• 1
  • 2
2013-08-05, 23:52
Medlem
Trollhättan
23.11 Ägaren till en kiosk på Kungsgatan i Trollhättan utsattes i kväll för ett väpnat rån. Tre maskerade män ska ha slagit honom med pistolliknande föremål och sen lämnat honom bakbunden i kiosken, som hade börjat brinna av okänd anledning.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/...rinnande-kiosk
Citera
2013-08-05, 23:56
Medlem
Är det gärningsmännen som tält eld på kiosken? Fyfan.
Citera
2013-08-06, 00:04
Medlem
revodnebs avatar
Jävla svin, räckte det inte med att råna honom (ska de mörda honom också)? Jag hoppas innerst inne att BO har en stor klan och att denne känner igen GM:en. Kan bli en fin följetong...
Citera
2013-08-06, 01:16
Medlem
Det konstiga är att kiosken tydligen var stängd idag (jalusiet nerdraget) enligt en person jag träffade ikväll. Tillhör inte vanligheterna - går ofta förbi eftersom jag bor i närheten. Känns som det inte handlar om ett vanligt rån/överfall. Eller?
Citera
2013-08-06, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabtraume
Det konstiga är att kiosken tydligen var stängd idag (jalusiet nerdraget) enligt en person jag träffade ikväll. Tillhör inte vanligheterna - går ofta förbi eftersom jag bor i närheten. Känns som det inte handlar om ett vanligt rån/överfall. Eller?

Jag regerade också på att jalausiet var helt nerdraget. Kan kioskrånare vara så hänsynslösa att de rånar kiosken, binder kioskgubben, tänder eld och drar för jalusiet innan de drar.
Citera
2013-08-06, 01:53
Medlem
Enligt personen jag pratade med var det nerdraget hela dagen. Tydligen var det ju förbipasserande som hört kioskkillen ropa på hjälp och dragit ut honom på Kungsgatan. Men såna där jalusier brukar väl vara låsta?

Jag kollade faktiskt (nyfiken som man är) på eldsvådan från baksidan på kåken. Finns en dörr där också - kanske till nåt pentry/kontor och det brann som satan. Dörren var öppen men den kan ju brandkåren brutit upp.

Tycker bara det verkar skumt att en kiosk som alltid annars är öppen är stängd en vardag och några timmar senare blir någon överfallen och skiten brinner upp. Enligt lokalblaskan hade någon hört en smäll och sedan kännt brandlukt. När jag kollade small det iofs också - när det övertände i rummet på baksidan.
Citera
2013-08-06, 01:56
Medlem
CrilleKexs avatar
Kan det vara någon typ av försäkringsbedrägeri som kukat ur rejält?
Citera
2013-08-06, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabtraume
Enligt personen jag pratade med var det nerdraget hela dagen. Tydligen var det ju förbipasserande som hört kioskkillen ropa på hjälp och dragit ut honom på Kungsgatan. Men såna där jalusier brukar väl vara låsta?

Jag kollade faktiskt (nyfiken som man är) på eldsvådan från baksidan på kåken. Finns en dörr där också - kanske till nåt pentry/kontor och det brann som satan. Dörren var öppen men den kan ju brandkåren brutit upp.

Tycker bara det verkar skumt att en kiosk som alltid annars är öppen är stängd en vardag och några timmar senare blir någon överfallen och skiten brinner upp. Enligt lokalblaskan hade någon hört en smäll och sedan kännt brandlukt. När jag kollade small det iofs också - när det övertände i rummet på baksidan.

Brandkåren tog nog bakvägen in. De tog i alla fall vägen till bakgården när de kom. Skumt om de skulle varit rån just när kiosken haft stängt hela dagen. Jag stod ca 100-150 meter ifrån när det hördes några smällar. De lät inte så högt så jag tänkte att det var något däck som smällde eller att några ungdomar hade smällare eller dylikt. Efter ett tag kände jag en himla lukt och sedan började det ryka som tusan.
Citera
2013-08-06, 07:12
Medlem
Vänersborgares avatar
Det är definitivt något som inte stämmer här. Räcker det inte med att råna? Att dessutom bakbinda ägaren och tända eld verkar överdrivet. Har det dessutom varit stängt hela dagen gör det ännu mer obebgripligt. Det luktar försäkringsbedrägeri här.

Brukar det normalt vara mycket kunder där? Har stället bra eller dåligt rykte?
Citera
2013-08-06, 09:32
Medlem
Infusions avatar
Sällan mycket kunder där. Försäkringsbedrägeri är nog ingen högoddsare.
Citera
2013-08-06, 10:53
Medlem
Till saken hör också att denna kiosken lär ha varit till salu under en tid.
Varför vet jag inte. Kanske för hög beskyddaravgift kan kanske vara en orsak.
Många av de här småbutikerna säljer smuggelcigaretter mer eller mindre öppet, några också smuggelsprit. Brukar inte vara så hälsobefrämjande att komma på kant med dessa varors distributörer.
Citera
2013-08-06, 11:11
Medlem
Kollade upp vad jag till 99.9% är säker på är stället ifråga lite:

Enskild firma (utländskt namn, född 1970), F-skatt sedan 2010, telefonen går till Stockholm (där ägaren är skriven enligt Ratsit) och posten till en c/o adress i Uddevalla (My Way Roys Tobaccoz). Enligt hitta.se bor ägaren på adressen i Uddevalla.

Omsättning 2012 mellan 1500-2999 kkr - vilket inte är tokigt för ett enmansföretag. Kan inte minnas att jag sett några fetare BMW's eller något som kan tänkas dränera kassan allt för mycket utanför kiosken heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in