2013-08-08, 12:49
Medlem
Hur får jag fast ryggdelen i sätesdelen? Jag fattar inte.

Jag har gjort allt ner till sidan 6-7. Sedan fattar jag inte hur jag ska få fast muttrarna. Jag skruvar in muttrarna men dom fäster liksom inte i sätet. Utan sitter lösa i sätet men fast i ryggen.

http://www.ikea.com/se/sv/assembly_i...1870-9_pub.pdf

Några tips uppskattas!
Citera
2013-08-08, 13:18
Medlem
Och du är helt säker på att du använt rätt skruvar?
Citera
2013-08-08, 13:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Har för mig att jag monterat en sådan en gång och jag hade samma problem som du, men det var bara att göra om förfarandet. Till sist gick det, men det är inte den smartaste ikea-konstruktionen det där.
Citera
2013-08-08, 13:29
Medlem
Bibers avatar
Som du ser under bild nummer 6 så behöver du trycka så att båda metallplattorna ligger mot varandra (rekommenderar att ni eventuellt är två om du inte orkar hålla ihop båda och skruva samtidigt).

Tyvärr är det inte bara att slide:a i den, utan dessa måste som sagt hållas tight för att skruven ska nå.

Ägare av 3x marcus stolar.
Citera
2013-08-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Har för mig att jag monterat en sådan en gång och jag hade samma problem som du, men det var bara att göra om förfarandet. Till sist gick det, men det är inte den smartaste ikea-konstruktionen det där.

Kom på tillslut hur man skulle göra. Jag var tvungen att göra om, göra rätt. Helt efterblivet att lura kunden fram till steg 7 för att sedan behöva skruva loss allt och sätta fast "justeringsdelen" det första man gör. Aja kom på´t tillslut. Tack för era tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in