2013-08-14, 19:52
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Men det beror ju bara på att kvinnorna har tillåtit männen att hålla med såna saker. Hade de slagit dem sönder och samman med stenar när de sov så hade det inte blitt nåt alls. Så makten ligger hos kvinnorna och de har tillåtit män att hålla på.
Klassisk svensk avundsjuka.

Doktor NovaOculus ordinerar 200mg vakna upp för fasen.

Hade kvinnorna slagit ihjäl männen på detta mycket hederslösa och brutala sätt så hade nog människans utveckling tagit en helt annan vändning, inte för det bättre vill säga. Kvinnan har alltid och kommer alltid att vara beroende av de mycket mer lyckade och framgångsrika männen.

Seså lilla du, inte höja rösten nu
Citera
2013-08-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Klassisk svensk avundsjuka.

Doktor NovaOculus ordinerar 200mg vakna upp för fasen.

Hade kvinnorna slagit ihjäl männen på detta mycket hederslösa och brutala sätt så hade nog människans utveckling tagit en helt annan vändning, inte för det bättre vill säga. Kvinnan har alltid och kommer alltid att vara beroende av de mycket mer lyckade och framgångsrika männen.

Seså lilla du, inte höja rösten nu

Blir du störd av att jag diskuterar på forumet. Vad kul, det gläder mig!

Ja om män eller kvinnor beter sig brutalt mot det andra könet så får vi nog ett våldsamt samhälle.

Jag tror att trettonåringarna kan kommunicera och fördela arbetsuppgifter efter vad som passar vem.

Om det däremot finns många med personlighetsstörningar så blir det nog mer kaosartat så mycket hänger på individerna och inte på könet.
Citera
2013-08-14, 20:05
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Öhhhhh... då hade vi inte överlevt som folk, lilla gumman Du har inte tänkt på att det finns en naturlig biologisk rank och ordning i naturen hos alla arter? Varför skulle inte detsamma gälla för oss människor? Kvinnorna har aldrig genom alla hundratusentals år varit inblandade i krig, jagat eller utsatt sig för faror, det har alltid männen gjort osv. Den vite germanske mannen är också bevisligen den mest innovativa och smartaste varelsen på hela planeten. Utan den vite mannen skulle ni feminister få käka hundbark och älgskit för att överleva. Fy fan vad otacksamma ni är!

Hela den här diskussionen är hejdlöst patetisk. Det är bevisligen så att kvinnor generellt sett är svagare än män och har lägre intelligens osv. Kvinnan har aldrig uppfunnit nåt av värde heller.

Vad är hundbark?? Levde mänskligheten verkligen på det och älgskit innan den germanska folkstammen uppstod?? Vad är det för genialisk forntidsforskare som lyckats fastställa detta, en vit man antar jag för annars måste det ju vara fel??
Citera
2013-08-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Öhhhhh... då hade vi inte överlevt som folk, lilla gumman Du har inte tänkt på att det finns en naturlig biologisk rank och ordning i naturen hos alla arter? Varför skulle inte detsamma gälla för oss människor? Kvinnorna har aldrig genom alla hundratusentals år varit inblandade i krig, jagat eller utsatt sig för faror, det har alltid männen gjort osv. Den vite germanske mannen är också bevisligen den mest innovativa och smartaste varelsen på hela planeten. Utan den vite mannen skulle ni feminister få käka hundbark och älgskit för att överleva. Fy fan vad otacksamma ni är!

Hela den här diskussionen är hejdlöst patetisk. Det är bevisligen så att kvinnor generellt sett är svagare än män och har lägre intelligens osv. Kvinnan har aldrig uppfunnit nåt av värde heller.

Jag antar att du har liten insikt i kvinnors görande och låtande. Bristande erfarenhet om kvinnor brukar ge såna uttalanden som du gör, gärna om du också känner viss skräck för kvinnor för du vet inte riktigt hur de fungerar.

Kvinnors kunnande tillför en flock otroligt mycket, både förr och nu. Men det vet du ju inget om så jag förstår ditt inlägg. Lilla gubben!

För övrigt så är det ett korkat uttalande att det är si eller så hos andra djurarter. Det finns många olika sätt för djurgrupper att fungera på och inget går att överföra på mänskligt beteende rakt av.
Citera
2013-08-14, 21:18
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jigsaw70
Är det så du ser på barnafödande? Vilken sorglig individ du är.
Välj du att se din mamma som en slavdrivare som bara särar på benen.

Redan där förlorade du hela argumentationen genom att dra in min morsa i den. Bra jobbat - eller kanske inte...
Citera
2013-08-14, 21:27
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Om folk vill överleva på en öde ö...nu frångår jag ursprungsidén från TS....så måste det ske samarbete, INGEN överlever speciellt länge utan att samarbeta. Samarbete behöver ibland ledning.
Leda gör den som är bäst ägnad åt detta, dvs besitter mognad, kunskap, karisma, sociala färdigheter och makt, manipulationsfärdigheter möjligen. Muskler är ingen garanti för nån som helst ledarförmåga. Där begår ni en rejäl logisk kullerbytta. En ledare som är usel på att leda hur biffig och välhängd han är vara månne blir snart utbytt. En ledare som gör ett bra jobb, får muskelmassorna med sig, hur liten, späd och tuttförsedd hon är vara månde.

Finns gott om kvinnliga ledare genom historien som lett män och kvinnor. Då som idag.

Pffft! Samarbete är ett ord som kvinnor uppfunnit för att de inte ska bli lämnade i sticket och dö, för det är precis vad som skulle hända.

Män är individualister så smeta inte in männen i er sentimentala sörja. Män kan både samarbeta eller vara individualister och klara sig bra på det. Kvinnor är tvungna att samarbeta eftersom två kvinnor motsvarar en mans fysiska prestation.

Samarbete är enbart ett alternativ om de bästa i gruppen tjänar mer på det än att vara indivudualister.
Citera
2013-08-14, 21:29
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
För att överleva på en öde ö, behövs ex. förmåga leta rätt på växter att äta, förmåga tillreda dessa,
förmåga få små barn att överleva, förmåga hålla modet uppe på snubbar som brakar igenom psykiskt.
Allt detta typiskt "kvinnliga " egenskaper genom historien. ( inte sagt då att inte även män klarat detta)

vem ropar man på i yttersta nöd? jupp ......mamma!!!

Men snälla - kvinnor i alla scenarion skulle braka igenom långt tidigare än männen p.g.a bristen på smink eller dålig mobiltäckning.
Citera
2013-08-14, 21:31
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Styrka är bara en sak bland massa andra lika nödvändiga egenskaper. Intelligens torde vara den vinnande egenskapen.

Vem tror du överlever längst? en hulk med IQ 50 och proteinbehov utan dess nåde eller en liten, seg kvinna med IQ 100? jag vet då vad jag skulle sätta mina slantar.

Intelligens + styrka vinner alltid. Alltså har ni kvinnor det dubbelt så tufft.
Citera
2013-08-14, 21:35
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Precis kunde inte sagt det bättre själv. Intelligens är definierat som "förmåga anpassa sig".
En autistisk överintelligent individ kan ev. uppfinna något nytt i säkerhet på sin kammare men kanske inte ens klara sig en dag i en främmande skog, där skulle hans psyke klappa ihop.

Så "makten" har den som har den psykiska styrkan, fysik förmåga, behöver alltså inte vara råstyrka samt anpassningsförmåga och kreativitet. Dessa egenskaper kan precis lika väl hamna hos en kvinna som hos en man.

och för övrigt..vilken reell makt kan man egentligen ha på en öde ö?
En individs ev. tillfälliga maktposition försvinner ju i samma stund som folk vägrar göra som hen säger.

Ah, så alla "intelligenta" har autism?

Hela ditt inlägg är så djävla
Citera
2013-08-14, 21:44
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jigsaw70
Jag ber om ursäkt, jag läste fel.

I dagens samhälle har mannen ett övertag, inte makt över kvinnan. Män hjälper män, och män prioriteras och får sina röster hörda. I det fall då mannen tror sig ha makt över kvinnan, blir hans oftast dömd.

Eftersom mannen och kvinnan båda är intelligenta varelser (och inte alla män, bortsett från sådana som du som vill framhäva män som ociviliserade) så tror jag att det hade blivit en mer harmonisk och jämställd stämning om vi slussades bort och började om på nytt.

Och du är ju typ en våldtäksman för allting du refererar till handlar ju om mäns sexuella makt över kvinnor, mäns utnyttjande av kvinnor osv. osv.

Man får ju hoppas att detta tämligen osannolika och hypotetiska scenario aldrig inträffar, och isåfall att de sorterar bort människor som du.

Män hjälper kvinnor som förtjänar det - inte kräver det. Det är en diametrala motsatsen till vad du skriver.

Kvinnor har inte samma förutsättningar som män så där har du fel. Kvinnan är beroende av mannen - inte vice versa om vi utgår från en nystart. Enbart ett förhållande kan göra mannen beroende.

Varje kvinna som inte beskyddas av en man kommer att bli våldtagen. Kalla det vad du vill men begreppet "lag" finns inte i scenariot.

Du är den första som kommer att bli bortsorterad eller drastiskt göra omprioriteringar a.k.a fjäska för män eftersom du kommer att vara så djävla rädd för att vara ensam.

Welcome to hell!
Citera
2013-08-14, 21:49
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Kan du utveckla vad maraton har med att driva djur att göra? Hur tänkte du här? I så fall behövdes inte de svagare männen heller utan bara de starkaste och snabbaste. Jag är rätt övertygad om att alla som kunde delta gjorde det och att alla som kunde delta inte var enbart de snabbaste. Hur tänkte du?

Varken män eller kvinnor springer ifatt ett djur om det inte är en sengångare. Spjutet lär vara det första kastvapnet som uppfanns och det finns en anledning till det.

Kvinnor deltog säkerligen i att driva djur mot stup eller fällor/bakhåll men farligare aktiviteter än så finns det inga historiska belägg för i postneanderthal tid.

Den första feministiska reformen kom under brons/järnålder när man började bruka marken och kvinnorna oftast fick stanna hemma och sköta jordbruket. Detta fanns det också en anledning till.
Citera
2013-08-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Män hjälper kvinnor som förtjänar det - inte kräver det. Det är en diametrala motsatsen till vad du skriver.

Kvinnor har inte samma förutsättningar som män så där har du fel. Kvinnan är beroende av mannen - inte vice versa om vi utgår från en nystart. Enbart ett förhållande kan göra mannen beroende.

Varje kvinna som inte beskyddas av en man kommer att bli våldtagen. Kalla det vad du vill men begreppet "lag" finns inte i scenariot.

Du är den första som kommer att bli bortsorterad eller drastiskt göra omprioriteringar a.k.a fjäska för män eftersom du kommer att vara så djävla rädd för att vara ensam.

Welcome to hell!

Haha, på vilket sätt är kvinnan beroende av mannen?

Och nej, lilla vän, jag är tillräckligt säker i mig själv för att vara rädd för ensamhet.
Männen hade möjligen sprungit runt i förtvivlan och varit förvirrad.

Kvinnorna hade allierat sig, räknat ut att vi enbart behöver ett dussin män eller mindre för att föröka och skapa ett samhälle utan inavel, och hade avrättat övriga och inseminerat frivilliga kvinnor. Sen hade sakta men säkert ett empatiskt och jämställt samhälle byggts upp successivt.
På mindre demokratiska grunder, men för artens överlevnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in