2013-08-15, 17:55
Medlem
Hej,

Jag vill inte vara någon klagande jävel, men jag har ett litet problem. Jag har nyligen
flytta till Sverige, bodde i Finland tidigare. Skall fortsätta studera på en ny skola här.
Var idag på någon info kväll där de berättade det mesta. Jag vet hur det ser ut, och
vart jag skall fara osv. Men endå så är jag orolig och spänd?!?! Blir förbannad vet inte
vad jag är orolig över. Jag såg i apoteket att det fanns Neurol, det är en växtbaserad
medicin som hjälper mot lindrig oro och sömnproblem. Jag har också sömnproblem, kan
inte somna före 6-7 tiden på morgonen (dygnsrytmen är åt helvete).

Så hur skall jag hålla mig lugn? Har ledigt några dagar ännu, och skulle vilja känna mig
ledig, och inte tänka på skolan hela tiden. Neurol är receptfritt, borde jag testa det?
Eller finns det annat som kan hjälpa? Snus?

Har några dosor snus för jag har bestämt att jag skall börja snusa. (Smartaste beslutet i
mitt liv!).

Men som sagt. Vad skall jag göra för att hålla mig lugn några dagar, och speciellt den
dagen då jag börjar! Jag vet att jag inte kommer somna natten före, då jag är van med
att gå och lägga mig 6 tiden och nu skall jag och lägga mig 12 tiden, och stiga upp halv 8.

Så jag kommer vara trött, irriterad, orolig och sorgsen, helt utan orsak.

//Din värsta madröm
Citera
2013-08-15, 20:19
Medlem
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...19350321000011

Citat:
Maximalt 14 tabletter per dygn.

Inta 14 tabletter minst alternativ alla.
Citera
2013-08-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transkript
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...19350321000011

Inta 14 tabletter minst alternativ alla.

Är de så svaga?
Citera
2013-08-15, 20:45
Medlem
ogoreks avatar
Gör något som kräver koncentration men som du ändå tycker är roligt så kommer du att känna dig ledig.
Dygnsrytmen kommer fixa sig själv när du väl börjar skolan även om du kommer att vara skittrött första dagarna.

Klart att du är orolig och spänd, det blir man ofta när något är nytt, oavsett om man förbereder sig allt man kan, även detta går över av sig självt.

Snus verkar ju vara en bra idé, det finns många forskningsstudier som talar för att snus har en lugnande effekt, botar sömnproblem och tar bort alla vanliga, helt normala känslor man kan känna när man ska börja skolan och/eller prova någonting nytt. True story.
Citera
2013-08-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmare94
Är de så svaga?

Om det är första gången så kommer du förmodligen känna. Men för att vara på säkra sidan försök proppa i dig så många du kan. De är ändå receptfria så jag tvivlar på att de är farliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in