2013-08-07, 15:09
Medlem
Tjo,
Jag har under det senaste bott och jobbat utomlands (i Japan), men nu har jag flyttat hem igen och skulle behöva försöka hitta ett lån på 30-40 000 kr.
Jag har mina löneuppgifter osv från Japan, men det är tydligen inget jag kan använda när jag söker lån här i Sverige.

Jag äger en enskild firma här som jag nu tänkte köra igång med (den har varit vilande i två år).

Pengarna ska fungera som en liten privat buffert nu de första månaderna medan jag kommer igång och kan fakturera. Jag har även frågat olika långivare om de avtal jag har skrivit med företagen jag fakturerar mot kan fungera som "bevis" för min ekonomiska ställning, men icke...

Kvittar om det är kredit kort, checkkredit eller lån... Jag vill bara vara lite mer likvid så jag kan leva

Är det någon som har varit i liknande situation eller har tips på var man kan vända sig?
Senast redigerad av ZZN1911 2013-08-07 kl. 15:11.
Citera
2013-08-07, 15:11
Medlem
JapanKinas avatar
Vart har du vänt dig och fått nej?

Har du någon säkerhet i Sverige?
Citera
2013-08-07, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Vart har du vänt dig och fått nej?

Har du någon säkerhet i Sverige?
Ikano bank, Resursbank, BlueStep, Avida Finans, Swedbank och SEB.
(är kund hos Swedbank och SEB)

Lendo och Freedom finance håller på att behandla min ansökan, men ser inte ljust ut när jag loggar in och kollar vilka som har nekat.

Fundera på om det är möjligt att lägga in en ansökan om två "sms-lån" samtidigt. Räntan är ju dock inget vidare, men kanske kan fungera som en sista "utväg"...

Har inte några direkta säkerheter här, har en del aktier osv som ligger i depåer hos min japanska bank (dock inget som är deklarerat i Sverige, och vill helst undvika lösa ut dem)
Senast redigerad av ZZN1911 2013-08-07 kl. 15:51.
Citera
2013-08-07, 16:15
Medlem
Är inte svar på din fråga men undrar ändå, varför byggde du inte en liten buffert när du jobbade i Japan?
Citera
2013-08-07, 16:22
Medlem
Gabrielswes avatar
Försök med ICA-Banken.
Citera
2013-08-08, 15:25
Medlem
eftersom du sökt på en massa ställen så drar de ner dig som tusan, en av gallringen av de här automatiska sökningar är att du får en förfrågan, ju fler dessu sämre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in