2013-08-14, 11:00
Medlem
Mitt ex har ett enkelskt bankkonto (tyvär vet jag inte vilken bank) och han har "tappat" kortet. Nu så säger han att det tar ca 21 dgr från han spärrade tills han får ett nytt.. Kan det verkligen stämma eller blåser han mig?
Citera
2013-08-14, 11:15
Medlem
Mellanbarnets avatar
Brev från England hit via "vanlig UK mail" tar ca 7 dagar.
Har han redan snackat med banken i England och spärrat och bett dom skicka ett nytt så skickar dom det till den adressen dom har reggat i sina datorer. Men 21 dar låter lite saftigt. Mitt kort tog 5 dar å få från en svensk bank när ja paja mitt förra.

Men alla banker har olika rutiner som sagt och hur postgången är exakt från England kan vi bara sia om.

Hur skulle han blåsa dig? Är han skyldig dig pengar så är det bara för han å logga in på sin bank och föra över pengar till dig. Dom har väll internet bank i England?
Det tar max 4 vardagar innan du har stålarna då.
Senast redigerad av Mellanbarnet 2013-08-14 kl. 11:18.
Citera
2013-08-14, 11:18
Medlem
ElSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedu
Mitt ex har ett enkelskt bankkonto (tyvär vet jag inte vilken bank) och han har "tappat" kortet. Nu så säger han att det tar ca 21 dgr från han spärrade tills han får ett nytt.. Kan det verkligen stämma eller blåser han mig?

Det låter väldigt mycket, Barclays ersätter kort inom 2 dagar + leverans.
Citera
2013-08-14, 11:39
Medlem
Ja, han är skyldig mig pengar och säger att han inte fattar det virtuella kortet... Men jag är ganska säker på att han blåser mig på pengarna... Men jag vill veta fakta innan jag anklagar honom
Citera
2013-08-14, 14:05
Medlem
sebastian66s avatar
Sunt förnuft säger att det inte stämmer.21 dagar jo tjena enligt mig är det en enkel
blåsning eller en förhalning av betalningen till dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in