Citat:
Ursprungligen postat av
jigsaw70
Haha, på vilket sätt är kvinnan beroende av mannen?
Och nej, lilla vän, jag är tillräckligt säker i mig själv för att vara rädd för ensamhet.
Männen hade möjligen sprungit runt i förtvivlan och varit förvirrad.
Kvinnorna hade allierat sig, räknat ut att vi enbart behöver ett dussin män eller mindre för att föröka och skapa ett samhälle utan inavel, och hade avrättat övriga och inseminerat frivilliga kvinnor. Sen hade sakta men säkert ett empatiskt och jämställt samhälle byggts upp successivt.
På mindre demokratiska grunder, men för artens överlevnad.
Hur mycket historia har du läst? Du verkar sakna all form av verklighet/dåtidssuppfattning som är väsentligt om man ska uttala sig säkert om dåtida eller nutida trender. Jag litar oftast på det jag läser - speciellt från flera olika källor om informationen är någorlunda samstämmande. Det jag skriver är inte trams utan kunskap applicerad i ett tänkbart scenario som tråden exempelvis är.
Du utgår från hur det är idag men du glömmer att du i TS befinner sig på en öde ö utan män där du måste klara dig själv. Hur pass bra är din allmänkunskap, biologi, psykologi, fysik, kemi? Är du en person som tar för dig eller följer du med? Utan nämnda kunskaper kan du varken leda eller vara en produktiv gren av gruppen om du nu ens klarar av att vara i en grupp. Vi kan ju direkt stryka att du skulle klara dig på egen hand.
Kan du ens försvara dig? Troligtvis inte då du direkt är underlägsen en man som inte kan kampsport.
Du är verkligen naiv. Jag måste bara beundra ditt spelade självförtroende - den bluffen kan du köra på stan men efter några dagar på en ö är du ett lätt byte.
Snälla, kvinnor i grupp är och har alltid varit dysfunktionellt. Efter två dagar slåss ni över någons smink.
Försök inte spela Allan för du framstår enbart som dum, okunnig och naiv - typiska kvinnliga karaktärsdrag som gör er otroligt lätta på alla fronter.