2013-08-12, 16:51
Medlem
Dawlishs avatar
Hej, nu behöver jag lite hjälp, då teknik är min absolut sämsta sida, och reparation av hårddiskar kostar miljarder kronor för en fattig student som mig.

Jag äger en extern hårddisk, My Passport, på vilken ligger ALLT jag äger (känns det som). Jag har aldrig haft problem med den innan, tills jag kopplade ut den på ett "osäkert" sätt, och slutade kunna lägga över filer på den. Fick då upp ett felmeddelande om att jag skulle köra chkdsk. Efter lite luskande på internet så försökte jag göra det, utan resultat, och la det på hyllan för ett tag.

Idag när jag kopplade in hårddisken så får jag upp en ruta på om jag vill köra en felsökning på den, något som inte sker överhuvudtaget (står bara still) och vad jag än gör med den så får jag upp rutan "H:\ är inte tillgänglig. Åtkomst nekad." Jag har försökt ändra behörighet, och scanna efter filer eller virus på den, men allt ger samma felmeddelande.

Vad ska jag göra?! Är den helt körd nu? Går man in på egenskaper så står det nu att hela den är ledig. Har allting försvunnit?!

Vad tror ni?
Citera
2013-08-12, 17:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tveksamt att filerna har försvunnit pga detta. Det handlar troligtvis med om rättigheterna över HDD.

Vilket operativsystem använder du? Är du inloggad som administratör?
Citera
2013-08-12, 17:41
Medlem
har du testat den på en annan dator?

ev testa detta http://www.registerhack.se/fix7.html#writeprotectoff

mvh
t
Citera
2013-08-12, 18:26
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Tveksamt att filerna har försvunnit pga detta. Det handlar troligtvis med om rättigheterna över HDD.

Vilket operativsystem använder du? Är du inloggad som administratör?

Jag har Windows 7, japp jag kör allt som adminstratör, och har även försökt att ändra till adminstratöråtkomst på hårddisken, men den vägrar.
Citera
2013-08-12, 18:27
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har du testat den på en annan dator?

ev testa detta http://www.registerhack.se/fix7.html#writeprotectoff

mvh
t

Jag har inte testat den på en annan dator, då jag inte har tillgång till det.

Länken verkar handla om att bla ta bort skrivskydd, något sånt står det inget om.
Citera
2013-08-12, 18:58
Medlem
Öppna externa lådan och koppla in hårddisken internt i datorn, alt koppla den med sata till usbadapter.
Kan vara fel på elektroniken i den externa lådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in