Citat:
Ursprungligen postat av
Moglie
fast vadå gömma sig bakom en paragraf? Om de inte gör utredningen korrekt så är det något som försvararen sedan kan gå på i rättegången och få åtalet att ogillas. Och vilket ärende pratar du om att de får serverat? Åter igen svensk polis? Om polisen vet att med den information man fått, och att man inte kan utreda det mer så kommer åklagaren inte föra ärendet vidare och för att inte slänga en massa resurser i sjön så lägger man ner ärenden som inte kommer hålla i rätten direkt. Det är väll klart att man inte kan lägga samma resurser på ett snatteri som på ett mord. Tycker du det så är du ju bara vrång eller så betalar du inte själv skatt så frågan intresserar dig inte.
Jag pratar inte om att de inte gör utredningen korrekt, jag pratar om att de utreder ju inte frågan vidare överhuvudtaget.
Hur ofta har man inte fått "spaningsuppslag saknas" fast polisen har fått namn på gärningsmännen till och med. Då handlar det inte om annat än ren jävla lathet, när polisen inte ens orkar lyfta på telefonen och ringa ett nummer så har man löst fallet.
Ja, svensk polis. Eftersom jag bor i Sverige så är det svensk polis jag refererar till. Eftersom TS vill anmäla till svensk polis så anser jag inte att jag ska nämna något annat lands poliskår.
Om jag betalar skatt eller inte ska du inte bry dig om. Jag bor och lever i detta samhälle alltså har jag rätt och tycka och tänka om saker som sker i mitt närområde.
För att återgå till topic så tror jag ändå inte att polisen bryr sig om ens att utreda detta brott. Man kommer slänga in en kommentar om att spaningsuppslag saknas och sedan avskriva ärendet ca två minuter efter att en anmälan har lämnats in.
Någon film vill man troligen inte ens ta emot och än mindre titta på.
Det är roligare att åka runt i radiobilarna och kolla på fina sommarben än att utreda brott.