• 1
  • 2
2013-08-10, 20:24
Medlem
in0911s avatar
Tjenare
Håller på lite med spökjakt på min fritid. Har hört andra som har hållit på med spökjakt som har fått med sig onda spöken och demoner hem efter hållit på med spökjakt. Så skulle vilja ha lite tips på hur man kan skydda sig från att ta med spöken och demoner hem?
Citera
2013-08-10, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av in0911
Tjenare
Håller på lite med spökjakt på min fritid. Har hört andra som har hållit på med spökjakt som har fått med sig onda spöken och demoner hem efter hållit på med spökjakt. Så skulle vilja ha lite tips på hur man kan skydda sig från att ta med spöken och demoner hem?

finns inga spöken, bara i ditt huvud kanske
Citera
2013-08-10, 20:43
Medlem
Det där är jättesvårt att svara på, det finns inga belägg som så för att endera ens existerar s.a.s. Mycket handlar om tro, och man KAN faktiskt helt själv, försätta sig i psykiska tillstånd - likväl som man också kan "bota" sig själv från dom. Och vart gränsen för vad går - vem vet egentligen.

Men jag kan bara refferera till min "värld". Jag är född och uppvuxen i starkt frireligös familj, där man inom kyrkan var livrädd för allt vad spöken och demoner var, och där dom också höll på med påstådd demonutdrivning. Att detta verklgien skedde i verkligheten kan jag inte intyga, alla "bevis" var hörsägen på ena eller andra sättet, men vi blev alla nogrannt instruerade i hur man försvarade sig mot "demon" angrepp, som kunde komma i allt från begagnade möbler till rena spökliga väsen. ( Ja, jag inser hur "knasigt" det låter, och jag är inte med i denna frikyrka sen MÅNGA år av flera olika anledningar ) Mao, att handla antikt var rena risktagandet - ur demonangrepps synpunkt då. Men där var det ljus, vigvatten och texter från bibeln tillika ett rejält krusifix som gällde ( historien i bibeln om hur Jesus fördrev demoner in i en skock svin som sprang över en stupkant och dog, i sin faders namn - var liksom favorit citatet som lästet högt, då man menade att man gjorde likadant i guds namn, fast i nutid ) Men innan dess, måste man givetvis först be ordentligt, som man också gör från bibeln - mönster bönen. Och ja, det skulle liksom "funka" så. Inget jag ifrågasatte då, men jag har aldrig sett det praktiserats i verkligheten och om det i överhuvudtaget fungerar skulle jag säga beror på STOR mängd tro, på vad som, i överhuvudtaget. Men ja, så gjorde dom..
Citera
2013-08-10, 20:59
Medlem
in0911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levitas
finns inga spöken, bara i ditt huvud kanske
Spöken finns visst. Har själv sett och hört spöken.
Citera
2013-08-10, 21:13
Medlem
Ja sånt händer mig också ibland, men du ber dem bara gå mot ljuset. Sen är det bra att innan ni sätter er i bilen, tänker er ett ljus som renar er. Slappna av blunda och tänk att ni blir rena. Sen när ni duschar ska ni tänka att ni blir av med all tung energi. Problemet är ju känslor man kan få in, det gäller att ni kan skilja på era egna och spökets känslor, det gör ni genom att iaktta era egna känslor, så ni vet dem redan från början, vad som är egna känslor. Lycka till på jakten. Samlar ni bara upplevelser eller foton och sånt också?
Citera
2013-08-10, 21:25
Medlem
in0911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Ja sånt händer mig också ibland, men du ber dem bara gå mot ljuset. Sen är det bra att innan ni sätter er i bilen, tänker er ett ljus som renar er. Slappna av blunda och tänk att ni blir rena. Sen när ni duschar ska ni tänka att ni blir av med all tung energi. Problemet är ju känslor man kan få in, det gäller att ni kan skilja på era egna och spökets känslor, det gör ni genom att iaktta era egna känslor, så ni vet dem redan från början, vad som är egna känslor. Lycka till på jakten. Samlar ni bara upplevelser eller foton och sånt också?
Detta med att hålla på med spökjakt är väldigt farligt. Man ska ju aldrig vissa rädsla, för det kan spöken använda till sin fördel och skada dej. Vi gör det för upplevelsen men vi samlar även in bevis för det övernaturliga, som video, bild bevis även EVP.
Citera
2013-08-10, 21:29
Medlem
failures avatar
Har du testat med ett krusifix och en flaska med vigvatten.
Citera
2013-08-11, 09:34
Medlem
sekundens avatar
Citat:
Detta med att hålla på med spökjakt är väldigt farligt. Man ska ju aldrig vissa rädsla, för det kan spöken använda till sin fördel och skada dej. Vi gör det för upplevelsen men vi samlar även in bevis för det övernaturliga, som video, bild bevis även EVP.

Då jag är jääävligt skeptisk till sånt här. Så vill jag gärna se film eller bild på era spöken.
Citera
2013-08-25, 02:33
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Spöken finns visst. Har själv sett och hört spöken.

Levitas beskrev ju varför. Det är i ditt huvud. Det är din hjärna som styr vad du ser. Alltså är det ganska självklart att du kanske lider av psykisk sjukdom, eller är extremt stressad och sover för lite.
Citera
2013-08-25, 02:37
Medlem
Jag vill inte gå in för djupt i det hela men kan ändå dela med mig.

Jag hade under en tid annorlunda "känslor" i mitt sovrum under en kortare period. Alltid viftat bort det hela som nonsens till den dag då jag inte orkade stå ut mer, kändes hela tiden som en ond närvaro i mitt rum.

Skaffa en Bibel är mitt tips, lägg den någonstans i rummet och försök med det.

Funkar inte det finns det en annan sak jag hört ska funka och det är ren eter. Hur du väljer att få tag i ren eter är ditt eget problem men vad jag hört ska du i så fall fylla ett par glas och ställa ut det på olika delar i det rum du sover i, återkom gärna ifall tipsen funkade.
Citera
2013-08-25, 10:24
Medlem
utopisknakenhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spidermannen
Jag vill inte gå in för djupt i det hela men kan ändå dela med mig.

Jag hade under en tid annorlunda "känslor" i mitt sovrum under en kortare period. Alltid viftat bort det hela som nonsens till den dag då jag inte orkade stå ut mer, kändes hela tiden som en ond närvaro i mitt rum.

Skaffa en Bibel är mitt tips, lägg den någonstans i rummet och försök med det.

.
Bibel är ju bra att läsa men du måste lägga till bön om beskydd, be till Gud I Jesu namn om befrielse och skydd mot mörkrets makter.
Citera
2013-08-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Ja, precis.

Och när ni är på platsen o det känns påträngade så kan ni även ta fram känslan ni har om en en jobbig arbetskamrat som är påväg fram till er, någon ni inte alls gillar.
Då blir energin omkring er avståndstagande, tyvärr kan det även påverka era upplevelser, att ni inte märker av några paranormala aktiviteter.

Rädsla försvagar din aura och ilska förstärker den. Kärlek är starkast, som Ewa beskriver. Men de dras till kärlek och omtanke för att få hjälp o då är risken större att få dem med dig hem om du inte klarar att lotsa dem till ljuset som Ewa beskriver.
Senast redigerad av Tina... 2013-08-25 kl. 18:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in