2013-08-09, 18:45
Medlem
Hej!

Har precis tecknat mobilt bredband hos 3 "3 max fri surf" med hastighet upp till 64 Mbit/s och 100 GB i månaden. Nu har jag använt den i cirka 1 timme inte gjort så mycket. Kollat på Youtube lite testat pingen i spel osv. Och enligt den så har jag använt 2 GB redan under denna timme. Innan hade jag det begränsat till 20 GB i månaden och det räckte med flitigt användande i cirka 20 dagar. Har jag missat något eller finns det en anledning varför datatrafiken dras cirka 20 gånger snabbare från detta abonnemang?
Total trafik: 2.13 GB
Upplänkstrafik: 136.24 MB
Nerlänkstrafik: 2.00 GB
Citera
2013-08-09, 18:52
Medlem
Nazists avatar
Du har en högre hastighet nu antar jag. Kör du med HD på Youtube nu? Jag antar att du inte gjorde det tidigare.

För övrigt kan du ha laddat ner något i och med att du precis installerat modemet.

Det förklarar i och för sig inte varför såpass mycket har dragits på så kort tid. Men, det finns tabeller på nätet där du kan gissa dig till resursförbrukning. En timme på högsta kvalitet på Youtube kan nog dra en del trots allt...
Citera
2013-08-09, 18:55
Medlem
Ladda ner en fil med bestämd storlek och se om det dras lika mycket från ditt användande.

http://warp9.tele2.net/
Citera
2013-08-09, 18:56
Medlem
xposeds avatar
Vad har du gjort exakt? Tror inte att den mätaren skulle ljuga och inte heller tror jag de drar data bara för att.
Citera
2013-08-09, 18:59
Medlem
SilentVictorys avatar
Varför varför varför skriver du EN med Ä?
Skriver du ätt som ett också? Kanske till och med tre som trä?

Har du ingen live uppdatering på nätverksanvändning när du loggar in på bredbandet?
I så fall så dra igång en film och kika vad som händer, kan mycket väl vara så att du kollat på filmer i högre kvalité, samt att spelen har dragit iväg lite.
Citera
2013-08-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Varför varför varför skriver du EN med Ä?
Skriver du ätt som ett också? Kanske till och med tre som trä?

In the heat of the moment.
Har bara kollat i standard kvalite 480 på youtube och vi snackar enstaka klipp. Men det har lugnat sig nu. Men kändes jävligt skumt att den drog iväg så snabbt i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in