Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-03-07, 22:31
Medlem
eiskalls avatar
Hur klantiga är TV4 när dom låter en tant berätta slutet på en film som inte ens haft premiär? På bästa sändningstid och allt.

Öppna inte om du ska se The Impossible:

Nån mer som såg?
Citera
2013-03-07, 23:32
Medlem
Vad jag har för mig så handlar filmen om en riktig famlij som det stod om i tidningarna som överlevde katastrofen.. Då är det väl inte så konstigt att alla i filmen överlever när den baseras på verkliga personer?
Citera
2013-03-07, 23:34
Medlem
haha nu råkade jag fucka upp tråden iaf med att berätta... lite för trött tror jag...
Citera
2013-03-07, 23:46
Medlem
wonderlands avatar
Också läst om den här filmen och då har det bland annat tagits upp hur det slutade för familjen i filmen:
http://www.guardian.co.uk/film/2013/jan/06/the-impossible-review-ewan-mcgregor

Det är ju inte just det filmen går ut på "överlever dom?", utan snarare hur de hanterar händelsen.
Citera
2013-03-08, 12:30
Medlem
eiskalls avatar
Om man som jag ser filmen förutsättningslöst så är det en rejäl spoiler.
Citera
2013-05-16, 01:09
Medlem
Nyheterna - TV4 - Officiell tråd [sammanfogad /Mod]

Det är så av nån anledning känns det som de leker på TV4 iaf på Nyhetsmorgon märks det tydligt.
Verkar även vara så på kvälls sändningarna för nyheterna på riksnyheterna innan de avslutar programet.

Känns som de inte tar nyheterna på allvar.

Sedan nu när de har tv4play.se varför läger dom inte upp allt där?
Personligen vet jag de inte lägger upp allt, men sånt de brukar lägga upp struntar de ibland.
Kanske har de gjort tabbar i sändningen de sände ut?

I vissa klipp har man även sett på tv4play.se de har lagt ut har de även klippt och redigerat i

Någon som vet något bra program man kan ha på datorn för att spela in live-stream?

Skulle vara bra och få in deras tabbar de gör i TV
Citera
2013-05-16, 01:50
Medlem
nothingnessers avatar
Tycker det är samma strunt fortfarande, kan det inte vara så att du kanske börjar se att något inte stämmer?

Ta senaste avsnittet av nyheterna som exempel, nästan exakt samma nyheter som Svt rapporterade.
Senast redigerad av nothingnesser 2013-05-16 kl. 01:55.
Citera
2013-05-16, 03:02
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothingnesser
Tycker det är samma strunt fortfarande, kan det inte vara så att du kanske börjar se att något inte stämmer?

Ta senaste avsnittet av nyheterna som exempel, nästan exakt samma nyheter som Svt rapporterade.

Ryktas ju om nedläggning i morgon men det kanske bara är snack.

Edit: oops trodde tråden handlade om TV4 News. My bad.
Citera
2013-05-16, 07:39
Medlem
Jag tycker att de blivit mer seriösa genom åren så din spaning tycker inte jag stämmer. Det var mer flams i början. Men visst de flamsar fortfarande.

Har du ingen video som du kan spela in med?
Citera
2013-05-19, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Jag tycker att de blivit mer seriösa genom åren så din spaning tycker inte jag stämmer. Det var mer flams i början. Men visst de flamsar fortfarande.

Har du ingen video som du kan spela in med?

Jag önskade jag hade en video, har väl en gammal liggande någonstans. Men frågan hur ofta hittar man vhs-band nuförtiden och hur för man överför dessa till dator? Skulle kunna skaffa mig en dvd-recorder men det känns slöseri på skivor.

Syftet jag kommit på är att spela in livesändningarna från : http://www.tv4play.se/live direkt
då har jag det på datorn direkt.

Har hittat ett program som heter "Debut Video Capture" från :http://www.nchsoftware.com/capture/index.html som fungerar men programmet går lite hackigt på datorn, så jag undrar om det finns nå andra program som fungerar?
Citera
2013-05-19, 11:01
Medlem
TV4s nyhetsmorgon har 2 timmar matlagning och 2 timmar blommor ibland istället för göra som SVT att ha diskussioner om händelser i samhället.
Citera
2013-05-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
TV4s nyhetsmorgon har 2 timmar matlagning och 2 timmar blommor ibland istället för göra som SVT att ha diskussioner om händelser i samhället.

Vet inte vad, kan vara så jag är inlärd sen barnsben att titta på tv4 då det gick alltid bra filmer på fredagar och lördagar vad jag minns, som nästan var utan reklam helt faktiskt.
Så det blir en ful vana man slår på tv4nyherna istället för svt's nyheter.

Grejen är även den tv4 har mer avancerad live-sändning vad jag tror, kanske har fel.
Någon som vet vilket filformat de kör när de kör live?

Det som ligger uppe på tv4play.se fast som en klipp går att få ner via hds-program som pirateplayer är ett sådant som exempel http://pirateplay.se/pirateplayer/ .

Men nu är det så jag vill få med det de inte läger upp på tv4play.se för att lyssna en extra gång vad de säger. Och Svt de lägger nog upp allt vad de gör utan att redigera och så i det dom lägger upp vad jag tror. Sedan är nog svt's tabbar tillgjorde skulle jag gissa: http://www.youtube.com/watch?v=CvCx2BvjVVg&list=PL9233018C5A272669 .

Iaf nu har jag hittat ett program som heter "Camtasia Studio 8" som är ett trial, kommer inte ihåg vilken youtube-kanal, så var det en snäll människa som beskrev hur man gjorde för att få det gratis, så nu har man det helt och hållet.
Och det hackar inget i bilden. Men problemet är att ljudet kan hamna före eller efter hur det var känns störande, vad kan man räkna med då det är ett "screen recorder" program.

Om ni vet något bra program som kan ta ned live-sändningarna på tv4play.se så är ni varmt välkomna att berätta det.
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2013-05-20 kl. 17:18. Anledning: rätta till gramatiken lite.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in