• 1
  • 2
2013-08-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Du betalar 2000:-/månad och har en total skuld på 12.000 kronor? Vad är ditt problem?

Antingen betalar du av resterande del de närmaste 6 månaderna eller så försöker du göra det snabbare. Om du tar ett nytt lån för att betala en skuld på 12.000 kronor kanske du kommer tjäna 400kr på räntan förutsatt att de du skrivit i rubriken och brödtexten är korrekt.

Iofs ska du nästan ha en eloge att du ens orkar sitta och fundera på hur du ska kunna lösa detta.
Om du dessutom ligger sömnlös över dessa 12000 så borde du faktiskt fråga en vän eller någon i din familj om ett LITET lån på dessa 12000 så är alla problem ur världen och då slipper du dessutom ytterligare lite ränta.

Som tack så bakar du en tårta och ger till personen som lånat ut pengarna.

Då det är olika avbetalningar så är det säg 5000kr kvar på en, 4000kr på en osv så betalar jag in 450kr per räkning varje månad förstår du nog att det tar lite längre tid än 6 månader. Men skitsam, alla verkar pissura här för att jag tänkte minska ner månadskostnaden. Dra åt helvete, tack hej.
Citera
2013-08-14, 00:30
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Då det är olika avbetalningar så är det säg 5000kr kvar på en, 4000kr på en osv så betalar jag in 450kr per räkning varje månad förstår du nog att det tar lite längre tid än 6 månader. Men skitsam, alla verkar pissura här för att jag tänkte minska ner månadskostnaden. Dra åt helvete, tack hej.

Du har ju för helvete skrivit i rubriken att du har krediter för ca 12000 kronor.
Ska vi fatta att du menar 5 olika krediter som tillsammans är en helt annan summa än de 12.000 du bajsa ur dig?
Dra åt helvete själv och lär dig sätta rubriker medan du är därnere och vänder.

Helvetes helvete!!!

Fast ärligt talat så är ditt problem rentav "löjligt" om skulden skulle vara 12000 och du ser den som ett sååå stort problem. För om den är ett så stort problem för dig om dagarna och nätterna så råder jag dig på riktigt att låna summan av en vän eller någon ur familjen. Då är ju problemet löst och du kommer knappast billigare undan än så heller. Varsågod!
Citera
2013-08-14, 00:51
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Men skitsam, alla verkar pissura här för att jag tänkte minska ner månadskostnaden. Dra åt helvete, tack hej.
Oj, stackars oss. Hur ska vi klara oss nu när skuldslaven inte vill lyssna på våra råd? Hur ska vi överleva?

Skuldslaven ber hellre rådgivarna att dra åt helvete och fortsätter vara en skuldslav, än att svälja sin stolthet.

Han må vara en skuldslav, men ingen kan ta hans friiiihet!

Förutom kreditgivarna, inkasso och fogden, alltså.

Ingen lyssnar någonsin på mina ekonomiska råd, men jag ska ge dem igen i alla fall:

Behandla din skuld som om huset brinner. Du går inte och köper en kaffe latte när huset brinner, va?

Du får bara ut 10.000 efter skatt? Sälj prylar då. Du har ju uppenbarligen köpt saker på avbetalning. Sälj, sälj, sälj.

När du gjort detta så låter du bli att köpa fler saker.

Varsågod.
Citera
2013-08-14, 02:04
Medlem
Ta bara flera olika sms lån och betala dem senare.
Citera
2013-08-14, 07:11
Medlem
Forbliranonyms avatar
Om du tar ett lån bör det vara billigare då klarna har ganska hög ränta. Men var uppmärksam på uppläggningsavgiften samt faktura avgiften så det inte äter upp sig självt. Ring din bank och hör.
Citera
2013-08-14, 07:38
Medlem
Gå till banken och ta dig ett privat/medlemslån och lös alla krediter. Ring till Klarna och be dem spärra dig ex ett års tid.

Lär dig den enkla regeln: Man handlar inte om man inte har pengarna!
Citera
2013-08-14, 09:55
Medlem
Citat:
Var sanningen så storkukad?
Citera
2013-08-14, 11:33
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Har massa krediter hos Klarna osv från många år tillbaks som jag sitter och betalar på varje månad, totalt betalar jag runt 2000kr varje månad för alla. Borde jag inte tjäna MASSOR på att ansöka om ett lån, betala av alla och sen enbart ha lånet att betala av på?

Ja, räntan på ett lån på 12000 kr brukar hamna på runt 8%. Klarna har ca 20% i ränta samt en avgift på 29 kr/mån. Du betalar ca 1500 kr per år i räntor och avgifter som du skulle kunna spara in på att ha ett banklån.

Kan du få ett privatlån i din bank utan uppläggningsavgift så är det klart lönsamt.
Citera
2013-08-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ja, räntan på ett lån på 12000 kr brukar hamna på runt 8%. Klarna har ca 20% i ränta samt en avgift på 29 kr/mån. Du betalar ca 1500 kr per år i räntor och avgifter som du skulle kunna spara in på att ha ett banklån.

Kan du få ett privatlån i din bank utan uppläggningsavgift så är det klart lönsamt.

Tack, ska ringa och höra med dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in