2013-08-13, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Inom seriös vetenskap (läs peer reviewed journals) blir alla insända artiklar först granskade av ett antal 'referee' som får läsa genom artikeln innan den eventuellt blir publicerad utan att veta just vem som skrev artikeln (vilket man förvisso ibland ändå kan luska ut då forskningsvärlden är liten) för att på ett mer objektivt sätt bedöma dess vetenskapliga grund utan låta sig påverkas av personliga vänskapsband.

Det faktum att du behöver veta just vem som skrev en artikel för att kunna bedöma dessa sanningshalt tyder på att du inte begriper de mest grundläggande kriterierna för hur man söker fakta.
Auktoritetstro har aldrig lett något gott.

Jag har aldrig hävdat att jag måste veta exakt vem som skrev vilken artikel alla gånger, däremot har jag sagt att jag tycker att det ska finnas en ansvarig utgivare som godkänner publiceringen och kan stå för den. Då blir det dessutom hans uppgift att se till att han jobbar med fotsoldater han kan lita på för att slippa bli dragen inför rätta om någon publicerar något felaktigt.

Hade faktiskt inte hört talas om "peer reviewed journals" innan ditt inlägg men det låter mycket vettigt. Dock tror jag det är på tok för resurskrävande om man applicerar det på mediabranchen. Jag tror faktiskt inte mycket skulle komma ut på andra sidan heller för den delen. Det finns för många viljor och personliga agendor som skulle försöka stoppa publiceringar som inte faller en själv i smaken. Forskarvärlden är mer opartisk.
Citera
2013-08-13, 21:17
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Det kanske funkar inom just vetenskapsvärlden där det som granskas antagligen är seriös forskning från seriösa institut. Tror inte att det görs peer reviews på varje text som skrivs inom ett ämne, liksom.

Avpixlat lever knappast efter vetenskapliga principer. Vem som helst kan skriva insändare dit eller bli skribent där, eftersom skribenterna enligt dem själva inte vet vilka de andra skribenterna är. Då är det viktigt att veta om personen som skrivit inlägget är schizofren eller sociologiprofessor, liksom.

Du missade helt och hållet min poäng.

Om man inte klarar av att läsa en double-blind artikel och bedöma dess värde med avseende på dess validitet och sanningshalt, bör man definitivt inte försöka sig på att skriva egna alster då detta troligtvis endast bidrar till att öka vantron och irrlärorna i vårt redan degenererade samhälle.

Istället bör man kanske försöka träna upp sin egen förmåga att kritiskt läsa texter.
Som det är nu är du varje tidningsredaktörs bitch, då du är helt och hållet utlämnad till deras förmåga att hålla sig objektiv och utelämna sina personliga åsikter.
Senast redigerad av Vadaadaa 2013-08-13 kl. 21:28.
Citera
2013-08-13, 21:23
Medlem
PaterNoster777s avatar
Den principiella frågan som har väkts med anledning av det inträffade rör yttrandefriheten.
Det är, principiellt sett, lika oacceptabelt, om en meningsmotståndare, eller en anhängare. Sett från detta perspektiv är det ointressant om det är Avpixlat eller Aftonbladet som drabbas.

Ur ett renodlat, nationellt, svenskt. perspektiv, framstår Avpixlat som extremt, medan Aftonbladet, närmast definitionsmässigt, framstår som main stream, då det gäller invandringspolitiken.
Sett från ett europeiskt perspektiv framstår emellertid Avpixlat som ett mainstream organ, medan Aftonbladet då är att se som extermistiskt.
I ett internatioellt perspektiv, notera t.ex. Saudi Arabiens, Japans eller Kinas inställning till invandrare, framstår Avpixlat som extremt invandrarvänligt.

Vilka genomför detta angrepp mot yttrandefriheten, och vilka är så korkade att de tror att detta inte kommer att ge mera stöd åt Avpixlat, och därmed, indirekt, även ökat stöd för Sverigedemokraterna?
Snyggt jobbat!
Citera
2013-08-13, 21:23
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Det kanske funkar inom just vetenskapsvärlden där det som granskas antagligen är seriös forskning från seriösa institut. Tror inte att det görs peer reviews på varje text som skrivs inom ett ämne, liksom.

Avpixlat lever knappast efter vetenskapliga principer. Vem som helst kan skriva insändare dit eller bli skribent där, eftersom skribenterna enligt dem själva inte vet vilka de andra skribenterna är. Då är det viktigt att veta om personen som skrivit inlägget är schizofren eller sociologiprofessor, liksom.

Jag förstår ärligt talat inte resonemanget. Menar du att det är ett problem för dig att inte veta vem som skrivit en text? En tanke förlorar sin bäring om inte mottagaren är känd? Eller är det kanske så att en anonym person som hänvisar till fakta som är enkel att kolla upp för ett resonemang som blir meningslöst?

Jag tycker snarare att dessa "hatsajter", som media kallar dem, i regel är avsevärt bättre än gammelmedia på att belägga sina påståenden - oftast direkt med länkar till undersökningar eller statistik, så får var och en sedan bedöma vilken vikt man till tillmäta källan. Gammelmedia däremot är nästan alltid oerhört fluffig och svävande. Man kallar saker för myter, men använder ingen som helst argumentation, tar inte fram några siffror utan det är journalistens ord som gäller. Man motbevisar i princip aldrig sådant som skrivs i t.ex. Avpixlat - annat än med rent tyckande. Aldrig någonsin med fakta.
Citera
2013-08-13, 21:30
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cestus
Jerzy Sarnecki på BRÅ är tydlig och öppen med att första och andra generationens invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken. Men när AP säger samma sak kallas det för näthat.
Ta kontakt med verkligheten innan du uttalar dig. Prata gärna med någon som jobbat med säkerhet och bevakning i några år.

Vem har förnekat det?Jag? Vart?
Citera
2013-08-13, 21:39
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Den principiella frågan som har väkts med anledning av det inträffade rör yttrandefriheten.
Det är, principiellt sett, lika oacceptabelt, om en meningsmotståndare, eller en anhängare. Sett från detta perspektiv är det ointressant om det är Avpixlat eller Aftonbladet som drabbas.

Ur ett renodlat, nationellt, svenskt. perspektiv, framstår Avpixlat som extremt, medan Aftonbladet, närmast definitionsmässigt, framstår som main stream, då det gäller invandringspolitiken.
Sett från ett europeiskt perspektiv framstår emellertid Avpixlat som ett mainstream organ, medan Aftonbladet då är att se som extermistiskt.
I ett internatioellt perspektiv, notera t.ex. Saudi Arabiens, Japans eller Kinas inställning till invandrare, framstår Avpixlat som extremt invandrarvänligt.

Vilka genomför detta angrepp mot yttrandefriheten, och vilka är så korkade att de tror att detta inte kommer att ge mera stöd åt Avpixlat, och därmed, indirekt, även ökat stöd för Sverigedemokraterna?
Snyggt jobbat!

Om det krävs så lite för hrrmmm svenska befolkningen att bli rasister o fördummade så lär det ske förr eller senare,hellre förr. Eller?
Men jag gillar första delen av det du skrev.
Citera
2013-08-13, 21:41
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Du missade helt och hållet min poäng.

Om man inte klarar av att läsa en double-blind artikel och bedöma dess värde med avseende på dess validitet och sanningshalt, bör man definitivt inte försöka sig på att skriva egna alster då detta troligtvis endast bidrar till att öka vantron och irrlärorna i vårt redan degenererade samhälle.

Istället bör man kanske försöka träna upp sin egen förmåga att kritiskt läsa texter.
Som det är nu är du varje tidningsredaktörs bitch, då du är helt och hållet utlämnad till deras förmåga att hålla sig objektiv och utelämna sina personliga åsikter.
Precis, detta fenomen är rätt skrämmande. Jag brukar fråga dessa personer om ett plus ett fortfarande är lika med två om det är en "nazist" som hävdar det. Det är som du säger ett intellektuellt haveri att inte kunna bedöma information sakligt, oaktat vem som skrivit den. Det tyder på att man är en svag individ som behöver ledsagas och sondmatas med "rätt" information från sina utvalda profeter.
Citera
2013-08-13, 21:43
Medlem
2big4yous avatar
Någon med kunskap?
Betyder detta att dom är på g igen?
https://avpixlat.info
Citera
2013-08-13, 21:45
Medlem
Vintergrisens avatar
Ni får ursäkta att jag kommer och stör i sandlådan, men det ska bli intressant att se om de på AP har lite mer information att komma med om den här attacken när de väl fått upp sidan igen. Trafiken i fråga lär väl förvisso ha kommit från alla håll och kanter, men något nytt kanske de kommer med i alla fall.
Citera
2013-08-13, 21:46
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Någon med kunskap?
Betyder detta att dom är på g igen?
https://avpixlat.info

Servern är uppe men ska väl konfigureras osv, fixas säkerhetscertifikat m.m.
Citera
2013-08-13, 21:47
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aimulaikon
Jag behöver varken Avpixlat eller någon norsk site för att smaka på verkligheten. Den går alldeles utmärkt att smaka på utanför dörren i samhället här nämligen. Smakar du på verkligheten NÅGONSIN eller kommer det bli en överraskning i framtiden?

http://morklaggning.wordpress.com/innehallsforteckning/ Kollat in denna och dess statistikhänvisning tidigare? Rekommenderas VARMT för en verklighetsförnekare som du.

Du inser att du är en anledning till att svenska folket tröttnar på nuvarande invandringspolitiska haveri, inte sant? Vad är då ditt mål med att fortsätta att elda på denna ståndpunkt?

Ja, jag lever i verkligheten. Jag bor i det mångkulturella sverige, mitt i stockholm, här finns det invandrare överallt och restauranger och företag som ägs av invandrare. Många av mina bästa vänner är invandrarare, mina barns lärare är invandrare och deras vänner är invandrare...
Så visst fan lever jag mitt i det... men ofta brukar slödder som röstar SD inte ens vara i närheten av invandrare... de lever i undanskymda byar och har blivit rädda och uppskrämda som barn när de läst på sago-sidorna på Avipixlat om brutala invandrare, både i sverige men också utomlands... själva har de aldrig träffat på nån, jo, på pizzerian i grannbyn... men han är ok, för han är snäll... men alla andra... det vet man ju... för det har man ju läst....

Så lägg ner tramset.... känner du själv några invandrare? Tror knappt det...

Att såna som du hela tiden säger exakt det som propagandaledningen avpixlat hävdar... "haveriet"...
Finns fan inget haveri förutom i era huvuden... rena fantasierna och det är är det som är roligt.

Vi har invandrare i sverige... get use to it!

Avpixlat hoppas jag läggs ner för det är inget annat än uppskrämda små barn som leker vuxna rasister.
Lägg ner skiten. Hacka sönder skiten och låt Dagerlind ta ett hederlig jobb än en sagofarbror som sitter och letar artiklar över hela världen om psykopater, för att sprida till de redan uppskrämda barnen och farbröderna runtomkring i landet.

Sverige håller på att vakna upp. Eran makt på nätet håller på att minska. Ni har varit duktiga på att äga det scenrummet... men genom att avpixlat antingen är hackat eller nedlagt så kommer det minska... och då finns det ingen som hetsar mobben... då kommer det inga köttben som slängs in... då finns det bara nazistsidorna kvar. Och där är sverige inte moget än...
Citera
2013-08-13, 21:48
Medlem
Har de lösenordsförsett AP? :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här