2013-08-15, 00:38
Medlem
Hej,

Har något jobbigt placerade "utslag" som jag har börjat fundera på..

Haft röda blodfyllda prickar på pungen i säker två år ... har nog förträngt för att jag inte ser framimot ett besök på vårdcentralen. (Är tämligen säker på att det inte är någon könsjukdom)

Gör inte ont, om jag trycker på dom så "försvinner" dom tills jag släpper.
Testade att sticka hål på en av nyfikenhet och.... det kom blod, faktisk mer än vad jag hade förväntat mig innan det slutade blöda.

Bild http://imageupper.com/g/?S020001003M137651875377781

Någon som ha en aning vad det kan vara förnåge??
Citera
2013-08-15, 00:40
Medlem
Tänkte först säga inåtväxande hår, men det är det knappast vid närmare eftertanke.

Bra fråga! Är det bara där du har så?
Citera
2013-08-15, 00:48
Medlem
Liknar ju födelsemärken!
Citera
2013-08-15, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Tänkte först säga inåtväxande hår, men det är det knappast vid närmare eftertanke.

Bra fråga! Är det bara där du har så?

Jupp bara där...
Citera
2013-08-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopsital
Hej,

Har något jobbigt placerade "utslag" som jag har börjat fundera på..

Haft röda blodfyllda prickar på pungen i säker två år ... har nog förträngt för att jag inte ser framimot ett besök på vårdcentralen. (Är tämligen säker på att det inte är någon könsjukdom)

Gör inte ont, om jag trycker på dom så "försvinner" dom tills jag släpper.
Testade att sticka hål på en av nyfikenhet och.... det kom blod, faktisk mer än vad jag hade förväntat mig innan det slutade blöda.

Bild http://imageupper.com/g/?S020001003M137651875377781

Någon som ha en aning vad det kan vara förnåge??

Hej, det du har är nog med störst sannolikhet något som heter angiokeratom.
Angio betyder Vessel på engelska (kärl) och keratom = Horny Tumor (Hornig/spikig tumör)

Angiokeratom är inget man behöver oroa sig för. Det som händer är att dina kärl-celler växer lite okontrollerat upp mot huden (därav "horny") men gör i princip ingen skada. Jag rekommenderar inte att du sticker hål eller dylikt då risk för infektion alltid spelar stor roll. Om du vill ha mer info och en slutgiltig diagnos borde du boka tid hos en Urolog och be om en bedömning.

Ha det grymt!
Citera
2013-08-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rafferafferaffe
Hej, det du har är nog med störst sannolikhet något som heter angiokeratom.
Angio betyder Vessel på engelska (kärl) och keratom = Horny Tumor (Hornig/spikig tumör)

Angiokeratom är inget man behöver oroa sig för. Det som händer är att dina kärl-celler växer lite okontrollerat upp mot huden (därav "horny") men gör i princip ingen skada. Jag rekommenderar inte att du sticker hål eller dylikt då risk för infektion alltid spelar stor roll. Om du vill ha mer info och en slutgiltig diagnos borde du boka tid hos en Urolog och be om en bedömning.

Ha det grymt!

Tackar

Äntligen några bilder som liknar på pricken!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in