2013-08-12, 21:52
Medlem
visste inte p vilken kategori jag skulle stlla denna frgan men behver lite hjlp av er kra fb vnner.
det r s att jag och en kompis vill ta och jobba i Norge ett halvr till ett r och skulle behva lite hjlp och tips om det r ngon av er som redan testat detta med att jobba i Norge.

D till det jag skulle vilja ha hjlp med r vilka jobb man tjnar mycket pengar p utan ngon slags "special" utbildning s att sga tex snickare, rrmockare mm. ngra bra sidor p hur man gr tillvga fr att f ett jobb i norge samt en sida dr de lgger ut massa jobb. undrar ven lite med boende, har ni ngra tips p hur man skaffa billigt boende och har ni kanske ngon sida som hyr ut lgenheter mm ?

tack fr alla svar.
2013-08-12, 21:57
Medlem
Kan ge er tv tips. Jobba som SATAN och snla som SATAN. Jobba mer n 100 %. Jag skulle nog inte rekommendera att ni stannar mer n 6 mnader, snarare kortare tid. Det r dyrt att leva i Norge, vilket gr att ni inte kan g ut och spendera pengar, vilket kommer gra resan rtt trkig.

Hur gamla r ni?
2013-08-12, 22:00
Medlem
precis slutat gymnasiet s 19 r, vad freslr du man ska jobba med och ska man dela p en lgenhet? s max 6 mnader d ?
2013-08-12, 22:20
Medlem
PhoenixRising303s avatar
Bo i kollektiv! Jobb och boende hittar ni p finn.no
2013-08-12, 22:56
Medlem
Det finns redan ett par BRA trdar med all info du frgar efter:

All info:
https://www.flashback.org/t1792221

En annan trd:
https://www.flashback.org/t1541278

Det kanske r bttre att inte g ut hrt till eventuella arbtsgivare att ni bara ska stanna ett halv r. Jag tror inte mnga vill lgga tid p att lra upp er i ett jobb om ni ska sluta innan ni ens lrt er grunderna...

Varfr inte se till att f ett bra jobb och stanna ngra r?
2013-08-17, 07:49
Moderator
Gromguttens avatar
Fortstt i befintliga trdar i rtt delforum.

/Mod
Senast redigerad av Gromgutten 2013-08-17 kl. 08:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in