heisten. Det är dock värt det om du mest kör solo.
Du bör nog också överväga att köpa criminal enterprise starter pack, så får du lite kontor, bilar å annat.