2005-06-20, 05:45
Medlem
jonas_d_s avatar
Hej

Sitter med en athlon64 3000+, samt 512mb ram, 200gb hd, gf 2mx. När jag sitter och arbetar med bilder och har en del öppna samt sitter med adobe bridge i cs2, sen kan illustrator ligga i bakgrunden plus några firefoxfönster. Då börjar datorn gå segt som fasen det kan ta 20-30s ibland att bara växla mellan programmen.
Om jag skulle uppgradera något för kanske 1000-1500:- MAX, vad skulle jag satsa på då? Det bästa jag kommit fram till är 1GB för typ 900:- Eller är det något annat man ska satsa på?
Citera
2005-06-20, 11:09
Medlem
-Dr-s avatar
Jag tycker att du skall satsa på mera minne, sedan köpa SATA hårddiskar.

Men om du arbetar med bilder kan du kanske ta en del av vinsten och köpa delar till datorn. Om man har ett prog för cr 7000 bör man kanske anpassa datorn till det?

Vad gör du med bilderna som du inte kan göra i PS Elements 3.0 tex?
Citera
2005-06-20, 11:31
Medlem
jonas_d_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dr-
Jag tycker att du skall satsa på mera minne, sedan köpa SATA hårddiskar.

Men om du arbetar med bilder kan du kanske ta en del av vinsten och köpa delar till datorn. Om man har ett prog för cr 7000 bör man kanske anpassa datorn till det?

Vad gör du med bilderna som du inte kan göra i PS Elements 3.0 tex?

Givetvis kör jag pirat, bilderna är från min digitalkamera som jag kör i i photoshop och meckar lite diverse saker med, ja justeringslager, kurvor och allt sånt finns väl inte i elements
Citera
2005-06-20, 20:48
Medlem
-Dr-s avatar
Har du provat Elements 3.0??

Jag tycker att det funkar bra.
Har nästan alla funktioner som CS2.
E3 har en mycket bra bildhanterings del.
Jag tycker att du skall pröva iallafall. Kostar ju inget om du lix kör pirat prog.
Citera
2005-06-21, 00:46
Medlem
jonas_d_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dr-
Har du provat Elements 3.0??

Jag tycker att det funkar bra.
Har nästan alla funktioner som CS2.
E3 har en mycket bra bildhanterings del.
Jag tycker att du skall pröva iallafall. Kostar ju inget om du lix kör pirat prog.

Yes jag har provat det och nej jag gillar det inte
Citera
2005-06-21, 01:04
Medlem
TuXIs avatar
Ja, mer minne när man arbetar med så krävande program är ett tips.

Jag har själv en AMD64 3000+ med 1gig RAM och SATA hdd. Dock kan PS CS2 Vara segt emellanåt, det är ju som sagt ett väldigt resurskrävande program.

Se till att ha rensat datorn ifrån en massa skit. Låt inte en massa onödiga program ligga igång och käka minne.

Väldigt bra och trevligt program för övrigt. Adobe är duktiga.
Citera
2005-06-21, 02:43
Medlem
jonas_d_s avatar
Nej jag har inget extra skit som släar ner förutom de program jag nämde. Kanske blir att slå till på 1gb ram och se vad som händer
Citera
2005-06-21, 03:17
Medlem
-Dr-s avatar
Du kan läsa detta http://www.adobe.com/support/techdocs/318243.html

Där står det litte nyttigt.
Citera
2005-06-22, 15:41
Medlem
Jag rekommderar också att slänga i mer ram. Märkte själv ganska stor skillnad när jag uppgraderade från 512 till 1024 när man kör många resurskrävande program och speciellt om datorn varit på ett antal dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in