Hej.
Kom och tänka på att fråga er här. Jag fick parkeringsböter för ett tag sen. Jag var medveten om att jag fick ej parkera där, men jag jobbar som personlig assistent och hade med mig min brukare i min privata bil och stannade till max 10 min utanför honom tills nästa personal kom. När jag väl kom ut så hade jag en lapp på rutan.
Jag stod parkerad i en lastzon och Securitas har övervakat min bil från 16:23:56 till 16:29:53. Inget konstigt att jag fått böter men en grej som stör mig.
Beloppet ligger på 700, men på skylten som talar om parkeringsförbudet står det att vid överträdelse kan man få en bötesavgift på 250kr. Givetvis drog jag upp det med Securitas men överklagan gick inte genom trotts bildbevis. Jag har även pratat med polisen och dem tyckte det verkade mycket konstigt och jag skulle mejla dem hela händelsen vilket jag har gjort men inte fått svar än.
Så, hur många gånger kan man överklaga deras beslut? Jag har lika mycket bildbevis på skylten där det nämns 250kr, som dem förmodligen har på min felparkerade bil. Jag vägrar att betala och tänker fortsätta överklaga så länge det går om det inte är begränsat på en gång!? Vem kan det här?