2013-08-12, 10:12
Medlem
Jag är 30 bast och har långa krulliga hårsstrån på benen. De har växt sedan tonåren, antagligen.

Om jag vaxar benen så raderar jag 15 år av tillväxt, och börjar från 0 igen? Dvs, om 5 år (utan fler vaxningar) kommer jag ha en tredjedel så långa hårsstrån som jag har nu?

Jag ser ut som en alv på fötterna.
Citera
2013-08-12, 10:31
Medlem
TheShapes avatar
Det växer (naturligtvis) ut snabbare än så (ungefär lika snabbt som huvudhåret, en aning långsammare). Anledningen till att håret inte blir längre på benen, och resten av kroppen - är att tillväxtfasen är kortare, där håret på benen efter en tid trillar av och blir inte längre. Har man dessutom byxor så sliter det ner stråna en aning.

Smaken är som bekant olika, men vill du inte bli helt slät, så varför inte trimma ner benen istället, med några millimeter/centimeter i höjd?
Citera
2013-08-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Det växer (naturligtvis) ut snabbare än så (ungefär lika snabbt som huvudhåret, en aning långsammare). Anledningen till att håret inte blir längre på benen, och resten av kroppen - är att tillväxtfasen är kortare, där håret på benen efter en tid trillar av och blir inte längre. Har man dessutom byxor så sliter det ner stråna en aning.

Smaken är som bekant olika, men vill du inte bli helt slät, så varför inte trimma ner benen istället, med några millimeter/centimeter i höjd?

Jag vill inte ha "vassa" hårstrån, vilket man får av att trimma? När man vaxar så växer väl det nya håret ut med "mjuka" toppar?

Först kommer jag att vara helt slät, vilket är jävligt gay. Men när det vuxit ut en bit efter en månad eller så, så kommer jag att ha lagom mycket hår några år framöver, kortare jämfört med det jag har nu?
Citera
2013-08-12, 10:44
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagoberra
Jag vill inte ha "vassa" hårstrån, vilket man får av att trimma? När man vaxar så växer väl det nya håret ut med "mjuka" toppar?

Först kommer jag att vara helt slät, vilket är jävligt gay. Men när det vuxit ut en bit efter en månad eller så, så kommer jag att ha lagom mycket hår några år framöver, kortare jämfört med det jag har nu?

Det tar inte flera år för håret på benen att bli så långt som det är naturligt, snarare ett par månader.
Citera
2013-08-12, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det tar inte flera år för håret på benen att bli så långt som det är naturligt, snarare ett par månader.

Så jag tjänar ingenting på att vaxa hela benen? Efter ett par månader så är jag tillbaka på ruta uno?
Citera
2013-08-12, 10:47
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Så jag tjänar ingenting på att vaxa hela benen? Efter ett par månader så är jag tillbaka på ruta uno?

Ja
Citera
2013-08-12, 10:53
Medlem
TheShapes avatar
Citat:

Det är en typisk faktroid som vägrar dö ut, att håret skulle bli hårdare genom att bara raka det. Håret har inget "minne", utan all tillväxt kommer från hårsäcken. Att håret upplevs som "vassare" efter rakning är givetvis för att det är nyansat, men efter en dag så är det "mjukt" igen, när det är lite utslitet.

Så vill du inte se "gay ut" (vad det nu är att oroa sig över, som vuxen karl) men vill få ner håret på benen så är det bara trimmern som gäller. Vaxar du så återgår det som sagt till normallängd efter ett par månader.
Citera
2013-08-12, 10:56
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Den dar klippta kanslan i trimmat har varar ju nagra dagar hogst om du tycker det ar sa otrevligt med stubbiga toppar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in