2013-08-06, 02:49
Medlem
Tja!

Nu är det så att en gång varje dag så får min data något konstigt virus som gör att alla siffror INTE går att skriva, det är som om någon håller in Shift hela tiden. Om jag vill öppna en länk t.ex. så öppnas inte en ny flik utan ett helt nytt fönster. Detta är otroligt jobbigt då jag varken kan logga in på någon av de saker jag använder pga att jag använder siffror i mitt lösenord.

Jag har gjort scan men hjälp av data virus och den hittar ingenting..
Bör även tillägga att när viruset är igång så är alla bokstäver stora.

Just nu medans jag skriver detta är det inte aktivt men lär bli imorgon...
Hjälp snälla!
Citera
2013-08-06, 02:54
Medlem
Polyklorfenols avatar
Glapp i tangentbordet? Spillt vätska?
Citera
2013-08-06, 03:01
Medlem
Stationär eller laptop dator?
Citera
2013-08-06, 09:27
Medlem
Tror mer på tangentbordet, byt tangentbord, om du har bärbar får du koppla in ett extern och sen "disable" det fasta i enhetshanteraren
Citera
2013-08-06, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Glapp i tangentbordet? Spillt vätska?
Inte vad jag vet
Citera
2013-08-06, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Stationär eller laptop dator?
Laptop
Citera
2013-08-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissekotten4
Tror mer på tangentbordet, byt tangentbord, om du har bärbar får du koppla in ett extern och sen "disable" det fasta i enhetshanteraren
Hade datan på reparation i juni, då bytte de tangentbord. Sedan när jag fick detta virus så testade jag att koppla in ett extern tangentbord, men samma sak. Men ska testa att göra ''disable'' på det fasta.
Citera
2013-08-06, 13:10
Medlem
hasenfrasens avatar
Det är inte helt ovanligt att flexkabeln till tangentbordet kommer i kläm mot chassit och gör saker per automagik. Nyare Lenovo Edge-modeller är speciellt utsatta.
Citera
2013-08-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Det är inte helt ovanligt att flexkabeln till tangentbordet kommer i kläm mot chassit och gör saker per automagik. Nyare Lenovo Edge-modeller är speciellt utsatta.
Aha.. Förstår. Ska testa att koppla ut huvudtangetbordet och köra på det externa jag köpt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in