• 1
  • 2
2013-08-15, 02:29
Medlem
Hejsan jag kände att jag var tvungen att dra ut och festa lite såhär mitt i arbetsveckan och nu när jag kom hem från nattklubben så fick jag ett sånt fyllesug efter tjack så jag var tvungen att ta lite. :/

Nu är det tyvärr så att jag ska jobba imorgon och det enda jag hade tillgång till just nu var 4-fma och av erfarenhet så vet jag att det brukar göra mig väldigt förvirrad upp till 24h efter intag. Någon med 4-fma-erfarenhet eller bara tjackerfarenhet som kan dela med sig av hur jag kan bli så skarp som möjligt imorgon? Ni som tagit 4-fma vet ju att stimulansen/sömnsvårigheterna sitter kvar rätt länge! Jag kommer alltså inte kunna sova inatt.

Vill väldigt gärna jobba istället för att sjukanmäla mig då jag är lite av en arbetsnarkoman. Dela med er av alla trick ni kan!

Ska även köra fordon imorgon så vill verkligen kunna ta det lungt och inte sätta någon i fara.

Tack på förhand!
Senast redigerad av Farfar123 2013-08-15 kl. 02:38.
Citera
2013-08-15, 03:08
Bannlyst
Varför måste du ge dig på droger mitt under veckan om det påverkar jobbet? Bara korkat. Däremot kan man stoppa i sig tjack eller kodein dagen innan och klara sig bra på jobbet. Varför inte bara stoppa i sig 300mg kodein, lägga sig framför en bra film eller nåt?
Citera
2013-08-15, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perseus666
Varför måste du ge dig på droger mitt under veckan om det påverkar jobbet? Bara korkat. Däremot kan man stoppa i sig tjack eller kodein dagen innan och klara sig bra på jobbet. Varför inte bara stoppa i sig 300mg kodein, lägga sig framför en bra film eller nåt?

Ja jag vet att det är mycket korkat och det blev mer som en sån där impulsgrej som man vet att man egentligen inte ska göra. Vet inte om du förstår vad jag menar men jag kan påpeka att jag bara är 18 år och alltså inte världens mognaste och mest ansvarsfulla person.

Det är också så att jag börjar få ett väldigt krypande sug efter tjack nu och på fyllan gick det ej att motstå.

Hur som helst så har jag aldrig provat kodein, är det lugnande? Har ofta funderat på att börja knapra benzo eller köra sub/tram om dagarna istället för tjack då det funkar så mycket bättre med sömnen då men jag är rädd att bli beroende och är även rädd för avtändningen.

Vad menar du förresten med däremot kan man stoppa i sig tjack dagen innan jobb? Jag är mycket medveten om att 4-fma är fultjack men det är ju mycket likt ändå. Menar du att det skulle vara SÅ stor skillnad?

EDIT: Menar du att det är dumt att stoppa i sig droger under veckan men att man KAN ta tjack och klara jobbet dagen efter? Jag håller med och det är precis så jag hoppas att det ska bli, får se om jag kan sätta in den sista linan på en bra tid innan jobbet så jag ej blir trött men ändå inte jätte förvirrad!

Jag är även medveten om att min unga ålder inte är någon ursäkt för att vara ansvarslös, jag är i vanliga fall väldigt ansvarsfull men jag antar att jag fick en liten kris ikväll. Vi är väl alla människor.
Senast redigerad av Farfar123 2013-08-15 kl. 03:21.
Citera
2013-08-15, 03:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farfar123
Ja jag vet att det är mycket korkat och det blev mer som en sån där impulsgrej som man vet att man egentligen inte ska göra. Vet inte om du förstår vad jag menar men jag kan påpeka att jag bara är 18 år och alltså inte världens mognaste och mest ansvarsfulla person.

Det är också så att jag börjar få ett väldigt krypande sug efter tjack nu och på fyllan gick det ej att motstå.

Hur som helst så har jag aldrig provat kodein, är det lugnande? Har ofta funderat på att börja knapra benzo eller köra sub/tram om dagarna istället för tjack då det funkar så mycket bättre med sömnen då men jag är rädd att bli beroende och är även rädd för avtändningen.

Vad menar du förresten med däremot kan man stoppa i sig tjack dagen innan jobb? Jag är mycket medveten om att 4-fma är fultjack men det är ju mycket likt ändå. Menar du att det skulle vara SÅ stor skillnad?

Snackar inte tjackrace nu utan bruk. Amfetamin i mindre doser fungera utmärkt under dagen. Kodein hade jag däremot funderat på att ta dagen innan, det är nog den drog som fungerar bäst att ta dagen innan och vakna upp helt klar i huvudet. Ruset är ungefär 40-50min långt och efter det så är det mest en myskänsla. Går man sedan och lägger sig under mysfasen så vaknar man upp dagen efter utvilad.

Kodein är verkligen att rekommendera.

EDIT: Påminner lite om en skön, lugn fylla utan bakfylla.
Citera
2013-08-15, 03:24
Medlem
curiamobiliums avatar
Ta ledigt. Kör inte bil. Sov ut
Citera
2013-08-15, 03:32
Medlem
Citat:
Snackar inte tjackrace nu utan bruk. Amfetamin i mindre doser fungera utmärkt under dagen. Kodein hade jag däremot funderat på att ta dagen innan, det är nog den drog som fungerar bäst att ta dagen innan och vakna upp helt klar i huvudet. Ruset är ungefär 40-50min långt och efter det så är det mest en myskänsla. Går man sedan och lägger sig under mysfasen så vaknar man upp dagen efter utvilad.

Kodein är verkligen att rekommendera.

EDIT: Påminner lite om en skön, lugn fylla utan bakfylla.

Dämpar det ångest ungefär som benzo? Det låter mysigt men jag klarar inte av att enbart ligga och dega för länge utan ångestdämpande på grund av att jag alltid börjar vantrivas efter ca 15 min och känner att jag måste göra något.

Jag förstår precis vad du menar med vanligt bruk. När jag upptäckte tjack började jag köra en gång varje helg och tog då endast en dos ganska tidigt på dagen. Detta gjorde att jag mådde prima i cirka 5h på dagen och sedan kunde somna och fortsätta med skolan som vanligt dagen efter.

Nu börjar det tyvärr spåra ur sakta men säkert så jag har bestämt mig för att inte ta skiten mer då jag inte har någon lust att förstöra mig själv eller mitt liv.

Curiamobilium: Ja det är såklart det optimala och jag kommer följa ditt råd om jag mår för dåligt imorgon. Vad häller fordon så är det inte bil jag talar om utan båt. Jag skrev det mest för att höra eran åsikt då kan vara aningen riskfyllt att köra motorbåt om man tagit tjack och inte sovit. Men det brukar ju vara rätt lugnt och bra med plats ute på havet! Jag tänker naturligtvis bara köra om jag känner mig tillräckligt pigg och stabil för det!
Citera
2013-08-15, 03:50
Bannlyst
Japp, det dämpar ångest alldeles utmärkt. Dock är inte opiater för alla, men det är en liten förkärlek man råkar ha. En del kan uppleva klåda men jag har inte upplevt det som särskilt farligt.
Citera
2013-08-15, 04:00
Medlem
Citat:
Japp, det dämpar ångest alldeles utmärkt. Dock är inte opiater för alla, men det är en liten förkärlek man råkar ha. En del kan uppleva klåda men jag har inte upplevt det som särskilt farligt.

Jag förstår vad du menar. Har själv provat subutex och tramadol. Jag kan inte påstå att jag gillade ruset jätte mycket på samma sätt som när man tar centramstimulerande och blir så glad att man ej kan sitta still men jag blir ändå sugen på att ta ibland bara för att få känna det sköna pirret inne i kroppen.

Jag är även rädd att bli beroende av dessa nedrans smärtstillande då dem verkar så enkla att bara stoppa i sig någon gång under vardagen och sedan bara fortsätta som om inget hade hänt, förutom att man får en skitig avtändning sen när det är slut på det roliga.

Är det något specielt som gör kodein bättre än t.ex. subutex?
Citera
2013-08-15, 05:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farfar123
Jag förstår vad du menar. Har själv provat subutex och tramadol. Jag kan inte påstå att jag gillade ruset jätte mycket på samma sätt som när man tar centramstimulerande och blir så glad att man ej kan sitta still men jag blir ändå sugen på att ta ibland bara för att få känna det sköna pirret inne i kroppen.

Jag är även rädd att bli beroende av dessa nedrans smärtstillande då dem verkar så enkla att bara stoppa i sig någon gång under vardagen och sedan bara fortsätta som om inget hade hänt, förutom att man får en skitig avtändning sen när det är slut på det roliga.

Är det något specielt som gör kodein bättre än t.ex. subutex?

Opiaters rus brukar vara detsamma, de är bara olika potenta mer eller mindre. Dock är det ganska svårt att uppskatta tex kodein om man varit och pillat på lite starkare opiater tidigare. Men det skadar absolut inte att testa.

Opiater är förrädiska.
Citera
2013-08-15, 05:18
Medlem
Citat:
Opiaters rus brukar vara detsamma, de är bara olika potenta mer eller mindre. Dock är det ganska svårt att uppskatta tex kodein om man varit och pillat på lite starkare opiater tidigare. Men det skadar absolut inte att testa.

Opiater är förrädiska.

Ja det har jag förstått (av nära och käras berättelser)

Skulle du säga att kodein är svagare än subutex och tramadol? Är det kanske en drog för dem som inte är så desperata att komma bort och må bra? En svag smärtstillande skulle nog kunna vara nyttigt för mig om jag inte använder det för ofta. Jag skulle kunna ha det som substitus för tjack och ecstasy som håller på att göra mig dum i huvudet på riktigt.
Citera
2013-08-15, 10:23
Medlem
Kokain

Se till att ta med dig lite till jobbet för ruset lär inte hålla dig frisk en hel arbetsdag.

Jag tycker innerst inne att du inte borde ta kokain. Självklart.
Citera
2013-08-15, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r3450n
Kokain

Se till att ta med dig lite till jobbet för ruset lär inte hålla dig frisk en hel arbetsdag.

Jag tycker innerst inne att du inte borde ta kokain. Självklart.

Tanken på att ta en liten lina tjack innan jobbet har slagit mig men just nu har jag en sån där "bakfylla" då man tänker att man aldrig med ska köra igen och jag blir så förvirrad att det hade inte fungerat :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in