2013-08-15, 00:41
Medlem
tränade väldigt intensivt idag på gymet. Cyklade skitfort som uppvärming. När jag kom hem känner jag att jag fick en hosta. Liksom känner att jag behöver friska upp halsen med en hosta. Visst självklart behöver jag hosta, hade kunnat hålla mig men det känns som de behövs å de känns lite skönare. Vad är detta?
Har för jag jag känt sådan hosta innan då jag tränat väldigt hårt.
Liksom jag ansträngde mig så jag fick ont i hjärtat typ. Är säker på det är helt normalt annars är man superhjälte. Men vad är det här för hosta som jag vill hosta?
Så skriv lite läkar-åsikter
Citera
2013-08-15, 00:45
Medlem
Har också detta blandat med slem i halsen, hostar upp slem som fan.. Misstänker att det är något liten förkylning som ligger kvar, konstigt att det händer dig som verkar ha bra träningskropp!
Citera
2013-08-15, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SquashLeverpastej
Har också detta blandat med slem i halsen, hostar upp slem som fan.. Misstänker att det är något liten förkylning som ligger kvar, konstigt att det händer dig som verkar ha bra träningskropp!

hostar inte upp något slem, känns bara som något skräp ligger där.
Jaja inget jobbigt, kan leva med detta. Händer bara om jag tränar skit hårt.
Men man får ju ont i kroppen och hjärtat av att träna intensivt, allt vad man orkar. Men det kan väl inte vara bra, det sliter på kroppen liksom smärta är en signal kroppen ger vet vi ju.
Eller vad tror du?
samtidigt tänker jag att det är bra att kroppen får arbeta och det gör den starkare. Tar man ut sig som mest, bygger den också upp mest, kanske.
Logiskt verkar de inte bra.
Citera
2013-08-15, 01:32
Medlem
zaithans avatar
Brukar få det efter ett tungt löp pass eller liknande har för mig att det bara är lungorna som tar igen sig.
Citera
2013-08-15, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaithan
Brukar få det efter ett tungt löp pass eller liknande har för mig att det bara är lungorna som tar igen sig.
aa måste vara så! Har nyss kommit igång med träningen och första gången då jag körde ett intensivt pass på väldigt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in