2013-08-08, 05:37
Medlem
Aakes avatar
Råa ägg och riven ost blandas ner i den varma avrunna pastan
Citera
2013-08-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Förstoppad eller?
Prata inte om att inte göra saker när du handlar på Willys, du gör dig löjlig.

Är du på riktigt eller, tror du att din findus kartonger från ica är godare än dom på willys eller.
Citera
2013-08-08, 14:56
Medlem
Tärna kyckling och stek
I med en burk Crème fraîche
Findus frysta provencalska örter så allt blir helt grönprickigt
En skvätt citron
Lite salt och peppar

Underbart gott!

Sen kanske kyckling inte är så billigt så går att skippa den ev
Senast redigerad av carfreak 2013-08-08 kl. 15:06.
Citera
2013-08-08, 14:59
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljfudge
Nu är ju varken bacon(ca 100 kr/kg) eller ost speciellt billigt.

Vill man komma billigt brukar det finnas bacon spillbitar och rimmat sidfläsk till väldigt bra pris. På min affär hittar jag nästan alltid rimmat sidfläsk med kort datum som dem rear ut med 30%.

Annars är ju tomatsås ett väldigt bra alternativ. Oliver i stora förpackningar är billigt, även det gott till tomatsåsen.

Köttfärsås är ju ett bra alternativ om billig köttfärs finns att köpa.

Har man tillgång att plocka svamp så ligger man ju bra till. Gillar att göra pastasås med blandad svamp, kyckling, grädde och timjan.

Tycker att man far en hyggligt billig middag om man tillagar en ostig sas och anvander ca 3 msk riven ost per skalle, har val inte direkt lyckats rakna ut portionspriset pa detta men eftersom man ofta har en ostkant som man kan karva loss lite bitar ifran och aven de torrare bitarna duger ratt bra eftersom det anda ska smaltas sa blir det ju ingen jattekostnad for sjalva osten. Om man forsoker laga billigt sa tar man ju inte ett trekvarts kilo vasterbotten och slevar pa sin budgetpasta

En annan sak som jag mojligtvis ar ensam om att tycka om ar pasta med farska gronsaker t ex hackad rodlok, paprika, oliver och tomat plus en rejal dos olivolja. Extra gott om man har ruccola fast det ar val inte direkt en billig ingrediens (?)
Citera
2013-08-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Tycker att man far en hyggligt billig middag om man tillagar en ostig sas och anvander ca 3 msk riven ost per skalle, har val inte direkt lyckats rakna ut portionspriset pa detta men eftersom man ofta har en ostkant som man kan karva loss lite bitar ifran och aven de torrare bitarna duger ratt bra eftersom det anda ska smaltas sa blir det ju ingen jattekostnad for sjalva osten. Om man forsoker laga billigt sa tar man ju inte ett trekvarts kilo vasterbotten och slevar pa sin budgetpasta

En annan sak som jag mojligtvis ar ensam om att tycka om ar pasta med farska gronsaker t ex hackad rodlok, paprika, oliver och tomat plus en rejal dos olivolja. Extra gott om man har ruccola fast det ar val inte direkt en billig ingrediens (?)

Det låter som du beskriver en pastasallad och det är du nog inte så ensam om att gilla
Citera
2013-08-08, 15:14
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carfreak
Det låter som du beskriver en pastasallad och det är du nog inte så ensam om att gilla

Alltid nar jag atit pastasallad som nagon annan lagat ar det nagon typ av kott oftast kyckling eller skinka och en sjuhelvetes massa creme fraiche i, jag brukar hoppa over allt det dar och bara ata gronisarna och olivolja med min spaghetti Det ar darfor jag inte kallar det -sallad.
Citera
2013-08-08, 15:53
Medlem
Heinz chili sauce Lyxa till det med diverse lök och grönsaker.
Gör en sås på tomat, chili sauce och linser.
Bacon är enkelt men som sagt inte så billigt, bättre att som vaniljfudge säger att köpa spillbitar eller kött till extrapris.
Citera
2013-08-08, 16:11
Medlem
Fantomsmaertas avatar
min butik har en lagprisvariant pa philadelphiaost med olika smaker som ar sjukt god att anvanda som sas, bara att rora ner i nykokt pasta. Kanske lite val mycket ungkarl over denna maltiden
Citera
2013-08-08, 16:16
Bannlyst
1 kilo ekologisk köttfärs
6 gula lökar eko
600 gram finrivna morötter
eko krossade tomater 3 liter
Eko tomatpure
8 vitlöksklytor eko
500 gram färska champinjoner eko
Salt
Vitpeppar
Svartpeppar
socker(för den som vill ha mindre syrligt)
Buljong eko

Detta blir cirka 25 portioner eller 6 liter köttfärsås aka 250 gram sås för cirka 10 kr portionen, det är inte bara billigt utan även gott.
Citera
2013-08-08, 16:18
Medlem
Wertyms avatar
Kvarg är gott att ha i. Eller turkyog.
Citera
2013-08-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsing
1 kilo ekologisk köttfärs
6 gula lökar eko
600 gram finrivna morötter
eko krossade tomater 3 liter
Eko tomatpure
8 vitlöksklytor eko
500 gram färska champinjoner eko
Salt
Vitpeppar
Svartpeppar
socker(för den som vill ha mindre syrligt)
Buljong eko

Detta blir cirka 25 portioner eller 6 liter köttfärsås aka 250 gram sås för cirka 10 kr portionen, det är inte bara billigt utan även gott.

Låter bra det här men ts ville att det skulle vara enkelt också. Men så länge han inte är helt efterbliven i köket så borde han kunna greja det här någon gång i månaden.
Citera
2013-08-08, 19:43
Medlem
Jannebigplays avatar
Lallerstedts äpple-currysås samt matlagningsgrädde till. Skär kyckling i småbitar, stek sen i med såsen och grädden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in