Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-13, 21:02
Medlem
S4Es avatar
Såg elgigantens erbjudande om Samsung kameran plus en surfplatta som är ganska najs då min mor vill ha en ny kamera och en surfplatta, har tidigare försökt få henne att vilja ha en ipad pga att den är så enkel att använda men det här erbjudandet verkar hyffsat.

Hur är kameran? Bra el dåligt objektiv som ingår? Vad tycker ni är det värt att köpa det eller lägga pengar enbart på en kamera t.ex Nikon d3200?

Måste tillägga att jag kan i stort sett ingenting om kameror och alla dess objektiv
Senast redigerad av S4E 2013-08-13 kl. 21:04.
Citera
2013-08-13, 23:01
Medlem
länk
Citera
2013-08-14, 00:32
Medlem
S4Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eu4i
länk

http://www.elgiganten.se/product/foto-video/tillbehor-systemkamera/NX1100TABWHT/samsung-nx-1100-systemkamera-7-galaxy-tab-2-vit
Citera
2013-08-15, 20:18
Medlem
Det är en bra kamera, jag har modellen äldre nx1000, kitt objektivet är väl lika bra som alla andra kitobjektiv, det duger. Absolut inget fel på det och jag körde det rätt länge och det funkade. Skärpan på nx är super och iso egenskaperna är ungefär som andra aps-c kameror. Rekommenderar verkligen om man vill ha en liten systemkamera
Citera
2013-08-17, 12:45
Medlem
S4Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oversiikt
Det är en bra kamera, jag har modellen äldre nx1000, kitt objektivet är väl lika bra som alla andra kitobjektiv, det duger. Absolut inget fel på det och jag körde det rätt länge och det funkade. Skärpan på nx är super och iso egenskaperna är ungefär som andra aps-c kameror. Rekommenderar verkligen om man vill ha en liten systemkamera

Tack för lite info, det finns inte alls många som har postat någon användarinfo om den här kameran på internet men det blir troligtvis ett köp.
Citera
2013-08-17, 22:52
Lånar tråden.

Är helt rudis på kameror.

Har en 3 år gammal Ixus kompaktkamera. Blev ganska fort less på att den endast tar bra bilder i dagsljus. Men fördelen, att den är liten, väger ändå tungt.

Funderar nu på att skaffa ny kamera som klarar av sämre ljusförhållanden bättre än Ixus:en men som fortfarande inte är en börda att släpa med sig.

Budget: Gärna under 4000:-

Är NX1100 ett bra köp för mig månne, eller skall jag titta på annat?

Tack på förhand.
Senast redigerad av se_där... 2013-08-17 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in