2013-08-20, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Du är en idiot. Feminism står inte på något sätt för varken jämställdhet eller jämlikhet. Feminism står enbart för mer makt åt kvinnorna. Jag kan inte hjälpa det men en annan användare skrev att ni feminister slutar inte förrän ni förlorat er rösträtt och han har helt rätt. Ni är så självdestruktiva och hagalna att ni går ett steg bakåt i utvecklingen.

Det finns heller inget konkret och vettigt i det ni säger. Allt är dessutom den diametrala motsatsen till vad vetenskapen kommit fram till - shoot, make my day. När ni minns era höjdpunkter i minnet med gråten i ögonen så kommer ni även att minnas varför allt togs ifrån er.

Feminism [redigera wikitext]
Är den klassiska politiska rörelsen för kvinnors fulla ekonomiska, sociala och politiska likställighet med mannen.
Olika inriktningar har olika syn på vad problemen är, vad de beror på och hur det bäst bör lösas. Det som kan ses som gemensamt för många av dessa är att de anser:
att kvinnor generellt sett är underordnade män.
att detta förhållande ska förändras.

Nej. Du är en idiot.
Citera
2013-08-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jigsaw70
Är den klassiska politiska rörelsen för kvinnors fulla ekonomiska, sociala och politiska likställighet med mannen.
Olika inriktningar har olika syn på vad problemen är, vad de beror på och hur det bäst bör lösas. Det som kan ses som gemensamt för många av dessa är att de anser:

Nej. Du är en idiot.

Ni är bägge idioter.
Du målar upp män som våldtäktsmän och grymma kvinnoförnedrande människor.
Stiffnipples, målar upp feminister som maktgalna östrogenmonster. Haha
Citera
2013-08-20, 21:39
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:

Nej. Du är en idiot.

Nej, du är en superduperidiot som inte förstår vad ordet grundlurad innebär.

Feminism har aldrig och kommer aldrig att vara jämställd eller jämlik. Titta på F! exempelvis - jag mailade dem och frågade varför de inte är jämställda i sitt parti (80% kvinnor och 20% män). Svaret jag fick var att även om det var 100% kvinnor i partiet så vad de fortfarande inte nöjda p.g.a "historiska oförrätter" som drabbat kvinnor. Allihopa ser i och för sig ut som de är 300 år gamla...

Feminismen är verkligen uttrycket "goddag yxskaft" förverkligad.
Citera
2013-08-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Nej, du är en superduperidiot som inte förstår vad ordet grundlurad innebär.

Feminism har aldrig och kommer aldrig att vara jämställd eller jämlik. Titta på F! exempelvis - jag mailade dem och frågade varför de inte är jämställda i sitt parti (80% kvinnor och 20% män). Svaret jag fick var att även om det var 100% kvinnor i partiet så vad de fortfarande inte nöjda p.g.a "historiska oförrätter" som drabbat kvinnor. Allihopa ser i och för sig ut som de är 300 år gamla...

Feminismen är verkligen uttrycket "goddag yxskaft" förverkligad.

Ordet feminism står för jämlikhet och jämställdhet.

Sedan finns det inriktningar inom feminismen.

Du är grundlurad om du gått runt och trott annat.
Citera
2013-08-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbJaevel
Ni är bägge idioter.
Du målar upp män som våldtäktsmän och grymma kvinnoförnedrande människor.
Stiffnipples, målar upp feminister som maktgalna östrogenmonster. Haha

Det handlar inte bara om våldtäksmän och kvinnomisshandlare. Det handlar om alla de män som sitter på chefsposter, reglerar löner, håller i anställningar, män som kränker kvinnor och trakasserar dom på jobbet, i vardagen, i hemmet.
Det är en del män vi pratar om. Men långt ifrån alla.
Citera
2013-08-20, 23:05
Medlem
Citat:
Det handlar inte bara om våldtäksmän och kvinnomisshandlare. Det handlar om alla de män som sitter på chefsposter, reglerar löner, håller i anställningar, män som kränker kvinnor och trakasserar dom på jobbet, i vardagen, i hemmet.

Det du säger är att den del män gör detta, precis som en del invandrare gör det.
Vad är då skillnaden mellan en feminist och en rasist? Du drar ju exakt samma argument och drar alla över en kam.

Varför inte säga att en del människor begår hemska saker istället för att peka ut män?
Citera
2013-08-20, 23:10
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Det du säger är att den del män gör detta, precis som en del invandrare gör det.
Vad är då skillnaden mellan en feminist och en rasist? Du drar ju exakt samma argument och drar alla över en kam.

Varför inte säga att en del människor begår hemska saker istället för att peka ut män?

Du påstår alltså att invandrare inte kan vara män?
eller menar du att gruppen invandrare kvinnor begår våldtäkter mot andra kvinnor?

Du kör feminazikortet...extremt dålig argumentationsteknik, som ältats 3000 ggr på FB.
Citera
2013-08-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Du påstår alltså att invandrare inte kan vara män?
eller menar du att gruppen invandrare kvinnor begår våldtäkter mot andra kvinnor?

Du kör feminazikortet...extremt dålig argumentationsteknik, som ältats 3000 ggr på FB.

Feminazikortet?
Jag säger bara att Jigsaw kör exakt samma teknik som rasister/nazister brukar göra.
Länka till lite statistik och säga att det är nåt fel på den gruppen.

Från min sida är det ingen argumentationsteknik utan ett konstaterande att hon/han kör samma teknik som rasister gör.
Citera
2013-08-20, 23:34
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Feminazikortet?
Jag säger bara att Jigsaw kör exakt samma teknik som rasister/nazister brukar göra.
Länka till lite statistik och säga att det är nåt fel på den gruppen.

Från min sida är det ingen argumentationsteknik utan ett konstaterande att hon/han kör samma teknik som rasister gör.

och det kallas för feminazikortet... när man jämför feminism med rasism.
Du kan läsa om det här så slipper jag förklara...

http://en.wikipedia.org/wiki/Feminazi

Och återigen det är inte fel på män som grupp det är fel på mansrollen. När män tänker, (eller INTE tänker alls är nog mer korrekt), att bara för att de är män ska de ha rättigheter som andra omkring dem inte har.
Citera
2013-08-20, 23:36
Bannlyst
Citat:

haha ojoj så hatisk man kan vara. Ett tips är att sluta hata så mycket och inse att bara för att du haft dåliga erfarenheter i livet betyder det inte att alla män är sådana

Sen kan man undra varför du är så sexistisk? Det finns kvinnor som är idioter också, så varför fokuserar du bara på ett kön i sexistisk anda? vidrigt att se.

Citera
2013-08-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
och det kallas för feminazikortet... när man jämför feminism med rasism.
Du kan läsa om det här så slipper jag förklara...

http://en.wikipedia.org/wiki/Feminazi

Och återigen det är inte fel på män som grupp det är fel på mansrollen. När män tänker, (eller INTE tänker alls är nog mer korrekt), att bara för att de är män ska de ha rättigheter som andra omkring dem inte har.

Fast jag jämför inte feminism med nazism. Jag jämför Jigsaws argumentationsteknik med nazisters teknik. Så ganska stor skillnad faktiskt. Jag har egentligen inget emot feminism, men när det används för att smutskasta män har jag problem med det.

Sen förstår jag inte vad du menar med ditt sista stycke. Det är inget fel på män utan mansrollen, finns mansrollen definierad? Eller kan mansrollen vara det man gör det till i sitt förhållande, familj mm?

Och när du skriver att män tänker eller inte tänker, att bara för att de är män ska de ha rättigheter som andra omkring dem inte har. Vilka män säger detta? Menar du att detta är ett generellt sätt för män att tänka?
Senast redigerad av GubbJaevel 2013-08-20 kl. 23:53.
Citera
2013-08-21, 00:11
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Fast jag jämför inte feminism med nazism. Jag jämför Jigsaws argumentationsteknik med nazisters teknik. Så ganska stor skillnad faktiskt. Jag har egentligen inget emot feminism, men när det används för att smutskasta män har jag problem med det.

Sen förstår jag inte vad du menar med ditt sista stycke. Det är inget fel på män utan mansrollen, finns mansrollen definierad? Eller kan mansrollen vara det man gör det till i sitt förhållande, familj mm?

Och när du skriver att män tänker eller inte tänker, att bara för att de är män ska de ha rättigheter som andra omkring dem inte har. Vilka män säger detta? Menar du att detta är ett generellt sätt för män att tänka?

Nej inte generellt längre i Sverige. De flesta män, inkl du är jag rätt säker på, har blivit medvetna om dessa saker, via just feminism, så de tänker till.

Men existerar fortfarande snubbar som tycker de har rätt ex. ge sig på en full tjej, ( eftersom tjejen är full och ändå hora för hon har en kort kjol och blabla = fritt fram)
De har rätt att slippa ta hand om sitt eget barn och hivar över ungen på frugan, med ursäkten att hans jobb ju är viktigare.
Inte hälsar på sin kompis flickvän, och /eller total ignorerar henne, eftersom hon ju inte är en individ längre då hon blivit någons flickvän och därmed en annan mans "egendom"..

De senaste hände mig i veckan. Äldre man. Märkligt fenomen men rätt vanligt.

Inget av ovan sitter i mäns gener eller biologi. Sitter i en inlärd roll i hur man ska vara som man och hur kvinnor bör bete sig som kvinnor.
Och jag skulle säga att den är i ständig omdefiniering. Till skilland från köttbullen härbrevid som är en extrem biologist..ALLT förklaras med gener och evolutionsteorier om äggs värde kontra spermier och reproduktionen, enda som enligt honom styr människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in