• 1
  • 2
2013-08-12, 15:17
Medlem
Konservatics avatar
Så här är läget, hade en Volvo bakom mig länge som låg o hetsade, körde ca halvmeter bakom mig för att till slut göra en idiotomkörning över heldragna refuglinjer när han även hade möte..

Kan denna användas för att straffa idioten ? Jag kan ju inte bevisa vem Som körde men det är en tjänstebil som kördes av en yngre man

Bevisvärde ?
Citera
2013-08-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Så här är läget, hade en Volvo bakom mig länge som låg o hetsade, körde ca halvmeter bakom mig för att till slut göra en idiotomkörning över heldragna refuglinjer när han även hade möte..

Kan denna användas för att straffa idioten ? Jag kan ju inte bevisa vem Som körde men det är en tjänstebil som kördes av en yngre man

Bevisvärde ?

Hade vi haft en duglig poliskår så hade bevisvärdet varit högt, men nu orkar man ju inte ens åka på pågående bilinbrott.
Hur många sekunder tror du de kommer lägga på din anmälan?
Citera
2013-08-12, 15:26
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Hade vi haft en duglig poliskår så hade bevisvärdet varit högt, men nu orkar man ju inte ens åka på pågående bilinbrott.
Hur många sekunder tror du de kommer lägga på din anmälan?
Jag är rent av nyfiken, jag har som sagt allt på film, man ser klart och tydligt att vi precis möter en bil och att han då redan påbörjat omkörningen och använder refugen som omkörningsfil..

Men antar att han kan säga att han lånat ut bilen ?
Citera
2013-08-12, 15:30
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Jag är rent av nyfiken, jag har som sagt allt på film, man ser klart och tydligt att vi precis möter en bil och att han då redan påbörjat omkörningen och använder refugen som omkörningsfil..

Ja och han har ingen skylldighet vad jag vet att säga vem som lånat den av honom.
Citera
2013-08-12, 15:44
Medlem
Citat:

Folk har ju gett polisen adress o allting vars deras stulna saker är, men polisen orkar inte göra något.
Att du kommer invalsandes med en film som en utredare ska få ork och tid att titta på, låter föga troligt som om det kommer att hända.
Men det är klart, du kan ju alltid försöka.
Skriv sedan här hur många sekunder det tog för polisen att avskriva din anmälan.

Edit: Jag gissar på ca 120 sekunder.
Citera
2013-08-12, 15:53
Medlem
Konservatics avatar
Nåväl, vägrade man ge Susanne i Gbg något skydd vilket ledde till att hennes tidigare sambo blåste ur henne med hagel så lär de inte bry sig om denna film heller..., nästa gång ska jag åka efter fanskapet och fota honom i ansiktet
Citera
2013-08-13, 00:10
Medlem
OrakelSpektakels avatar
Hur går det till när man "använder refugen som omkörningsfil"?!?!
Citera
2013-08-13, 00:25
Medlem
Citat:
Folk har ju gett polisen adress o allting vars deras stulna saker är, men polisen orkar inte göra något.
Att du kommer invalsandes med en film som en utredare ska få ork och tid att titta på, låter föga troligt som om det kommer att hända.
Men det är klart, du kan ju alltid försöka.
Skriv sedan här hur många sekunder det tog för polisen att avskriva din anmälan.

Edit: Jag gissar på ca 120 sekunder.
Om du inte kan något som helst om vårt rättsväsende så va tyst istället. Ang din första kommentar så räcker det helt enkelt inte till en husrannsakan för att hitta dessa prylar som du pratar om och det är inte poliskåren som sätter lagarna. Och troligen ja, de skulle lägga ner ärendet inom 120 sek då åklagaren aldrig skulle föra ett sådant här ärende till domstol då det inte finns tillräckligt med bevis. Och sen tycker jag att det är fel att slösa skattepengar på ett brott som inte har något högt straffvärde men skulle kräva sjuka resurser för att lösa.
Citera
2013-08-13, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moglie
Om du inte kan något som helst om vårt rättsväsende så va tyst istället. Ang din första kommentar så räcker det helt enkelt inte till en husrannsakan för att hitta dessa prylar som du pratar om och det är inte poliskåren som sätter lagarna. Och troligen ja, de skulle lägga ner ärendet inom 120 sek då åklagaren aldrig skulle föra ett sådant här ärende till domstol då det inte finns tillräckligt med bevis. Och sen tycker jag att det är fel att slösa skattepengar på ett brott som inte har något högt straffvärde men skulle kräva sjuka resurser för att lösa.

Huruvida jag har kunskap om rättsväsendet eller inte är inget jag tänker gå in på här. Din åsikt är noterad och kastad.
Att polisen inte ens fortsätter utredningen har inget annat än med lathet att göra.
Får man en i princip färdig utredning serverad i knät så måste man ta tag i den. Man kan inte bara gömma sig bakom någon paragraf och påstå att det inte räcker till en husrannsakan. Man vet ju inte det eftersom man inte ens orkade undersöka det hela vidare.

Svenska polisen är jävligt lata och bekväma av sig. Man gör inte det jobb man är satta att utföra.

Det är aldrig fel att lösa brott, oavsett hur mycket pengar det kostar.
Citera
2013-08-13, 08:52
Medlem
Citat:
Huruvida jag har kunskap om rättsväsendet eller inte är inget jag tänker gå in på här. Din åsikt är noterad och kastad.
Att polisen inte ens fortsätter utredningen har inget annat än med lathet att göra.
Får man en i princip färdig utredning serverad i knät så måste man ta tag i den. Man kan inte bara gömma sig bakom någon paragraf och påstå att det inte räcker till en husrannsakan. Man vet ju inte det eftersom man inte ens orkade undersöka det hela vidare.

Svenska polisen är jävligt lata och bekväma av sig. Man gör inte det jobb man är satta att utföra.

Det är aldrig fel att lösa brott, oavsett hur mycket pengar det kostar.
fast vadå gömma sig bakom en paragraf? Om de inte gör utredningen korrekt så är det något som försvararen sedan kan gå på i rättegången och få åtalet att ogillas. Och vilket ärende pratar du om att de får serverat? Åter igen svensk polis? Om polisen vet att med den information man fått, och att man inte kan utreda det mer så kommer åklagaren inte föra ärendet vidare och för att inte slänga en massa resurser i sjön så lägger man ner ärenden som inte kommer hålla i rätten direkt. Det är väll klart att man inte kan lägga samma resurser på ett snatteri som på ett mord. Tycker du det så är du ju bara vrång eller så betalar du inte själv skatt så frågan intresserar dig inte.
Citera
2013-08-13, 09:41
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrakelSpektakel
Hur går det till när man "använder refugen som omkörningsfil"?!?!
Man kör över refug-linjerna ?
Citera
2013-08-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moglie
fast vadå gömma sig bakom en paragraf? Om de inte gör utredningen korrekt så är det något som försvararen sedan kan gå på i rättegången och få åtalet att ogillas. Och vilket ärende pratar du om att de får serverat? Åter igen svensk polis? Om polisen vet att med den information man fått, och att man inte kan utreda det mer så kommer åklagaren inte föra ärendet vidare och för att inte slänga en massa resurser i sjön så lägger man ner ärenden som inte kommer hålla i rätten direkt. Det är väll klart att man inte kan lägga samma resurser på ett snatteri som på ett mord. Tycker du det så är du ju bara vrång eller så betalar du inte själv skatt så frågan intresserar dig inte.

Jag pratar inte om att de inte gör utredningen korrekt, jag pratar om att de utreder ju inte frågan vidare överhuvudtaget.
Hur ofta har man inte fått "spaningsuppslag saknas" fast polisen har fått namn på gärningsmännen till och med. Då handlar det inte om annat än ren jävla lathet, när polisen inte ens orkar lyfta på telefonen och ringa ett nummer så har man löst fallet.

Ja, svensk polis. Eftersom jag bor i Sverige så är det svensk polis jag refererar till. Eftersom TS vill anmäla till svensk polis så anser jag inte att jag ska nämna något annat lands poliskår.

Om jag betalar skatt eller inte ska du inte bry dig om. Jag bor och lever i detta samhälle alltså har jag rätt och tycka och tänka om saker som sker i mitt närområde.

För att återgå till topic så tror jag ändå inte att polisen bryr sig om ens att utreda detta brott. Man kommer slänga in en kommentar om att spaningsuppslag saknas och sedan avskriva ärendet ca två minuter efter att en anmälan har lämnats in.
Någon film vill man troligen inte ens ta emot och än mindre titta på.

Det är roligare att åka runt i radiobilarna och kolla på fina sommarben än att utreda brott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in