Hej!
Jag har en Samsung NP355V5C-S0GSE med hd 7640g+hd7670m som grafikkort och windows 8. Det har funkat finfint tills igår då jag försökte uppdatera drivrutinerna för grafikkorten. Jag laddade ner från AMDs hemsida (förmodligen råkade jag välja drivrutiner för stationära datorer). Under installationen hängde sig datorn och skärmen stod bara och blinkade, så jag startade om datorn. Numera verkar grafiken inte alls fungera, försöker jag nå in på catalyst control center eller ändra någon gafikinställning står det "catalyst control center host app har slutat att fungera). Så jag avinstallerade catalyst via kontrollpanelen, och det verkade ha lyckats, jag kunde inte ens få upp nån meny för att ändra min grafik. Så jag installerade samsungs egna drivrutiner via deras program SW update, och installationen lyckades. Men grafikproblemet kvarstår, försöker jag ändra någon grafikinställning står det bara att host app har slutat att fungera.
Försöker jag avinstallera drivrutiner från grafikkortet i enhetshanteraren funkar inte det heller, "avinstalleraknappen" är grå och går inte att trycka på. Har även testat att återställa datorn till i förrgår, men trots att jag stängt av virusprogrammet så står det att återställningen misslyckas varje gång.
Så vet inte vad jag ska försöka med nu...
Någon som har något tips? Eller vet vad detta kan bero på så skulle det uppskattas!
Edit: Googlar man på host app error står det att något malware kan göra så vissa filer inte hittas, och att man ska ställa in så dolda filer syns. Detta har jag testat utan reslutat, verkar också konstigt eftersom problemen uppstod efter jag installerat från AMDs egna hemsida