2013-08-12, 14:27
Medlem
Hej,

har lite kontanter jag skulle behöva sätta in på mitt konto. Dock sa polaren att Nordeas banker numera inte längre "hanterar" kontanter..? Vad tusan innebär det? Jag är skeptisk.

Jag kollade på hemsidan och där står det på vissa banker:
Citat:
Enbart tidsbokad rådgivning, ingen kontanthantering
Men på en annan står det
Citat:
Valutor: EUR

Hanterar dom EUR måste dom väl fan ta emot SEK, eller hur?

Tack på förhand!
Citera
2013-08-12, 14:33
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Tror att vissa tar emot kontanter. Dom tar dock bort det mer och mer.
Citera
2013-08-12, 14:36
Medlem
khys avatar
Bara vissa kontor hanterar kontanter.
Citera
2013-08-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toober
Hej,

har lite kontanter jag skulle behöva sätta in på mitt konto. Dock sa polaren att Nordeas banker numera inte längre "hanterar" kontanter..? Vad tusan innebär det? Jag är skeptisk.

Jag kollade på hemsidan och där står det på vissa banker:

Men på en annan står det

Hanterar dom EUR måste dom väl fan ta emot SEK, eller hur?

Tack på förhand!

Det är endast vissa kontor som har tagit bort kontanthanteringen. Om det saknas på ditt lokala kontor så kan du gå ditt ändå med dina pengar, så får du hjälp med hur du ska få in dom på ditt konto.
Du får en påse att lägga dom i och en kod till serviceboxen, som bör finnas någonstans i närheten.
Citera
2013-08-12, 15:24
Medlem
raxmouses avatar
Det stämmer att Swedbank Nordea med flera slutat ta emot kontanter.

Man uttrycker säkerligen att det ligger en överhängande rånrisk samtidigt som man dynar om att byråkratin blir enklare, när det i själva verket ser kontanter som ett hot mot deras eget korrupta system.

Citera
2013-08-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilimor
Det är endast vissa kontor som har tagit bort kontanthanteringen. Om det saknas på ditt lokala kontor så kan du gå ditt ändå med dina pengar, så får du hjälp med hur du ska få in dom på ditt konto.
Du får en påse att lägga dom i och en kod till serviceboxen, som bör finnas någonstans i närheten.

har TS kontor slutat med kontanthantering så kan ju lätt TS byta till en "riktig" bank dvs en bank som tar emot kontanter...
Citera
2013-08-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
har TS kontor slutat med kontanthantering så kan ju lätt TS byta till en "riktig" bank dvs en bank som tar emot kontanter...
Självklart är det också en lösning, jag svarade bara på TS frågor. De flesta ser det som smidigare att använda serviceboxen en gång relativt ett bankbyte som tar någon vecka och ger massa nya koder att komma ihåg.
Citera
2013-08-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilimor
Självklart är det också en lösning, jag svarade bara på TS frågor. De flesta ser det som smidigare att använda serviceboxen en gång relativt ett bankbyte som tar någon vecka och ger massa nya koder att komma ihåg.

att byta bank är jättelätt. genom att välja med fötterna kan vi visa bankerna att vi inte accepterar att de plockar bort kontanthanteringen...
Citera
2013-08-12, 19:13
Medlem
Absolut, men hur lätt det än är så är pengar och nya kort inte dig tillhanda på ett ögonblick.
Att bankkontoren slutar med kontanthantering har jag inget emot privat, det går att ta ut i bankomater i många år till. Om man nu har det behovet.
Citera
2013-08-12, 19:15
Medlem
kezz89s avatar
Därför man kör på forex, alltid kontanter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in