2013-08-15, 18:52
Medlem
Jag har länge funderat på att satsa 50 000 på nåt som ger hyfsat bra avkastning. Det behöver inte vara miljonbelopp men typ 10% till 20% om det går vägen och om det går åt skogen så förlorar jag bara det beloppet jag har satsat och inte blir skuldsatt.

Finns det nåt sånt? Att satsa ett belopp och antigen förlora beloppet eller vinna ett hyfsat stort belopp inom loppet av ett år?
Citera
2013-08-15, 19:46
Medlem
Sorteds avatar
Aktier?
Citera
2013-08-15, 19:49
Medlem
auktors avatar
jag satsade på Wallenstam B o Hufvudstaden A efter deras störtsa neråtkurva på evigheter.

dem blev rätt påverkade av tokyobörsen fall och därav så köpte jag dem när dem låg lågt. och dem steg 7-14% på en månad. nu har dem sjunkit igen. så kanske kan passa på att investera i dem.

dem är stora och säkra företag som jämt haft en bra avkastning o jämn uppkurva enligt mig.

ifall man bortser från tokyobörsen så har dem inte haft nån mer turbulans.

- dem har gått ner nu. jag har sålt av för jag märkte att dem gick ner. håller inte riktigt koll på dem nu, borde göra det nästan.

hexpol B har gått jäkligt bra för mig också ökat i värde på över 16% i år.

Addtech B är också värt att kolla upp. läs lite på börsmarknaden, leta efter sånna som är säkra och haft jämn o bra uppåtgång o pallat trycket.

att beställa hem årsredovisningar är också gratis, möjligheterna är öppna och aktier är bästa sparandet. lycka till
Citera
2013-08-15, 20:18
Medlem
IronStigs avatar
Roulette!
Citera
2013-08-15, 20:27
Medlem
Bitcoin/Litecoin/Terracoin!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera