2017-01-18, 21:54
  #17053
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Alla fick 250 000 på 3årsdagen för Gta V online . (30e Oktober?) så jo det har du fått.
Man får dem när man startar spelet för första gången efter det datumet.

Jag har inte fått något.
Citera
2017-01-18, 23:41
  #17054
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Jag har inte fått något.
Sorry hade fel. Man fick 250 K om man loggade in den 31 Oktober retroaktivt från den 4 november.

Ber om ursäkt för felaktig info.
Citera
2017-01-20, 21:36
  #17055
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Alla fick 250 000 på 3årsdagen för Gta V online . (30e Oktober?) så jo det har du fått.
Man får dem när man startar spelet för första gången efter det datumet.

Det kan inte vara den summan det handlar om nu, den fick jag tidigare. Dock fick jag 250 000 igen nu i förrgår typ. Jag hittar ingen anledning till det.
Citera
2017-01-22, 16:59
  #17056
Medlem
Reggaemans avatar
Jag har precis köpt ett företag (CEO) och garage så att jag kan sno och sälja bilar etc

Det jag dock inte förstår är att när man väljer att sälja en av de lyxigaste bilarna så står det att man kan få upp mot $1,000000 vid leverans men man får ju aldrig mer än $100,000...
Gör jag något fel? Trodde att man skulle få bra mycket mer pengar för att sälja High End bilarna

Och är det någon som kan förklara vad "Total market value" är?
Lyckas inte hitta någon vettig info om vad det betyder och varför man överhuvudtaget får veta att en bil är värd ca $2,500,000 när man ändå bara får $100,000 när man säljer, vad fyller den infon för funktion?
Citera
2017-01-22, 17:09
  #17057
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag har precis köpt ett företag (CEO) och garage så att jag kan sno och sälja bilar etc

Det jag dock inte förstår är att när man väljer att sälja en av de lyxigaste bilarna så står det att man kan få upp mot $1,000000 vid leverans men man får ju aldrig mer än $100,000...
Gör jag något fel? Trodde att man skulle få bra mycket mer pengar för att sälja High End bilarna

Och är det någon som kan förklara vad "Total market value" är?
Lyckas inte hitta någon vettig info om vad det betyder och varför man överhuvudtaget får veta att en bil är värd ca $2,500,000 när man ändå bara får $100,000 när man säljer, vad fyller den infon för funktion?

Trodde du att du skulle få 1 miljon per såld bil? hahaha då hade man kört ihop 10 mille på två timmar. Självklart är det inget rockstar skulle göra.

Det står inte att du skulle få 1 miljon, det står att MARKNADSVÄRDET ligger på det, sen står summan du får för att du levererar den under typ. Mellan 62000 och 100 000 eller något ligger dom på.
Citera
2017-01-22, 19:10
  #17058
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Trodde du att du skulle få 1 miljon per såld bil? hahaha då hade man kört ihop 10 mille på två timmar. Självklart är det inget rockstar skulle göra.

Det står inte att du skulle få 1 miljon, det står att MARKNADSVÄRDET ligger på det, sen står summan du får för att du levererar den under typ. Mellan 62000 och 100 000 eller något ligger dom på.

Nej, trodde inte att man skulle få $1,000000 per bil men med tanke på att marknadsvärdet på vissa bilar ligger på över $2,000000 så trodde jag att man skulle få betydligt mer än 5-10% av marknadsvärdet...i alla fall $500,000 för de dyrare bilarna

Sedan så besvarar det inte varför man får veta marknadsvärdet överhuvudtaget då det inte fyller någon funktion, det enda det gör är att reta en då man vet att man får extremt dåligt betalt med tanke på vad bilen är värd -.-
Citera
2017-01-22, 19:43
  #17059
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
.i alla fall $500,000 för de dyrare bilarna

Fast det förstår du väl att rockstar inte gör att man kan tjäna sån enorm mängd pengar på ett sånt enkelt sätt. Går inte alls i linje med övriga missions och vad man tjänar där.
Citera
2017-01-23, 17:00
  #17060
Medlem
DaNNe844s avatar
Marknadsvärdet på bilarna är helt enkelt vad olika bilar kostar att köpa på tex Legendary motorsports. Varför R* väljer att visa det när man ska sälja är väl bara för att trolla så man kan räkna ut hur dålig procent man får. Om du säljer till en Specialist dealer så får du inte ens 100 k utan 80 k då det kostar 20 k att ta bort trackern på bilen och ändra lite annat. Inte nog med det så kommer du förlora några tusen när du ska åka och leverera då alla npc's i spelet kör som tomtar.
Citera
2017-01-24, 22:41
  #17061
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Fast det förstår du väl att rockstar inte gör att man kan tjäna sån enorm mängd pengar på ett sånt enkelt sätt. Går inte alls i linje med övriga missions och vad man tjänar där.

Jag tycker inte att det vore helt orimligt med tanke på hur mycket pengar man måste lägga ner för att ens kunna starta verksamheten och ännu mer med tanke på vad fordon i Gta kostar dessa dagar...500,000 är ingenting så det är inte orimligt i mina ögon.
Citera
2017-01-24, 22:43
  #17062
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag tycker inte att det vore helt orimligt med tanke på hur mycket pengar man måste lägga ner för att ens kunna starta verksamheten och ännu mer med tanke på vad fordon i Gta kostar dessa dagar...500,000 är ingenting så det är inte orimligt i mina ögon.

I dina ögon ja, men självklart inte i rockstars eftersom dom vill sälja shark-cards.
Citera
2017-01-25, 00:04
  #17063
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
I dina ögon ja, men självklart inte i rockstars eftersom dom vill sälja shark-cards.

Jo jag vet men fortfarande, förväntade mig mer ändå för de dyraste bilarna
Citera
2017-01-28, 14:17
  #17064
Medlem
Reggaemans avatar
Man kan ju ringa sin mekaniker för att få bilar levererade till sig när man vill från sina garage

Fråga: När man har köpt garage för specialbilarna ( BF Ramp buggy, Imponte Ruiner 2000 etc), kan man ringa någon för att få dessa levererad till sin position?

Kan inte hitta det alternativet någonstans...måste man åka till garaget varje gång man vill köra dessa fordon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in