• 1
  • 2
2013-08-10, 23:49
Medlem
JamesAvengers avatar
Jag har ett flertal gånger fått ganska mycket rester kvar när jag löst 5F-AKB48 i aceton när jag köpt från en viss shop, i början trodde jag att det var som det skulle men de senaste 3 gångerna beställde jag från en annan shop och då visade det sig att allt löste sig, dvs inga rester kvar i acetonet.

Jag har vägt den delen som vägrar lösa sig och på 1000mg pulver så blir det ca 400mg skräp kvar.

Har detta med tillverkningen att göra eller är det något iblandat i efterhand? till saken hör att det 5F-AKB48 som inte löser sig helt kostar ca 60% mindre än där jag köpte det som löser sig helt och hållet.

Visst får man vad man betalar för men köper man 1000mg av något så vill man ju att det ska vara närmare 1000mg än så lite som 5-600mg.

Men frågan är då: Är det vanligt när man väljer att köpa billigare eller är det helt tillverkarens miss och bara en tillfällighet att allt dåligt pulver hamnat hos en billig shop och allt rent pulver hamnat hos en som är dyrare?

/JA
Citera
2013-08-10, 23:54
Medlem
LightClouds avatar
Det låter som att det är utbankat.

Från Bluelight, dock om amfetamin men principen är den samma:

http://www.bluelight.ru/vb/threads/1...mphetamine-FAQ
Citera
2013-08-11, 10:31
Medlem
Vilken shop har du köpt ifrån?
Citera
2013-08-11, 10:56
Medlem
JamesAvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Det låter som att det är utbankat.

Från Bluelight, dock om amfetamin men principen är den samma:

http://www.bluelight.ru/vb/threads/1...mphetamine-FAQ

Ja det är det som misstänks, jag ville bara utesluta tillverkarens skuld i det hela men jag har inte sett någon annan skriva om detta så antingen är jag en av få drabbade eller så är det ingen annan som tänkt på det. tänkte även scenariot "billig shop handlar av billig leverantör och dyr shop handlar av dyr leverantör" dvs så kan det vara (den billiga) leverantören blandat ut pulvret. men som sagt, något är iblandat.

Citat:
Ursprungligen postat av Sneakotten
Vilken shop har du köpt ifrån?

Jag skriver inte för att smutskasta någon och eftersom jag inte vet om shopen är den som blandar ut det eller inte så vill jag inte skriva några namn. det handlar i alla fall om en prisskillnad på 300kr där den billigare varianten lämnar skräp efter lösning i aceton och den dyrare lämnar inget alls.
Citera
2013-08-11, 11:19
Medlem
Convicteds avatar
Låter som det är utbankat.. Trist
Citera
2013-08-11, 15:22
Medlem
DirtyNorths avatar
Har faktiskt märkt det också fast mer på 5F-PB22.
Den shoppen jag brukar beställa från börjar på c och har riktigt bra priser, samma?
Kanske därför priserna är billiga men tycker verkligen det varierar från gång till gång också (handlar alltid från samma).
Citera
2013-08-11, 18:04
Medlem
JamesAvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Har faktiskt märkt det också fast mer på 5F-PB22.
Den shoppen jag brukar beställa från börjar på c och har riktigt bra priser, samma?
Kanske därför priserna är billiga men tycker verkligen det varierar från gång till gång också (handlar alltid från samma).

Okej, nej 5F-PB22 har hela tiden (4 gånger) löst sig som det ska, dock är det högre pris på det, nej namnet börjar inte på C så det är inte samma shop.

James
Citera
2013-08-12, 19:55
Medlem
raven101s avatar
Väldigt märkligt. Betvivlar starkt att det är tillverkarna som blandat ut. Det skulle dom gå back på direkt. Men skulle du maila shoppen så kommer de antagligen skylla på det.
Citera
2013-08-12, 20:05
Medlem
Ts, menar du klumpar/kristaller som är svårlösta eller något som strikt inte löser sig?

Jag har fått klumpar/kristaller i am/eam/ur/pb/akb och ungefär alla andra cannabinoider jag hanterat, samtliga har löst sig bara jag använt aceton av bra kvalitet (inte biltema) samt att jag fått vänta en stund och skvätta på lite mer aceton så att det löser sig helt (obs att jag inte rör något).

Får du en olöslig bottensats ändå så ska du definitivt maila stället du köpt det ifrån.
Citera
2013-08-12, 20:48
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Ts, menar du klumpar/kristaller som är svårlösta eller något som strikt inte löser sig?

Jag har fått klumpar/kristaller i am/eam/ur/pb/akb och ungefär alla andra cannabinoider jag hanterat, samtliga har löst sig bara jag använt aceton av bra kvalitet (inte biltema) samt att jag fått vänta en stund och skvätta på lite mer aceton så att det löser sig helt (obs att jag inte rör något).

Får du en olöslig bottensats ändå så ska du definitivt maila stället du köpt det ifrån.

Kristaller har jag också fått. Inga problem alls att lösa upp. Vad är det för fel på biltemas aceton?
Citera
2013-08-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Kristaller har jag också fått. Inga problem alls att lösa upp. Vad är det för fel på biltemas aceton?

Fel och fel, jag har fått gultonad (kontaminerad) aceton därifrån 2 ggr.
Om det var maximal otur eller en risk man får räkna med vet jag inte men jag köper inte från biltema igen (gäller art .36707) utan håller mig till gripen.
Citera
2013-08-12, 21:33
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Fel och fel, jag har fått gultonad (kontaminerad) aceton därifrån 2 ggr.
Om det var maximal otur eller en risk man får räkna med vet jag inte men jag köper inte från biltema igen (gäller art .36707) utan håller mig till gripen.

hmm aldrig varit med om själv men bra att veta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in