När jag kom hem efter några dagars festivalande och satte på datorn så hörde jag ett "poff" och ser en del rök komma från datorns undersida där nätaggregatet sitter (Corsair GS500) och proppen går.
Varje gång jag byter propp och slår på datorn så går proppen.
Vad ska jag göra? Måste jag köpa nytt nätaggregat?
Skrivet på mobil så ha överseende med stavfel tack.
För att inte riskera ytterligare skador på övriga komponenter i datorn skulle jag på ett eller annat sätt införskaffa ett annat nätagg och montera i datorn. Se bara till att det är kraftfullt nog.
Hade exakt samma problem som du har, förutom att jag hörde inget "poff" utan att proppen gick varje gång jag försöka starta datorn. Det var nätagget det var fel på då. Om du har ett till nätagg eller kan låna ett så testa att byta ut det då :-)
Tack för svar, jag är nu säker på att nätagget är trasigt så jag kopplar ur allt och försöker fixa ett nytt, det har blixtrat en del när jag var borta så det måste orsakat en överbelastning eller nåt. Jävla blixtar som ska pajja nätagg!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!