2013-08-14, 22:06
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jag antar att du har liten insikt i kvinnors görande och låtande. Bristande erfarenhet om kvinnor brukar ge såna uttalanden som du gör, gärna om du också känner viss skräck för kvinnor för du vet inte riktigt hur de fungerar.

Kvinnors kunnande tillför en flock otroligt mycket, både förr och nu. Men det vet du ju inget om så jag förstår ditt inlägg. Lilla gubben!

För övrigt så är det ett korkat uttalande att det är si eller så hos andra djurarter. Det finns många olika sätt för djurgrupper att fungera på och inget går att överföra på mänskligt beteende rakt av.

Jadå, vita kvinnor bidrar med otroligt mycket, bland annat genom att de föder vita barn så att vi som folk kan överleva.

Märks att du troligen är en bitter feministisk 40+:are med glasögon som flaskbottnar och love handles. Sluta vara så bitter och inse att män och kvinnor är biologiskt olika. Män har mer muskelmassa, högre testosteron, större hjärna osv. Män har varit ledande genom hela den mänskliga historien, och den enda anledningen till att ni kan åtnjuta den frihet som ni har idag beror på att vita män tillåter er. Men sanna mina ord, detta är bara en historisk anomali! Inga icke-vita bryr sig ett skit om "kvinnliga rättigheter", och i framtiden så kommer ni i det mångkulturella samhället att få kämpa för er överlevnad (om ni ställer er på mångkulturens sida)!
Citera
2013-08-14, 22:17
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Vad är hundbark?? Levde mänskligheten verkligen på det och älgskit innan den germanska folkstammen uppstod?? Vad är det för genialisk forntidsforskare som lyckats fastställa detta, en vit man antar jag för annars måste det ju vara fel??

Det jag menade var att utan vita/germanska män så hade ni inte haft det så bra som ni har det idag. Om ni hade tillhört negrerna i Afrika så hade majoriteten av er troligtvis få utstå våldtäkter och fistuleringar. Om ni hade tillhört de egyptiska männen så hade ni fått klä ut er som spöken osv.

Medan mängder av negresser fistuleras, våldtas och äts upp i Afrika sitter svenne-feminister här på flashback och media i trygga Sverige med datorer och allt med sina genusteorier. Ni har makten att göra vad ni vill och ni får så mycket uppbackning av media att det inte är sant, men ändå är ni aldrig nöjda.

Visa lite tacksamhet mot svenska män istället för att ni kan åtnjuta er frigjordhet och den välfärd vi har.
Citera
2013-08-14, 22:20
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Det är sant men det finns också bevis utifrån gravar man sett där kvinnor begravts med saker som tyder på att de var jägare.

Och rent tankemässigt så borde man inse att i en liten grupp så väljer man en starkare kvinna som jägare än en svagare man. Att vara för få när man jagar är ju inte något eftersträvansvärt men detta beror på storleken på flocken och tillgången till djur. Man flyttade ju runt för att komma åt nya djur på den tiden, man var ju inte bosatt.

*host*

Eller så visar gravfynden att hon var en änka till en framgångsrik krigare.

Citera
2013-08-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Jadå, vita kvinnor bidrar med otroligt mycket, bland annat genom att de föder vita barn så att vi som folk kan överleva.

Märks att du troligen är en bitter feministisk 40+:are med glasögon som flaskbottnar och love handles. Sluta vara så bitter och inse att män och kvinnor är biologiskt olika. Män har mer muskelmassa, högre testosteron, större hjärna osv. Män har varit ledande genom hela den mänskliga historien, och den enda anledningen till att ni kan åtnjuta den frihet som ni har idag beror på att vita män tillåter er. Men sanna mina ord, detta är bara en historisk anomali! Inga icke-vita bryr sig ett skit om "kvinnliga rättigheter", och i framtiden så kommer ni i det mångkulturella samhället att få kämpa för er överlevnad (om ni ställer er på mångkulturens sida)!

Nu projicerar du din bitterhet på mig. Om du måste skriva så där om mig så avslöjar du hur tråkigt du själv mår bara.

Jag har i hela tråden talat om att män är fysiskt starkare och därför kommer att ha stor chans att ta makt. Om de gör det beror väl mer på deras sinnelag. Det är mer det som kommer att avgöra.

När en grupp trettonåringar samlas och ska överleva så tror jag inte att de pojkarna försöker bestämma allt själv och tvinga flickorna till något. De försöker nog så gott det går samsas och försöka överleva.

Men som jag tidigare sagt det beror ju på hur många med personlighetsstörningar som finns bland dem och hur många rena idioter det finns.

Att en del män tvångsmässigt måste skriva att kvinnor inte gjort ett skapande grand under hela vår historia säger något om dem själva. En stor osäkerhet kring sin manlighet tolkar jag det som.
Citera
2013-08-14, 22:27
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
jepp Hitler var en liten "mysig" trygg nationens fader först, som gav jobb och välstånd åt Tyskarna i oroliga tider. Han gjorde allt för att framstå som just detta. Direkt efter han fick hela makten i sin hand och gjorde Tyskland till en totalitär diktatur, ändrade han karaktär. Då var det försent.

Skulle karaktärisera honom som en typisk manipulativ, karismatisk ledare. Men inte one of the good guys. Så gick det ju som det gick också.

Det var ju kul för Tysklands ekonomiska utveckling till dags dato började med Hitler. Arbetslösheten var noll under hans styre och tyskarna frodades. Han gjorde helt rätt i de flesta fall men anses vara en dåre i dagens liberalistiska världssyn. Saken är den att allt går i repris - allt kommer att upprepas men i en ny skepnad. Vem vet - kanske någon annan lyckas där Hitler misslyckades?

Hans största misstag var att föra krig på för många fronter. Alla som spelat spelet risk vet precis vad jag talar om...

De goda skriver inte historia eftersom de utrotas innan de ens får möjligheten.
Citera
2013-08-14, 22:37
Medlem
Hur många personer skulle det gälla?

Rent generellt, i samhällen utan starka strukturer osv, så blir sånt avhängigt av aktörer. Går man t.ex tillbaka till stormaktstiden så kan redan där en stark kvinna få en väldigt viktig position under rätt förutsättningar, fortsätter man tillbaka till vikingatiden ökar de möjligheterna ännu mer.

Min poäng: är det en liten grupp, kommer den frågan var helt avhängig personligheterna. Finns det t.ex bara en given ledargestalt, man eller kvinna, kommer den få makten. Är kvinnorna i en liten grupp bättre på att samarbeta, och riktar aktivt in sig på att ta makten i egenskap av att vara kvinnor, kommer de att lyckas. I en liten grupp kommer personligheterna hos deltagarna forma det tidiga samhället väldigt hårt.

Är det en större grupp skulle jag säga att det istället är avhängigt av försörjningsvägarna och farorna. Kräver matanskaffningen stor fysisk kraft? Finns det stora rovdjur som är sugna på att äta upp människorna? Då är nog chansen stor att männen får övertaget. Är det en "fredlig" ö där mat mest skaffas genom att plocka grejer från buskar och träd, finns inte stor anledning att tro att männen skulle få övertaget om de inte medvetet går in för att göra det med fysisk kraft.
Citera
2013-08-14, 22:38
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jigsaw70
Haha, på vilket sätt är kvinnan beroende av mannen?

Och nej, lilla vän, jag är tillräckligt säker i mig själv för att vara rädd för ensamhet.
Männen hade möjligen sprungit runt i förtvivlan och varit förvirrad.

Kvinnorna hade allierat sig, räknat ut att vi enbart behöver ett dussin män eller mindre för att föröka och skapa ett samhälle utan inavel, och hade avrättat övriga och inseminerat frivilliga kvinnor. Sen hade sakta men säkert ett empatiskt och jämställt samhälle byggts upp successivt.
På mindre demokratiska grunder, men för artens överlevnad.

Hur mycket historia har du läst? Du verkar sakna all form av verklighet/dåtidssuppfattning som är väsentligt om man ska uttala sig säkert om dåtida eller nutida trender. Jag litar oftast på det jag läser - speciellt från flera olika källor om informationen är någorlunda samstämmande. Det jag skriver är inte trams utan kunskap applicerad i ett tänkbart scenario som tråden exempelvis är.

Du utgår från hur det är idag men du glömmer att du i TS befinner sig på en öde ö utan män där du måste klara dig själv. Hur pass bra är din allmänkunskap, biologi, psykologi, fysik, kemi? Är du en person som tar för dig eller följer du med? Utan nämnda kunskaper kan du varken leda eller vara en produktiv gren av gruppen om du nu ens klarar av att vara i en grupp. Vi kan ju direkt stryka att du skulle klara dig på egen hand.

Kan du ens försvara dig? Troligtvis inte då du direkt är underlägsen en man som inte kan kampsport.

Du är verkligen naiv. Jag måste bara beundra ditt spelade självförtroende - den bluffen kan du köra på stan men efter några dagar på en ö är du ett lätt byte.

Snälla, kvinnor i grupp är och har alltid varit dysfunktionellt. Efter två dagar slåss ni över någons smink.

Försök inte spela Allan för du framstår enbart som dum, okunnig och naiv - typiska kvinnliga karaktärsdrag som gör er otroligt lätta på alla fronter.
Citera
2013-08-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piootr

Rent generellt, i samhällen utan starka strukturer osv, så blir sånt avhängigt av aktörer. Går man t.ex tillbaka till stormaktstiden så kan redan där en stark kvinna få en väldigt viktig position under rätt förutsättningar, fortsätter man tillbaka till vikingatiden ökar de möjligheterna ännu mer.

Min poäng: är det en liten grupp, kommer den frågan var helt avhängig personligheterna. Finns det t.ex bara en given ledargestalt, man eller kvinna, kommer den få makten. Är kvinnorna i en liten grupp bättre på att samarbeta, och riktar aktivt in sig på att ta makten i egenskap av att vara kvinnor, kommer de att lyckas. I en liten grupp kommer personligheterna hos deltagarna forma det tidiga samhället väldigt hårt.

Är det en större grupp skulle jag säga att det istället är avhängigt av försörjningsvägarna och farorna. Kräver matanskaffningen stor fysisk kraft? Finns det stora rovdjur som är sugna på att äta upp människorna? Då är nog chansen stor att männen får övertaget. Är det en "fredlig" ö där mat mest skaffas genom att plocka grejer från buskar och träd, finns inte stor anledning att tro att männen skulle få övertaget om de inte medvetet går in för att göra det med fysisk kraft.

Mycket bra inlägg och jag håller med dig. Det är individerna som kommer att forma samhället, inte männen enbart. De män och kvinnor som är karismatiska och påhittiga och lugna kommer att bli tongivande i samhället.

Och även så att om det är fyllt med stora faror så får starka män större makt för att de är de som kan göra något åt situationerna som kan uppstå. Fast att bygga skyddsanordningar för vilda djur kan ju även kvinnor komma på hur de ska byggas.
Citera
2013-08-14, 22:45
Medlem
Sir Dwains avatar
Tråden har pågått ett tag och mina synpunkter har kanske tagits upp, om det är så ber jag om ursäkt för detta.

Hur som helst, om det nu är en raket med superdator osv, varför ska människorna sen börja om från noll när de kommit fram? Som ett socialt experiment? Det känns mer rimligt om de vore upptäcksresande eller kolonisatörer men då har de ju mänsklighetens samlade kunskap och teknologi i ryggen, isåfall skulle muskelstyrka inte spela större roll än det gör nu (dvs relevant för en del uppgifter, inte för de flesta).

Dessutom lär de alla vara utvalda för sin uppgift redan från början, alla är kloka civiliserade personer med väldefinierade uppgifter, om det inte är ett s k "generationsskepp" men även isåfall lär utbildningen (oavsett om det är människor eller en superdator som står för den) avgöra vem som gör vad, inte styrka.

För övrigt gjorde inte Hitler så mycket rätt, Tysklands ekonomi var en bubbla på väg att brista med enorma skulder. Arbetslösheten var utrotad men i gengäld hade lönerna sjunkit med 25%, man satsade på autarki vilket fungerar lika bra där som i Albanien eller Nordkorea.. det finns gott om exempel på inkompetens.
Citera
2013-08-14, 22:57
Medlem
mydoglitterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piootr

Mycket intressant inlägg!.
Citera
2013-08-14, 23:03
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Blir du störd av att jag diskuterar på forumet. Vad kul, det gläder mig!

Ja om män eller kvinnor beter sig brutalt mot det andra könet så får vi nog ett våldsamt samhälle.

Jag tror att trettonåringarna kan kommunicera och fördela arbetsuppgifter efter vad som passar vem.

Om det däremot finns många med personlighetsstörningar så blir det nog mer kaosartat så mycket hänger på individerna och inte på könet.

Vad bra jag är ju helt fly förbannad!

Det är en självklarhet som talar för sig själv.

Hur kommer trettonåringarna in i bilden, självklart handlar det om individuell mognad och vem vet hur högt en "rösträtt" kommer prioriteras på en ö.

Personlighetsstörningar blir lätt ett problem om man väljer att se problemen, se möjligheterna i varje individ istället för att bunta ihop dem till en problemhög som heter "många med personlighetsstörningar".
Citera
2013-08-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Hur mycket historia har du läst? Du verkar sakna all form av verklighet/dåtidssuppfattning som är väsentligt om man ska uttala sig säkert om dåtida eller nutida trender. Jag litar oftast på det jag läser - speciellt från flera olika källor om informationen är någorlunda samstämmande. Det jag skriver är inte trams utan kunskap applicerad i ett tänkbart scenario som tråden exempelvis är.

Du utgår från hur det är idag men du glömmer att du i TS befinner sig på en öde ö utan män där du måste klara dig själv. Hur pass bra är din allmänkunskap, biologi, psykologi, fysik, kemi? Är du en person som tar för dig eller följer du med? Utan nämnda kunskaper kan du varken leda eller vara en produktiv gren av gruppen om du nu ens klarar av att vara i en grupp. Vi kan ju direkt stryka att du skulle klara dig på egen hand.

Kan du ens försvara dig? Troligtvis inte då du direkt är underlägsen en man som inte kan kampsport.

Du är verkligen naiv. Jag måste bara beundra ditt spelade självförtroende - den bluffen kan du köra på stan men efter några dagar på en ö är du ett lätt byte.

Snälla, kvinnor i grupp är och har alltid varit dysfunktionellt. Efter två dagar slåss ni över någons smink.

Försök inte spela Allan för du framstår enbart som dum, okunnig och naiv - typiska kvinnliga karaktärsdrag som gör er otroligt lätta på alla fronter.

Jo, jag utgår ifrån att vi befinner oss på en ö utan att veta någonting om historians gång och ingen vetskap om dagens samhälle.
Men att vi fortfarande är de personer vi är idag. Det utgår jag ifrån. Inte att det står en grupp hjärndöda människor och dreglar och räknar moln.

Jag har gått på boxning i ett par år nu och jag är inte särskilt rädd för att bli antastad då jag även har svårigheter att kontrollera ilska. Så på en öde ö är jag rätt säker på att jag inte skulle bli underlägsen.

Tråden handlar ju inte om att upprepa historian. Utan det vi spekulerar i är hur samhället hade blivit utan dagens strukturer.
Vi utgår ju inte ifrån att vi återgår till neandertalare. Så historian spelar ju inte heller någon.
Utan det handlar om hur strukturer skulle lagts upp om vi inte visste att kvinnor varit underordnad mannen.
Mannen i nutid har ju inga biologiska färdigheter att klara sig bättre än kvinnan i en överlevnadssituation, utan det handlar om den enskilda individen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in