• 1
  • 2
2013-08-13, 23:46
Medlem
Har massa krediter hos Klarna osv från många år tillbaks som jag sitter och betalar på varje månad, totalt betalar jag runt 2000kr varje månad för alla. Borde jag inte tjäna MASSOR på att ansöka om ett lån, betala av alla och sen enbart ha lånet att betala av på?
Citera
2013-08-13, 23:47
Medlem
Förmodligen skulle du tjäna på det, men du skulle nog tjäna ännu mer på att lära dig ta ansvar för din ekonomi och inte köpa saker du inte har råd med.
Citera
2013-08-13, 23:48
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Självklart - om räntan (inkl. uppläggningsavgifter) för det nya lånet är lägre än det du betalar idag.
Citera
2013-08-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Förmodligen skulle du tjäna på det, men du skulle nog tjäna ännu mer på att lära dig ta ansvar för din ekonomi och inte köpa saker du inte har råd med.

Ja och det har jag gjort, detta var när jag enbart hade ersättning från försäkringskassan men nu har jag ett eget jobb och köper aldrig på avbetalning längre.
Citera
2013-08-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Självklart - om räntan (inkl. uppläggningsavgifter) för det nya lånet är lägre än det du betalar idag.

Vet inte om jag i så fall ska ansöka på min egen bank eller nån sida såsom Lendo?
Citera
2013-08-13, 23:52
Medlem
vonejehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Har massa krediter hos Klarna osv från många år tillbaks som jag sitter och betalar på varje månad, totalt betalar jag runt 2000kr varje månad för alla. Borde jag inte tjäna MASSOR på att ansöka om ett lån, betala av alla och sen enbart ha lånet att betala av på?
Bra ide. Pröva
Citera
2013-08-13, 23:53
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ja och det har jag gjort, detta var när jag enbart hade ersättning från försäkringskassan men nu har jag ett eget jobb och köper aldrig på avbetalning längre.
"Köper aldrig på avbetalning längre", skriver du.

Jag antar att du menar "Eftersom jag har en skuld att betala köper jag ingenting överhuvudtaget".

Varför betalar du inte bara av skulden?
Citera
2013-08-13, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonejehorn
Bra ide. Pröva

Du låter sarkastisk?
Citera
2013-08-13, 23:54
Medlem
Citat:
Det är alltid lika fascinerande med folk som köper en massa saker de inte har råd med och i princip använder ursäkten "jag hade inte råd" för det är precis vad du säger.

Citat:
Vet inte om jag i så fall ska ansöka på min egen bank eller nån sida såsom Lendo?
Vad sägs om att kolla upp båda och ta där du får bäst villkor?
Citera
2013-08-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
"Köper aldrig på avbetalning längre", skriver du.

Jag antar att du menar "Eftersom jag har en skuld att betala köper jag ingenting överhuvudtaget".

Varför betalar du inte bara av skulden?

Tror inte riktigt du förstår hur jag menar. Nej jag köper inget på avbetalning längre och jag köper enbart det jag har råd med då min lön bara ligger på runt 10000kr efter skatt. Dock har jag en billig lägenhet och lever billigt.

Som jag skrev har jag 3-5 räkningar från Klarna varje månad och jag skickar in så mycket jag kan varje månad, men det minsta jag måste betala in TOTALT för alla är 2000kr. Jag tror varje "räkning" ligger på runt 450kr minimum varje månad, det är det minsta jag måste skicka in varje månad. Det blir ungefär 2000kr varje månad.
Citera
2013-08-14, 00:05
Medlem
BestCoast.s avatar
12 tusen är ingenting, låna av föräldrar släkt eller what ever, skaffa ett bättre jobb o du kan lätt betala tillbaks den skulden på 2 månader med ett vanligt jobb.
Citera
2013-08-14, 00:15
Medlem
ErikJs avatar
Du betalar 2000:-/månad och har en total skuld på 12.000 kronor? Vad är ditt problem?

Antingen betalar du av resterande del de närmaste 6 månaderna eller så försöker du göra det snabbare. Om du tar ett nytt lån för att betala en skuld på 12.000 kronor kanske du kommer tjäna 400kr på räntan förutsatt att de du skrivit i rubriken och brödtexten är korrekt.

Iofs ska du nästan ha en eloge att du ens orkar sitta och fundera på hur du ska kunna lösa detta.
Om du dessutom ligger sömnlös över dessa 12000 så borde du faktiskt fråga en vän eller någon i din familj om ett LITET lån på dessa 12000 så är alla problem ur världen och då slipper du dessutom ytterligare lite ränta.

Som tack så bakar du en tårta och ger till personen som lånat ut pengarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in