2013-08-09, 21:00
Medlem
tja, har precis flyttat och har då även flyttat vårt internet men istället för wifi så körde vi på ett 4g internet vilket är bra mer eller mindre, hastigheten är bra(53mbit med 2 telefoner och en ipad på) och det är enkelt att ha/flytta runt, MEN det som jag blir jävligt sur på är att det "dör" hela tiden internetet kopplingen dör liksom,"modemet" dör inte utan det är bara internetet.
t.ex när jag sitter o spelar t.ex cs så blir jag disconnectad från server ungerfär var 3 minut, vääääldigt irreterandee, går inte o spela på, tänkte höra med er som är lite mer kunnnig än vad jag är om ni kan hjälpa mig?

http://media.blogg.4gmobiltbredband....-4g-router.png
sånt modem från telenor är det och ni ser alla lampor som lyser grönt, alla lyser grönt när det slutar fungera förutom "internet" lampan, den blir röd.
Tack för svar, bryter ihop här framför datorn snart
Citera
2013-08-09, 21:30
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesoftarn
alla lyser grönt när det slutar fungera förutom "internet" lampan, den blir röd.

Inget du kan göra något åt. Det är ett nätfel. Prata med Telenor om saken.

(Ja, eller försök flytta enheten för att försök få bättre signal såklart)
Citera
2013-08-09, 23:49
Medlem
Jag har haft samma skitproblem. Har också tappat räkningen på hur många ggr jag fått ringa upp och gnälla på dom. (Iaf fått ett x antal månader gratis!)

Gå in på 192.168.0.1 i din webläsare: Klicka på internetfliken - Radio Configuration - Ställ in på 4G / 900mhz.

Detta är den bästa lösningen som funkat för mig iaf!
Citera
2013-08-10, 00:13
Medlem
knas:/ signalen är det inget fel på vi bor 300 meter från en mast:/ jävla fittor dem är, att det alltid ska va problem, sak ringa o skrika lite på dem imorrn
Citera
2013-08-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torq
Jag har haft samma skitproblem. Har också tappat räkningen på hur många ggr jag fått ringa upp och gnälla på dom. (Iaf fått ett x antal månader gratis!)

Gå in på 192.168.0.1 i din webläsare: Klicka på internetfliken - Radio Configuration - Ställ in på 4G / 900mhz.

Detta är den bästa lösningen som funkat för mig iaf!
okej:/
Citera
2013-08-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesoftarn
knas:/ signalen är det inget fel på vi bor 300 meter från en mast:/ jävla fittor dem är, att det alltid ska va problem, sak ringa o skrika lite på dem imorrn

Försökte googla på den där produkten, men upptäckte att dem har utgått. Produkten verkar ha varit väldigt kortlivad, för nu finns det en ny modell. Jag har en känsla av att denna modell har haft många problem.

Har du testat att uppgradera firmware?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in